Defect centrale vergrendeling en interieurverlichting

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Defect centrale vergrendeling en interieurverlichting

Berichtdoor EJH405 » 22 aug 2017, 22:56

Vanaf ca een maand geleden bleef de binnenverlichting branden na het afsluiten van de auto (met de centrale vergrendeling). Elke 14 seconden gaat het licht een seconde uit en dan weer 14 seconden aan, etc. Zelfde als de auto niet op slot is maar de portieren dicht. Licht gaat uit bij draaien aan de contactsleutel om te starten.
Bij openen/sluiten van de auto, met werkende CV, knippert het licht ook even. Als een portier open is branden de lampjes zonder knipperen.
Beetje irritant, die verlichting moet gewoon werken. Maar er zijn belangrijkere dingen, dus ik heb alle lampjes uit gezet en de diagnose+reparatie geparkeerd voor later.

Vorige week begonnen problemen met de centrale vergrendeling: reageert niet meer op het draaien van de sleutel in het deurslot, alleen de deur zelf wordt geopend of afgesloten. Heel af en toe doet ie het spontaan weer, zonder tegen de auto te schoppen of andere vorm van trilling. Dit defect vind ik écht heel vervelend.

Rara wat gaat er fout en zou het met elkaar te maken kunnen hebben?
Het tijdvertragingsrelais (6555.30) voor de interieurverlichting krijgt via twee draden dezelfde spanning die de motoren van de centrale vergrendeling krijgen, zodoende weet het relais of de auto geopend of afgesloten wordt.

Alle vormen van meedenken zeer welkom!
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Defect centrale vergrendeling en interieurverlichting

Berichtdoor Tuzzer » 27 aug 2017, 09:38

Bij de 306 zou ik dan aan kabelbreuk in de kabelboom tussen motorruimte en voorportier denken, dat is een zwak punt. Zou misschien nu bij jouw 405 ook het geval kunnen zijn?
Peugeot 306 Cabriolet 2.0 16V automaat Gris Thallium (2000)
Tuzzer
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 25 jul 2017, 07:47
Woonplaats: Hengelo

Re: Defect centrale vergrendeling en interieurverlichting

Berichtdoor EJH405 » 31 aug 2017, 20:07

Ik zal die draadboom eens aan de tand voelen. Gelijk een mooie gelegenheid om een nieuwe portierhandgreep LV te installeren.
Overigens doet de CV het spontaan weer, past op zich wel bij een draadbreuk. De binnenverlichting blijft doen wat ie niet moet doen...
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Defect centrale vergrendeling en interieurverlichting

Berichtdoor EJH405 » 12 feb 2018, 14:09

Oorzaak bleek te zijn dat de stekker niet goed vast zat in de controller voor de centrale vergrendeling (blauwgrijze kastje onder het stuur). Blijkbaar kunnen functies die er verband mee houden na elkaar uitvallen, ipv alles tegelijk.

Mag een slotje op.

NB: hier stond eerst een veel langer verhaal, ik heb het teruggebracht tot een management-summary.
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten