De dappere Welp
Benetton, de last-ezel
Een werkbankie vervoeren? Geen probleem ik kom hem wel ff brengen
Moest wel eerst de lampen van de aanhanger vervangen want die waren kuis verrot geen lamp deed het meer. Twee lampunits voor twee tientjes nieuw in de bouwmarkt gehaald. Moest de ouder er af breken want los ging het niet meer. Maar uiteindelijk deed alles het weer netjes en kon ik de weg op.
Werd de motortemperatuur toch een partij hoog
Nou daar durfde ik niet meer naar Maasbommel. Afspraak afgezegd en de hele zaterdag aan het sleutelen geweest. De radiator werd niet warm en dacht dat deze verstopt was gaan raken. Raar want hij is er pas in gegaan, maar ja ouwe meuk mag dan wel nieuw zijn maar misschien voorzien van een nieuw laagje verf en verkopen als nieuw....Ook de waterpomp liep nogal zwaar dus dat vertrouwde ik ook niet, andere gemonteerd
Eerst de radiator vervangen ( had alle oude meuk weggegooid alleen was Gino zo verstandig de nog goed uitziende achter te houden voor eigen gebruik). Met het schaamrood op mijn kaken moest ik erkennen dat ik te veel aan het weggooien ben. Ja ik erken schuld
Vloeistof weer gevuld, warm laten lopen, ontlucht en nee hoor, thermostaat ging niet open en temp schoot tot boven de 100 graden. Shit gaat niet goed, stoppen die handel.
Dan de thermostaat maar vervangen. Zowel de oude als een nieuwe in warm water getest en de oude ging een stuk later open dus dat was de oorzaak...
Thermostaat vervangen, ook de thermoschakelaar van de ventilator getest want die deed het ook niet....Maar die functioneerde gewoon goed, rara hoe kan dat ( er had me een lichtje op moeten gaan. Gino vroeg nog of ik een thermometer had, nee dus.....( voel je hem al aankomen)
Vloeistof afgevuld, ontlucht en warm laten lopen, thermostaat ging nu wel open, probleem opgelost ( ja had je gedacht
).
Moest me nog haasten want ik had een afspraak dus ik de snelweg op en WAT NOU WEER
weer die oplopende temperatuur
. Ik de ramen open en de kachel voluit en kon de temperatuur redelijk op pijl houden. Ging verder goed.
Thuis gelijk de kookthermometer gepakt en die in het vaatje geprikt en gelukkig, de oorzaak openbaarde zich! De VDO teller gaf bij 90 graden 105 graden aan en bij die temperatuur schakelde de ventilator netjes in en kon ik weer rustig achterover leunen.
Zondag met een gerust hart met de aanhanger de weg op gegaan en " eind goed al goed"
Heb er dit weekeinde weer 700 km mee genoten