Peugeot 206 1.4 x line 2003

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206 1.4 x line 2003

Berichtdoor Niemand » 02 nov 2018, 19:04

Hallo iedereen, ik als auto leek(ben een vrouw) zou dus een peugeot 206 uit 2003 willen gaan kopen. Aangezien ik geen handige vrienden heb die verstand hebben van auto's vraag ik het hier.
Kunnen jullie even onder de motorkap kijken voor me?
Bvd!
Afbeelding
Niemand
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 nov 2018, 18:56

Re: Peugeot 206 1.4 x line 2003

Berichtdoor beeperhorrie » 02 nov 2018, 20:41

Dat is een hele goeie donkergroene 206. Nog goede banden maar de uitlaat begint wat slecht te worden en hele prettige stoelbekleding.

OK nu zonder gekheid. Ik moet erkennen dat ik je berichtje eigenlijk wel erg stereotiep vind maar goed.
Er zijn genoeg stoere en ietwat blufferige mannen die beweren op zo'n eerste blik alles van de auto te weten. Daar heb je echter niets aan. Op basis van deze foto kan je niet veel meer bepalen dan dat het een blik onder de motorkap van een 206 met TU blok is. De foto is onscherp en ontbeert detaillering. Zo lijkt het of er wat roest te zien is op de linker veerpoot maar dat kan ook vuil zijn of in het slechtste geval een doorgerot stuk metaal. Het is niet te beoordelen.
Als je zo weinig kennis hebt van autotechniek en ook niet op de hulp van anderen kan rekenen kan je veel beter een aankoopkeuring bij de ANWB o.i.d. laten doen. En ja, dat kost geld. Maar wel altijd minder dan wat een miskoop je kan gaan kosten.

Zelf heb ik wel eens auto's gekocht waarbij ik de auto vooraf beoordeeld heb op foto's. Deze waren dan wel scherp, goed belicht en ook vele malen groter (minimale resolutie 6400 x 4800).
Punt was dat ik daarbij een inschatting maakte van wat ik niet kon zien en hoe groot de kans was op onzichtbare gebreken. Heb ik dan pech dan ben ik in staat om zelf de herstellingen uit te voeren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Peugeot 206 1.4 x line 2003

Berichtdoor Niemand » 02 nov 2018, 21:52

Oke oke daar heb ik al iets aan. Bedankt! En ik zou niet weten hoe ik het anders zou kunnen omschrijven :oops:
Mooie bekleding he :) het is een wagentje voor woon werkverkeer. En ja ik koop deze waarschijnlijk op basis van foto's + info. De distributie is nog geen 6000km geleden vervangen... vers apktje. Het is een gok maar dat is denk ik met iedere auto die je koopt. Dit wordt waarschijnlijk mijn eerste aankoop. Ik ga m op jouw advies zeker laten inspecteren, alleen dat wordt dan na de evt. aankoop. Beetje dom ik weet het...
Niemand
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 nov 2018, 18:56

Re: Peugeot 206 1.4 x line 2003

Berichtdoor EJH405 » 05 nov 2018, 13:15

Dat is inderdaad best dom. Er is (hopelijk) niemand die jou dwingt deze auto te kopen. Als je hem alleen kan kopen zonder een proefrit te maken, doe het dan niet. Want vrijwel gegarandeerd probeert de verkoper dan zijn/haar probleem jouw probleem te maken. Een onbetrouwbare auto bezitten is ontzettend duur!!

Voorafgaand aan het kopen van een tweedehands auto is het heel normaal om een proefrit van een half uur tot een uur te maken. (Ook al beweert de verkoper dat dat niet normaal is, dan wordt je gemanipuleerd, moet je hard weglopen!)

Als je een datum hebt afgesproken met de verkopende garage, is het handig om een afspraak voor een "aankoop-keuring" te maken bij een garage binnen 15 minuten rijden van de verkopende garage. Google helpt je wel om een garage te vinden. Noem niet de naam van de verkopende garage, dat willen ze helemaal niet weten.

Tijdens de aankoop-keuring doet men de controles van de APK en nog een aantal dingen meer ivm de betrouwbaarheid. Dat kost je ca 60 euro, in het ergste geval ben je dat geld kwijt en heb je voorkomen dat je minstens het tienvoudige aan kosten en narigheid krijgt, in het gunstigste geval koop je de auto, waarbij die 60 euro in het niet valt. Altijd doen!

Succes!
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten