Frank.04 schreef:Al enige tijd volg ik dit topic met belangstelling.
Mijn onbegrip over hoe moeilijk het zou zijn om passende cilinders te vinden sloeg om in volledig begrip toen ik onlangs zelf cilinders nodig had.
Bedankt voor alle uitleg, veel van geleerd.
Begrijp je onbegrip, maar hou er ook even rekening mee dat deze kantoorman 2 linkerhanden heeft en 2 jaar geleden niet eens gereedschap had (op wat goedkope schroevendraaiers van de gamma grabbelbak na)
Dus voor mij is dit dus alles hogere wiskunde.
Dat is ook de reden dat ik alles zelf wil doen of wil zien hoe het gedaan wordt anders leer ik het nooit.
Voel me iets minder incompetent na jouw post dat het deels aan der Fransoze ligt
Maar ik ga het verhaal nog sterker maken.
Ik ben terug gegaan naar het 404 magazijn met de aangeschafte cilinders. Had er toch een skecht gevoel bij dus had alles ophemetne en bleken het echt 2 verschillende achteremilinders en 2 soorten voorrem cilinders te zijn qua diameter.
Dus bij aankomst gevraagd om gelijke cikinders. Nadat ik nieuwe op de toonbank kreeg hebben we deze eerst opgemeten (scheelt een tweede lange rit). En weer verschil ondanks dat de sticker het zelfde onderdeel nummer aangaf. Magazijn begreep het zelf ook niet dus alle bakken op de toonbank en meer proefmetingen gedaan.
Conclusie van het magazijn: de Argentijnse (?) Fabrikant heeft verkeerd gelabbeld en dus een mix van 2 type vooremcilinders.
Gevolg was dus dat de complete voorraad opnieuw gecheckt & gelabeld moest worden. En nog een kleine uitdadig met omboeken in de vooraad/boekhouding :'-)
Bij checken van de bakken wel de juiste achterrem cilinders met juiste diameter gevonden. En 4 gelijke voorrem cilinders.
Happy
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk