Het (grote) reisverhalentopic!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor J & L » 24 aug 2010, 00:37

Hallo allemaal,

wij zijn net terug van ons tripje met ons busje en vol enthousiasme bedacht ik mij een klein reisverslagje te schrijven van onze zomercruise.

Beginnend met waarschijnlijk het bekende laatste klusjes-dag ( of in mijn geval dagen). Ik had nog wel een lijstje met wat zaken die nog even moesten gebeuren zoals de trap goed vastzetten, dashboardkastje bouwen, nog veel meer kastjes bouwen, lades erin bouwen,radiatorslangen vervangen, dakraam slot-constructie en niet geheel onbelangrijk: de dakdragers! Dit voor de surfplanken aangezien deze bijna 3 meter zijn en die wil je niet binnen hebben. Ook heeft mij vriendin nog even het dashboardkastje gemozaiekt( of hoe heet dat) en wij houden van vrolijke kleuren zoals je ziet ;)

Afbeelding

Met de verf nog nat op het dak reden wij 's avonds weg naar Calais om daar de boot te pakken naar Dover. Daar eigenlijk iets te vroeg aangekomen checkte ik bij de infobalie of we niet een boot eerder konden nemen. Nou als we opschoten konden we nog gelijk met de eerstvolgende mee... dat scheelt weer 2 uur wachten ( want slapen doe je dan niet). Tip voor de volgende keer!

In Engeland natuurlijk even wennen aan het links rijden en de vele rotondes die we moesten draaien. Vervolgens de zuidkust afgestruind en aangenaam verrast door het groene en glooiende landschap. Pittoreske plaatsjes als Little Hampton en hippe badplaatsen als Brighton zijn een leuke afwisseling. Wel heel veel strakke vw busjes gezien.. echt het begon gewoon saai te worden :lol:

Afbeelding
typisch engelse strandhuisjes

Toen zijn we weer terug gereden naar Portsmouth en daar de boot gepakt naar Bilbao. Je zit dan wel echt op een "echt" cruiseschip van 10 verdiepingen en je doet er zo'n 36 uur over, maar het busje gaat gewoon mee. Voor ons dus een overtocht, voor sommige mensen de vakantie zelf :roll: Veel dronken engelsen dus. Wij lekker uitgerust en mooie walvissen en dolfijnen gezien vanaf het zonnedek inclusief romantische zonsondergang.. tsja het hoort er toch een beetje bij he ;) Enne oja geef de maat van je bus door MET dakdragers bij het boeken :lol: dan hoef je waarschijnlijk niet als laatste de boot op zoals wij.. hehe

Afbeelding
heel veel water

In Spanje kwam de 2.3 indenor diesel pas echt in actie tijdens de 143 km slingerende weg van Plentzia naar Zarautz, met aardige stijgingen en dalingen tot en met 18% waar we ruim 4 uur over gedaan hebben. Af en toe een beetje met zweet in de handjes bij het tegemoet komen van vrachtwagens icm met steile afgronden zonder hekje. Schitterende uitzichten, luid gegrom van de diesel met bijbehorende roetwolken en de Macarena op de achtergrond maakten het plaatje compleet :D Mooie kleine vissersdorpjes zoals Deba zijn echt wel de moeite waard. En ja als je van surfen houdt is Baskenland natuurlijk sowieso paradijselijk.

Afbeelding
Mooi hoor die steile slingerweggetjes maar ook even rusten hoor...

Doorgereden naar de Franse zuidkust die we inmiddels wel goed kennen. Hier hebben we nog heerlijk uitgerust, uitgebreid gegeten ( want in Engeland viel dat een beetje tegen, tenzij je van gefrituurd houdt). 2 J9's gespot waarvan 1 op de vluchtstrook met een lekke band :? In 3 weken geen enkele J7 gezien, wel weer veel positieve aandacht voor het busje. Zwaaiende en toeterende mensen, trotse kinderen die met tekening van ons busje en al kwamen kijken en heel veel mensen die toch even een nieuwsgierig praatje komen maken.Leuk!

Afbeelding
Dagje tussen caravans... uh ja je valt wel op

oa. Nieuwe matrassen, een porto potti, onze dakdragers (lees meer binnenruimte) en ons dakraam waren echt duidelijk de comfort verhogende factoren dit jaar. Koelkast ging ook lekker op gas en 12v/230v, dus we hebben eigenlijk ook best veel gekookt dit jaar.

Afbeelding

Toch ruim 2500 km gereden zonder ook maar enige hapering, probleem of mankement. Gemiddeld 1:12 gereden, dus dat viel wel mee. Een litertje olie en dat was het dan :mrgreen: Super dus!

