Peugeot 205 Carburateur van sportmotor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 205 Carburateur van sportmotor

Berichtdoor GrillMeister » 28 jan 2018, 14:15

Hey, mijn naam is Luuk en ik ben pas nieuw op dit forum. Ik ben de trotse eigenaar van een Peugeot 205 1.4 gèneration uit 1998. Hij is helemaal orgineel op mijn nieuwe velgen (16" Ouragan velgen) na. Ik heb o.a. op Youtube en andere sites al een aantal keer peugeotjes gezien met een carburateur van een sportmotor erop, aangezien ik wel van wat prutsen houd leek het me leuk om dit ook bij mijn peugeot te doen. Ik kon alleen niet op mijn vriend Google vinden wat ik eventueel allemaal moet aanpassen (Moet ik een nieuwe brandstofpomp, ontsteking, etc). Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zou mij een eind op weg kunnen helpen.

M.v.g. Luuk
GrillMeister
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2018, 15:04

Re: Peugeot 205 Carburateur van sportmotor

Berichtdoor EH Autoservice » 28 jan 2018, 14:33

Ik heb eens een set Yamaha R6 carburateurs op een 106 Rallye gebouwd .
Vergelijkbaar , aangezien je 205 ook een TU blokje heeft .

Reken voor de carburateurs , inlaatspruitstuk , benzinedrukregelaar , en afstellen op de rollenbank van de carburateurs op een kleine 1000 Euro .
Dan moet je het wel zelf helemaal opbouwen , anders komt er minstens nog eens een zelfde bedrag bij .

Mooi project , erg mooi aanzuiggeluid , maar uiteindelijk maar met moeite een paar PK winst :mrgreen:
En dit was dan met een Rallye kop , fraai "spaghetti" uitlaatspruitstuk , en uiteraard de (standaard) Rallye nokkenas , zaken die jouw Gnereation allemaal niet heeft .
Leuk om te bouwen , maar wel zo ongeveer de duurste gewonnen PK's ooit , er zijn natuurlijk veel makkelijkere / betaalbaardere manieren om een auto sneller te maken ,
meer "bang for the buck" zo gezegd :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Peugeot 205 Carburateur van sportmotor

Berichtdoor GrillMeister » 29 jan 2018, 02:02

Ik zou dus beter mijn geld kunnen besteden aan bijvoorbeeld een k&n luchtfilter, snellere nokkenas, spaghetti uitlaatspruitstuk e.d.
GrillMeister
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2018, 15:04

Re: Peugeot 205 Carburateur van sportmotor

Berichtdoor EH Autoservice » 29 jan 2018, 06:53

GrillMeister schreef:Ik zou dus beter mijn geld kunnen besteden aan bijvoorbeeld een k&n luchtfilter, snellere nokkenas, spaghetti uitlaatspruitstuk e.d.
Nee ....

Koop b.v. een complete 106 Gti motor , en hang deze er in .
Heb je voor een "schijntje" direct 120 pk .
Altijd beginnen met de snelste motor die simpel past , dát zijn de goedkoopste pk's !


Verstuurd vanaf mijn Z Pro met Tapatalk
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten