door Nanno » 27 feb 2019, 11:14
Als je er "patronen" inzet, zoals de Monroe die jij noemt, vervalt de originele schokbrekerinhoud (stang, zuigers e.d.) en hoef je er dus ook geen olie in te doen, die zit al in de Monroe af fabriek. Wel beide kanten aanpakken. Mijn 504's knapten daar erg van op, veel strakker weggedrag. In de Vraagbaak gaan ze uit van de originele schokbreker, daar heb je dus niet veel aan.
Ik heb het ooit eens zelf gedaan; daarvoor de hele veerpoot gedemonteerd. Kun je alles eens goed aanpakken maar het kost wel veel tijd en je moet de auto daaarna laten uitlijnen. Ik heb het ook eens bij een goede garage laten doen en die lieten de voorbrug er even onderuit zakken, daardoor waren ze veel sneller klaar. Dat resultaat was ook goed. Als je het zelf doet: pas op met de veren! Ze schieten zo 10 meter in de lucht als je het juiste gereedschap niet gebruikt! Dat is echt gevaarlijk.
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406