Ben benieuwd naar de andere verhalen! Wij hebben in ieder geval weer een supervakantie gehad!
Doei!
J&L
Avatar gebruiker
J & L
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 18 sep 2008, 12:05
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 24 aug 2010, 00:58

mooi verslag ! :D
zo zie je maar weer, hoeveel plezier een J7 ( of J9 ) je kan geven als je haar goed vertroeteld.
wij hebben onze caravan verkocht, vanaf volgend jaar gaan wij ook vakantie vieren en korte breaks houden met onze J7,
we verheugen ons er nu al op, en zulke leuke verhalen kietelen het enthousiasme. :D
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 24 aug 2010, 10:27

Hoi J&L.

Leuk verslag en mooie foto's. Altijd tof om de ervaringen en avonturen van andere J7-bezitters/liefhebbers te lezen.
Stijging en dalingen met 18% nemen... chapeau! Wij hebben stukjes tot +/- 13% gehad. Ging langzaam maar we kwamen boven :D
Zo'n groot dakraam ziet er overigens echt fijn uit. Dat is al de tweede keer dat ik zo'n groot raam ingebouwd zie en ik jaloers wordt :mrgreen:
Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Peter J7 » 25 aug 2011, 22:32

Ik zal hier mijn reisverhaal van 2011 ook eens neerschrijven.

Het zal jullie niet verbazen dat ook dit jaar onze reis naar La France ging. Toch voor de meeste van ons vakantieland nummer 1. Deze keer niet Bretagne maar de Auvergne en met namen de Morvan(!) Omdat we vorig jaar een klapband hadden gehad, regelmatig met een hete 1600cc motor langs de weg stonden en problemen met de koppeling hadden gehad, had ik de afgelopen maanden aardig wat tijd gestolen in het verbeteren van onze J7. 8)

De motor heb ik vervangen voor een 2 liter benzine en de oude radiateur vervangen voor eentje uit een J9. Ook de waterpomp vervangen, en ditjes en datjes. Verder andere en betere banden erop gezet (19x400 ipv 16"), de motorkap geïsoleerd, een betere radio en speakertjes en, ook niet onbelangrijk, comfortabele stoelen uit een Volvo 440 ingebouwd.

Onze reis verliep soepel en al gauw waren we in Frankrijk. Nu hebben we gedurende de vakantie natuurlijk van alles gezien en gedaan maar ik me zal dit verslag enkel richten op de rode-J7-draad, zeg maar :mrgreen: De stijgingen waar we vorig jaar moeite mee hadden, waren dit jaar veel makkelijker te nemen. Het blok liep als een zonnetje en de nieuwe stoelen en geluidsisolatie zorgden ervoor dat we langere stukken konden en wilden doorrijden.

Maar uiteraard, er moest ook nog wat mis gaan....

In Dijon stapte ik 's ochtends met een rol wc-papier onder mijn oksel uit mijn J7 om... nou ja. Op de terugweg zag ik dat de J7 wat raar op zijn wielen stond. en ja hoor... lekke band. Ach, geen gezeur en hop, binnen no time een reserveband erop.

Afbeelding

Omdat we vorig jaar na de klapband de rest van de vakantie zonder reserveband gereden hadden, wat toch vervelend is, namen we ons voor de volgende dag voor om de lekke band te laten repareren. Dus de dag erna naar een volgende camping gereden en daar in de buurt een garagist gesproken. Een erg vriendelijke man die helaas concludeerde dat het ventiel kapot was en daar niks meer aan kon doen. Wel wist hij een Profil Plus in de buurt. Daar konden ze ons inderdaad helpen en voor een 30 euro was de band voorzien van een nieuwe binnenband.
Bij Profil Plus waren ook een aantal vriendelijke Franzosen aan het werk die mij wezen op de staat van mijn banden. In mijn beste Frans probeerde ik uit te leggen dat er nog maar moeilijk aan banden te komen was. Ja, ja, zeiden zij, maar leg er dan 205 x 16 op :wink: Dat doen wij altijd hier... Tja, ok.

Maar goed, weer op weg. Alles ging prima! Genieten met de schuifdeuren open, muziekje erbij en heerlijke wegen. Je voelt gewoon dat de J7 daar in zijn element is. Motor werd af en toe wat warm maar niet al te veel. Gewoon goed koelen gedurende de picknicks onderweg. Ging prima.

Afbeelding

Tot dat ik op een volgende camping met een hete motor moest draaien en keren om netjes op ons plekje te komen staan. Toen ik de motor afzette, kwam er een rookpluim te voorschijn. Ai! :? Toen ik de voorste kap eraf haalde, zag ik dat de radiateur wat water gelekt had uit het overloop slangetje. Op zich waren we net op tijd gestopt. Maar de dag erna wilde de motor niet echt goed starten. Eerst bokken en pas na een paar seconden sloeg hij goed aan. Als ik hem dan afzette en opnieuw startte, was er geen probleem en liep hij meteen. Dus lekker doorrijden!

