Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door peugeot207 » 12 okt 2017, 22:53
Goedenavond,
Ik rijd in een Peugeot 207 uit 2009 1.6 vti met 183.000 km op de teller.
Met de dalende buiten temperaturen valt het me de laatste tijd op dat er een duidelijke ratel uit het motorblok komt. Stationair hoor ik niks bijzonders maar zodra ik gas geef in de 2de versnelling met een toerental rond de 1500 rpm dan is duidelijk hoorbaar. De ratal verdwijnt echter wel als ik gas los, hierna komt het ook niet terug totdat de auto weer helemaal koud is.
Krijg verder geen foutmeldingen en merk ook niks aan het vermogen. Heeft dit met de distributieketting te maken of nokkenasverstellers?
Onderhoudsbeurt heeft die gewoon gehad.
Ik hoor graag jullie mening
Groet,
-
peugeot207
-
- Berichten: 1
- Geregistreerd: 12 okt 2017, 22:45
door thijs1983 » 21 okt 2017, 08:49
bij de eerdere types van de vti motor komen problemen met de ketting geleiders redelijk vaak voor.
Dus de ketting zal dan compleet met geleiders en tandwielen vervangen moeten worden.
-
thijs1983
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 29 sep 2017, 21:16
door MamasPeug » 24 apr 2018, 14:35
Komt dit probleem ook voor bij de 1.4 VTi's uit 2010? Die van ons heeft ook een rammeltje maar dat stopt niet als de motor op temperatuur komt. Toch iets anders misschien?
-
MamasPeug
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 24 apr 2018, 14:26
door jerilo » 24 apr 2018, 19:35
Een ketting komt ook zeker voor bij de 1.4 vti of versleten nokkenastandwielen hierdoor kan de ketting een tandje overslaan met alle gevolgen van dien.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
-
jerilo
-
- Berichten: 463
- Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
- Woonplaats: Hoeksche-Waard
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten