Maarten Deen schreef:Nee, het doel van DRL is dat de voorkant beter zichtbaar is bij goed zicht voor aankomend verkeer. Daarom brandt bij DRL alleen de voorzijde. Nogmaals: als je vindt dat je van achter beter zichtbaar moet zijn dan moet je gewoon je dimlicht aan doen.
Helaas zijn hele volksstammen de DRL nu gaan zien voor licht dat je moet voeren bij slecht zicht. Daar is het niet voor bedoeld. En vanwege die volksstammen wordt er nu ingevoerd dat bij DRL ook de achterlichten moeten gaan branden waardoor die mensen zich nog meer gesterkt voelen in hun foute idee dat je bij slecht zicht ook DRL kun voeren.
Echt, als je vindt dat je van de achterzijde beter zichtbaar moet zijn, zet dan je normale verlichting aan. DRL is bedoeld voor de zomerdag, niet voor een herfstige schemeravond.
Dat is een veronderstelling dat u maakt, en die niet op enig onderzoek is gebaseerd.....
Ik ben van mening dat ook overdag de achterkant goed zichtbaar moet zijn, zonder dat bijvoorbeeld de kentekenverlichting, stadslichten en dimlichten allemaal mee branden, ongeacht het weer type.
Bij slecht zicht zal mijn voltallige verlichting zeker ingeschakeld zijn.
Gelukkig hebben we dus niet allemaal de zelfde mening, wat zou de wereld anders saai worden he.
Steeds meer merken schakelen de achterlichten inderdaad aan bij het DRL, blijkbaar ben ik dus niet de enige die die mening dus heeft.
Maar ik heb dus nog steeds geen bruikbaar antwoord op mijn vraag gekregen, of dit via een laptop en speciale tool in te stellen is?
Gr. Cor
3008-II Allure Blue Magnetic, 1.6 E-THP (165 pk), AET 6, alarm, Keyless entry en start, Peugeot Connectie Nav. Incl. DAB+, Draadloze telefoonlader, Mirror Screen, afneembare trekhaak, verwarmde vooruit
www.beroepschaffeurs.com