PLS HELP, dieselprobleem op vakantie

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

PLS HELP, dieselprobleem op vakantie

Berichtdoor bartvanz » 15 sep 2017, 20:36

Hoi,

Ik ben met m'n j9 in Italie op vakantie en ik heb het volgende probleen.

De auto is 2 keer achter elkaar uitgevallen op de snelweg, na de 1e keer kon ik starten en reed ie weer maar viel snel weer stil. Na de tweede keer kon ik de auto niet starten. Anwb gebeld en gaan wachten. Na een poos kon ik de auto weer zonder probleem starten. Durf niet goed verder te rijden omdat ik de auto nirt 100% vertrouw.

Voorafgaand aan dit allee is mijn brandstofpomp gaan lekken bij de gashendel. Deze morgen alles nagekeken en toen viel me op dat de auto moeite had met starten en daarna ook niet lekker stationair liep.

Wil niet de zoveelste toerist worden die wordt afgescheept met een dure rekening en geen oplossing,Wie weet waar het aan kan liggen????
bartvanz
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 dec 2016, 23:43

Re: PLS HELP, dieselprobleem op vakantie

Berichtdoor jochemj » 16 sep 2017, 00:41

Ai, niet fijn! In principe blijft een diesel lopen, zo lang deze diesel krijgt, dus het lijkt logisch om het ergens rondom de dieseltoevoer/pomp te zoeken.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een J7 2.5 diesel (omgebouwd uit een J9). Dit was toen de dieselafsluiter. Een paar simpele testjes die je kan doen:

Algemeen:

- Dieselfilter schoon?
- Geen diesellekages in de toevoer/retourleidingen?

Bij uitval van de motor:

- dieselleiding op een injector loshalen. Als je dan start, hoort hier diesel uit te komen. Gebeurd dit niet, weet je dat je het ergens in de dieseltoevoer of pomp moet zoeken.
- Krijgt de dieselafsluiter 12V bij contact? Je kan ook even een los draadje van de accu trekken naar de dieselafsluiter en testen of deze werkt.
- dieselretourleiding lospakken, en checken of hier bij starten diesel uit komt. Als dit niet het geval is, zit er ergens een fout in de toevoer.
- Start de motor wel op startspray/remmenreiniger als hij niet normaal wil starten? Dit is een heel nuttig testje, alleen niet heel fijn voor de motor...

Succes!
jochemj
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 31 mei 2012, 12:30


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten