Peugeot Newbie

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot Newbie

Berichtdoor Freja » 08 jul 2018, 10:08

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik een blijde rijder van een Peugeot 407. Mijn 19 jaar oude Citroën Xantia ingeruild, na er 11 jaar (vrijwel) probleemloos in te hebben gereden, en al enige tijd gevallen voor de 407. Na in totaal 5 Citroëns is dit toch geen teleurstelling (zover) qua comfort en uitrusting. En voor het eerst een automaat (wel eerdere gereden al), wat nog extra comfort mee brengt. Wel 100.000 knopjes en menufuncties waar ik nog het fijne van moet leren en een handboekje waar alle opties van alle uitvoeringen in beschreven staan, dus even schiften wat van toepassing is en wat niet. Heb ik nou een CD-wisselaar of niet en zo ja, waar zit die dan? Of is die 'jukebox' die er wel in zit daar voor in de plaats gekomen? En waar zit dan die USB aansluiting in de armsteun? Of is dat ook weer afhankelijk van de uitvoering? Of kijk ik gewoon niet goed? Enfin, je snapt het wel...
En omdat ik het liefst mijn problemen met zo min mogelijk hulp oplos ook maar een workshopmanual op de kop getikt.
Toch hoop ik hier Peugeot en meer specifiek 407-kenners tegen te komen die mij kunnen helpen bij vragen die ongetwijfeld gaan rijzen gedurende mijn, hopelijk lange en prettige, gebruik van deze auto. En vice versa, voor zover ik dingen ontdek die misschien anderen een stap verder kunnen brengen.
Ook niet veel forum-ervaring, dus ik heb nog niet ontdekt hoe ik een fotootje van mijn bolide kan toevoegen :D

Groeten!
Fred.
Laatst bijgewerkt door Freja op 08 jul 2018, 11:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Freja
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 jul 2018, 12:25

Re: Peugeot Newbie

Berichtdoor Freja » 08 jul 2018, 10:15

Afbeelding
Toch nog gelukt :-)
Freja
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 jul 2018, 12:25

Re: Peugeot Newbie

Berichtdoor RobinHoed » 08 jul 2018, 23:27

31-RV-VN toevallig?

Nog steeds spijt dat ik die van mij 3 jaar geleden heb ingeruild voor een 3008.

Meen me te herinneren dat deze kleur als grijs in het kenteken staat. Noemde het altijd champagne kleurig.

Ik heb er 135.000 km genot van gehad zonder enig probleem. Op de kapot ventiel na en dan even schrikken wat een nieuwe kost ivm met de bandenspanningmeter.

Dus veel plezier met je aanschaf en welkom op het forum.



Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Peugeot Newbie

Berichtdoor Freja » 09 jul 2018, 16:12

Bedankt, RobinHoed, maar het is niet jouw oude, vrees ik.
Dit is een 407 2.0 16v ST Automaat van 2007. Werd geadverteerd als model 'XT', maar dat schijnt geen officële aanduiding van Peugeot te zijn. Deze was wel 'Exclusive' (veel luxe), dus ik denk dat iemand dat ooit met de 'X' heeft willen aanduiden. Deze heet 'beige' te zijn volgens diverse beschrijvingen, ook die van RDW, maar het is toch echt "Or blanc" (KCV), oftewel "Witgoud". Maar aan champagne doet het mij ook denken, inderdaad. Chique kleur.

Groeten,
Fred.
Freja
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 jul 2018, 12:25

Re: Peugeot Newbie

Berichtdoor Dirk85 » 11 jul 2018, 08:17

Hallo Fred,

XT is wel degelijk een officiële Peugeotbenaming. Je had toen de XR (basismodel), de XT (luxe model) en de XS (Zelfde luxe, maar meer op sportiviteit gericht). Om het dan nog meer ingewikkeld te maken had je ook nog de XS Pack en volgens mij zelfs een XT Pack. Daarbij zat er een bepaalde meeruitrusting op een XS of XT. Dat 'voordeel' pakket bevatte een aantal opties als pakket, vandaar de naam Pack.

De kleurnaam zou kunnen. Zo'n goed geheugen heb ik niet dat ik allemaal die kleurnamen nog weet.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: Peugeot Newbie

Berichtdoor EJH405 » 14 jul 2018, 12:14

En om het dan nog makkelijker te maken gebruikt Peugeot in verschillende landen ook verschillende aanduidingen. :)

Gefeliciteerd met deze mooie 407, en welkom hier!

Overigens is dit forum op de oudere modellen gericht (zegmaar toen er nog een gouden leeuw in de grille zat en de series daarna), maar er valt vast wel wat te halen hier. ;)
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten