Hallo allemaal,
Dit weekend weer eens iets met de camper gedaan.
Ik ben verder gegaan met de remmen.
nu is alles behalve de leidingen nieuw. Dus een nieuwe HRC en nieuwe achtercilinders.
Vorige week vrijdag heb ik hem op de brug gezet op mijn werk. Zaterdag alles vervangen en geprobeerd te ontluchten. Maar alles bleef een beetje sponzig aanvoelen.
Dus afgelopen dinsdagavond alles nog eens ontlucht,2 uur bezig geweest. Met een vacuumpomp, zonder vacuumpomp erop. pompen en vacuumpomp en ga zo maar door.
nog steeds niet wild met remmen daarna. Dus gisterenavond nog een keer ontlucht ook op de ouderwetse manier.
Ik weet 99% zeker dat er geen lucht meer inzit nu.
er komt alleen maar vloeistof uit.
Dus vandaag van de brug afgehaald, de mensen van de garage werden hem al een beetje zat..haha
en illegaal een rondje gaan rijden op ons terrein en een klein stukje op straat van de ene poort naar de andere.
rijden en schakelen doet hij goed. hij lekt wel gasolie.
Maar het remmen valt nog steeds tegen.
met 60km/u duurt het nog 15-20mtr voor je stil staat, niet goed dus..
Maar.... ik heb geen flauw idee hoe hij hoort te remmen. hij weegt natuurlijk wel 2,5t dus ik verwacht niet dat hij binnen 5mtr stil staat. maar dit is ook niks.
Hoe hoort het zich te verhouden tot een moderne auto?
zou het de vacuümpomp kunnen zijn? er zit namelijk geen verschil tussen motor aan en motor uit..
wie heeft er een idee? Mijn fiat 850 uit 1969 zonder bekrachtiging remt namelijk een stuk beter.
oh ja een lastdrukverdeler zit er bij de onze niet op, alleen een verdeelblokje tegen de achterbrug aan. dus die kan het niet zijn.
Ook hebben we de rechter dorpel een beetje ontroest. Het valt mee er moet een nieuw stuk in van ca 50cm de rest is nog niet door..haha
en hierbij ook nog een paar foto's: