2tronic

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

2tronic

Berichtdoor hansje peugeot » 24 jun 2018, 23:09

beste forum leden we hebben sinds maart een 1007 afgeleverd met grote beurt en nieuwe koppeling we hebben nu 3000 km gereden zonder problemen
nu geeft hij aan automaat storing dat gebeurde toen hij wou over schakelen naar de 5e versnelling
bij het afremmen schakelde hij wel terug maar niet meer omhoog
als ik nu wil weg rijden blijft hij staan waar hij staat als ik veel gas geef schiet hij in eens naar voren
ik heb op internet gevonden hoe je de bak zelf kunt resetten dit ging prima ik reed weg niks aan de hand koppeling kwam rustig omhoog toen hij wilde schakelen van 1 naar 2 weer het zelfde auto maat storing toen ik gas bij gaf liep het toerental op toen schokte de hele auto net of je van koppelingen pedaal af schiet heeft mijn gevoel zegt dat het aan de koppeling actuator licht

en als hij allen op contact staat schakelt hij wel van 1 naar neutraal of achteruit iemand hier ervaring mee
mvg
hans
hansje peugeot
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 feb 2018, 20:38

Re: 2tronic

Berichtdoor jerilo » 25 jun 2018, 12:44

Helaas wel, heb er slapeloze nachten van. Bij ons komen deze problemen regelmatig voor in de werkplaats. Het is niet het betrouwbaarste systeem.

Na het vervangen van de koppeling moet er een inleer procedure gevolgd worden. Maar de koppeling actuator gaat ook veel kapot.
Tegenwoordig allemaal plastic onderdelen wat afbreekt of slijt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: 2tronic

Berichtdoor hansje peugeot » 27 jun 2018, 12:54

oke thanks maar hebben de auto van daag ingeruild
mvg
hans
hansje peugeot
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 feb 2018, 20:38


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten