Rembekrachtiger ondersteboven monteren

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rembekrachtiger ondersteboven monteren

Berichtdoor Walle69 » 24 jan 2019, 16:53

Ik zit met een ruimteprobleem voor mijn 504 project. Mijn huidige rembekrachtiger komt tegen het kleppen deksel van de V6 aan. Er is een wat omstandige oplossing voor die laswerk vereist , maar kan het niet makkelijker?

Ik heb maar enkele cm nodig.

Nu mijn (misschien wel vreselijk domme) vraag:

Is er een technische/functionele reden waarom ik de bekrachtiger NIET ondersteboven zou mogen monteren?

Daarmee win ik namelijk een paar cm
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Rembekrachtiger ondersteboven monteren

Berichtdoor johnssons » 26 jan 2019, 10:27

... in mijn beeld technisch geen probleem, zit alleen aansluiting vacuumslang onder, mogelijk stangetje naar rempedaal iets te hoog waardoor deze tegen het frame rempedaal aanloopt ........ maar gewoon doen en checken alles oké ....

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rembekrachtiger ondersteboven monteren

Berichtdoor Michael » 26 jan 2019, 10:32

Je rembekrachtiger is toch rond dan maakt draaien toch niets uit ?
Is het niet handiger om de trommel verder van het schutbord af te zetten ? zie sommige Volvo's
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Rembekrachtiger ondersteboven monteren

Berichtdoor Walle69 » 26 jan 2019, 22:51

De rembekrachtiger heeft de 4 montagesraadeinden uit het midden zitten. Dus als je hem op de kop zet komt ie hoger te zitten. De vacuümaansluiting zit dan linksboven (ook dat helpt)

Gisteren heb ik de motor gecentreerd met op de juiste hoogte op de motordwarsbalk.... helaas heb ik meer centimeters nodig.

Een kleinere bekrachtiger vinden is ook een optie maar dat gaat dan ten koste van de mate van bekrachtiging of kijken of ik hem verder de motorruimte in kan laten komen alhoewel ik daar ook een hard hoofd in heb.Afbeelding

Op de foto staat de motor nog teveel naar rechts in de auto, dus minstens vijf centimeter is nodig. Misschien een stuk ook van het kleppendeksel slijpen. We komen er wel uit.

Zal eens naar volvooplossingen kijken met een verlengde stift



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten