door Pininfarina504 » 15 nov 2017, 00:40
Misschien wel enigszins.
Maar een 504 roest helaas niet enkel en alleen daar.
De roestvorming heeft ook te maken met de kwaliteit en de dikte van het staal, de kwetsbaarheid van de holle ruimtes, de afwerking van de naden en de fels randen en de voorbehandeling in het algemeen van het chassis.
Voorspatborden zijn eigenlijk ook niet eens zo heel fragiel, tenminste als het originele betreft.
Roesten en (met enige regelmaat) stuk gaan, doen ze helaas altijd en allemaal, rijdt je veel roest hij uiteraard sneller.
Coupés en Cabrios, willen zelfs, indien binnen gestald, nog wel enigszins roesten.
Het is maar wat je wil.
De auto helemaal vol spuiten met bitumen ben ik ook geen fan meer van:
Bitak ben ik ook sowieso geen fan meer van, wordt op een bepaald moment min of meer hygroscopisch, houdt vocht vast en je ziet niet wat eronder gebeurd.
Wat ik tegenwoordig doe, is de auto perfect schoonspuiten, goed laten drogen en helemaal volspuiten met blanke tectyl.
Ik heb ook nog 2 winter auto's, heb ze beiden al een jaar of 17, roesten vanzelfsprekend wel, maar rijdt er toch al bij al, al weer heel wat jaren mee rond.
rijd je dagelijks en je begint met een keihard exemplaar, dan manifesteert de eerste roest zich na een jaar of twee en dan gaat het successievelijk verder. Tja zo gaat dat met auto's uit die tijd.
Laatst bijgewerkt door
Pininfarina504 op 16 nov 2017, 11:51, in totaal 2 keer bewerkt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.