Tijdens de januari-storm heeft mijn achterklep een deuk en lakschade gekregen, de verzekeringskwestie is 10 maanden later afgerond! Het derde remlicht is een aftermarket ding die erop geplakt zit. Dus, toen ik op de sloop een klep tegenkwam in dezelfde kleur, met derde remlicht af fabriek, kreeg ik zin in een project. En er is zelfs een instructiefilmpje van: https://www.youtube.com/watch?v=sOBSNYW8R28
Hieronder volgt het verslag.
Stap 1 : Testen van de achterruitverwarming, mbv een dikke labvoeding en een waterkoker.
De bovenste drie banen hebben een onderbreking, dat kan ik repareren. Wat me meer zorgen baart is de uitgewaaierde oxide(?) rondom een aantal banen. Nadat ik die weggepoetst heb met een katoenen doek (voorzichtig gewreven in de richting van de banen) zijn de sporen op die plek metallisch van kleur ipv donker. Heeft zo'n ding standaard een oxide-huidje dat vanzelf wel weer terugkomt, of is dit een voorbode van problemen? Alvast dank voor een antwoord hierop!
Stap 2 : Strippen tbv het spuiten
Kabels eruit en alles eraf, alleen niet de ruit en de kappen aan weerszijden van de ruit, want die zitten geplakt. Ik krijg de indruk dat deze ruit al eens vervangen is! De kappen zijn niet identiek, de rechter glanst de linker niet. Wat zou authentiek zijn? Helaas kan ik de linker nergens in de handel vinden, de rechter wel, zwart glanzend als een piano!
Stap X : Installeren nieuwe achterklep
* Montage nieuwe gasveren
* Draden terugtrekken uit oude klep, connector voor 3e remlicht overzetten van gedemonteerde draadboom.
* Cilinder van slot overzetten van oude klep. Hoe krijgt men de cilinder eruit? Graag tips!