Motor houd in.

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor houd in.

Berichtdoor Jestiar » 15 jul 2019, 14:32

Hallo,

Mijn Peugeot 206 1.4 HDI houd in niet aldoor want als ik hem uitzet en meteen aanzet is het probleem weg.
Koppeling pakt ook erg goed op en zit niet hoog.

Dit is het probleem. Houd in tussen de 2200 en 2500 toeren. als ik het gas voledig intrap gaat blijft het toerental daartussen en vlak erna gaat hij ineens weer flink toeren maken.
Ook komt het voor dat het toerental wel eens flink omhoog gaat met gas geven en de auto amper vooruit komt. Ik dacht dus misschien is dit de schuld van de koppeling ook aangezien hij bij koude start wel eens bokkig van zijn plek komt.
De garage kan geen storingen vinden met hun diagnose systeem aan de computer. Dus het blijft nogal een raadsel. Tevens rij ik hier al een maand of 4 mee. Storing blijft ene keer lang weg... andere keer komt het aldoor terug. De turbo hebben ze ook nagekeken maar er zat geen speling op de lagers.

Misschien is dit bericht een beetje warrig maar zo is dit probleem voor mij dus ook :roll:

Wie kan me hiermee helpen?
Jestiar
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 15 jul 2019, 13:23

Re: Motor houd in.

Berichtdoor risky » 15 jul 2019, 18:06

Is die door een dealer uitgelezen of door een universeel garage ?
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Motor houd in.

Berichtdoor Doornekamp33 » 15 jul 2019, 19:24

Kan zoveel zijn, eerste verdachte als er niks met uitlezen uitkomt slang op de turbo, deze willen wel eens stuk gaan waardoor de binnenmantel loslaat en hij vacuum zuigt.
Kan ook een verstuiver zijn die niet lekker meer is, lekkende verstuiver, te zien aan een olie/dieselachtige drab rond de verstuiver.
Dicht alibbende diesel leidingen/filter door vervuiling of bio groei.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Motor houd in.

Berichtdoor Jestiar » 16 jul 2019, 13:09

Hij is door de dealer uitgelezen. Dus ik dacht dat het goed moest zijn.

De bovenste turbo slang is vervangen dacht de aanzuigbuis. die was inderdaad gescheurd op dat slangenklemmetje. het is wel stuk minder. Althans hij heeft heel veel meer vermogen. Die drab ligt dat om de verstuiver of moet hij er dan helemaal uit? Het is wel weg meteen als ik de auto van contact af haal en er weer op doe en start. Diesel filter is vervangen bij me grote beurt van vorig jaar. Die zal het denk ik niet zijn.
Jestiar
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 15 jul 2019, 13:23

Re: Motor houd in.

Berichtdoor Doornekamp33 » 16 jul 2019, 15:45

Dan blijft verstuivers testen over zo'n beetje, veel meer kan er niet meer zijn.
Als de verstuivers zouden lekken zie en ruik je dit wel, de boel word er dan uitgeperst en dat kun je zien zonder ze te demonteren, is ook niet de verstuiver zelf die lekt maar de afdichting, hef zogenaamde brandplaatje.

Je kan nog proberen een reiniger in de tank te gooien en dan een mooi lang stuk iets hoger in de toeren rijden, minimaal een half uur, dan heb je kans dat als er vervuiling zit dit schoonbrand.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten