De groene heb ik na een aantal wintermaanden weer eens gestart.
De accu haal ik los, maar verder is dit beestje gewoon aan de buitenlucht blootgesteld geweest.
2 keer starten, en lopen......
Ik onderschrijf de noodzaak voor een electrische brandstofpomp dus niet.
Dit mechanische pompje werkt bij deze groene 104, en
bij mijn 205 met XW motor prima. De 205 startte zelfs na een halfjaar stilstand
.
Vandaag dus maar eens wat cosmetische ingrepen : wat vliegroest bovenop de deuren in de menie zetten :
Bij de bovengenoemde 205 ging het bij de APK mis : bij de remmentest trapte de keurmeester door de remmen. De remleiding verroest.....
Dat had me dus op straat ook kunnen gebeuren !
Die wetenschap heeft me tot dit oordeel gebracht : ik wil alle ijzeren remleidingingen kwijt.........
Ik wil in de nabije toekomst alles vervangen door koperen leiding.
Bij de groene is hier al een begin mee gemaakt. Rudie en ik kopen samen een remleiding felsapparaat. Dus de leidingen kunnen we zelf op maat maken.
Dit wordt dus vervolgd....
P.S. ook Féline was blij haar zusje weer te zien...
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?