Weer een camping en wat baguettes en vin'tjes verder startte de motor helemaal niet meer. Dus het gereedschap te voorschijn gehaald en eens gekeken. Een slang naar het inlaatspruitstuk had een klein scheurtje. Dus wat ingekort. Dat was het euvel natuurlijk niet maar goed... Wel beter zonder scheurtje dan met. Vervolgens de puntjes eens bekeken. En daar zat het probleem. Ze stonden veel te dicht op elkaar. Dit was natuurlijk goed te verhelpen maar helaas viel er ook nog het rubber pinnetje uit de verdelerkap (pinnetje dat op de rotor drukt) in het gras. Kwijt. Grrr... hoe dit op te lossen.
Gelukkig kende de campingbaas wel een monteur. Die zou de dag erna wel even komen. En inderdaad; een wat oudere, zeer vriendelijke man kwam met zijn enorme sleepwagen de camping opgereden om een rubber pinnetje te plaatsen en de puntjes nog maar eens te stellen. Hierna liep het blok echt super!! Echt een J7 kenner by the way want deze monteur had zelf ook nog een J7 op zijn terrein staan bleek later. C'est bon Peugeot; zei hij, toen hij mijn J7 startte en zijn duim op stak. Haha... oui, c'est tres bon!

Verder gewoon een top vakantie gehad. Weinig Peugeots gezien helaas. Twee J9's en wat 504's. Wel een leuk, klein Fiat campertje uit Nederland.
Nu staat de J7 weer bij te wachten op een volgend avontuur.

Afbeelding

Groeten, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Harrie » 25 aug 2011, 23:31

Mooi verhaal Peter ! :wink:
en leuk dat je schrijft dat de J7 dáár in z'n element is 8)
één ding viel me op: je hebt het over een rubber dingetje dat op de rotor drukt...
Dat is geen rubber, maar een ZEER belangrijk koolstofstiftje, die de hoogspanning van
de bobine overbrengt op de rotor, die het op zijn beurt in de verdelerkap weer verdeelt naar
de bougie van de cylinder die op dat moment een vonkje moet hebben.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Peter J7 » 25 aug 2011, 23:47

Ah! Ik vond het al dat het van rubber was (niet dus). :D
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor jan-03 » 26 aug 2011, 00:04

Hartelijk dank voor de mooie reisverhalen en foto's... Ik hoop ooit nog zelf over de reizen van de Zeven te kunnen schrijven..
Lijkt me heeeel geweldig!!
Mooi dat het voor beide een reis was zonder ernstige manco's dat maakt het nagenieten nog mooier..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Harrie » 26 aug 2011, 00:11

inderdaad Jan, wij verlangen er ook naar om met onze J7 naar het Zuiden te tuffen.
We zijn al een beetje begonnen met de J7. Alle campeerspullen uit de caravan elders ondergebracht
en zo konden we er weer in lopen en plannen maken. Komt goed. Zoals die Franse monteur zei: "C'est une bon Peugeot !"
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor risky » 26 aug 2011, 20:27

Erg leuk om te lezen allemaal
Ik heb dit jaar mijn campertje niet gebruikt helaas ik zit nu nog een beetje aan nederland vast
met mijn jongste kind van 2 jaar en om met dit weer op een camping in nederland te staan zie ik niet zitten :cry:
dit jaar wil ik gebruiken om mijn turbo project af te maken en hem nog wat morderniceren
a/o een vast toilet met aan de buitenkant de vulling en kleppen maken voor aan de buitenkant te laden.
ik heb dit topic naar de bovenkant verplaatst zodat iedereen hier zijn reis verhalen met ons kan delen.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 05 sep 2011, 22:38

Wij waren dit jaar naar zuid Frankrijk gereden naar de middelandse kust. Hier waren we nog niet geweest met ons busje.
Ons doel was om flamingos te spotten.

Eerst even gestopt in de Ardeche, camping aan een meertje.
Afbeelding
Daar ging ook de v-snaar stuk van de dynamo. daar had ik een nieuwe gescoord bij een winkel. hij wist niet welke maat erin hoorde dus ik was wel meer als 10 keer naar buiten en naar binnen gelopen om te passen :mrgreen:

Onderweg veel J7/J9s gezien (totaal wel een stuk of 15 de hele vakantie). waaronder deze:
Afbeelding

J9 met een kraan erop, leuk ding!
Afbeelding

lange j7
Afbeelding

nog even naar J&L toe gegaan die daar op een camping stonden aan de kust bij Carro.
Afbeelding

toen gingen we de natuur in om flamingos te spotten in de Camargue
Afbeelding

en ja hoor!
Afbeelding

verder de natuur in op kleine weggetjes.
Afbeelding

toen doorgereden naar beauduc, een hobbelweg, 40 minuten kuilen ontwijken. Geen probleem met een j7!
Flamingos flamingos en nog eens flamingos....
Afbeelding

Afbeelding

toen waren we op het strand van Beauduc. een beetje niemandsland waar iedereen gewoon gaat staan. je kan er een paar meter van het water parkeren. erg leuk.
een beetje ruimte om een vliegertje op te laten en wat fotos te maken vanuit de vlieger.
Afbeelding

daarna nog even in de Ardeche, zagen we nog een J7 in een dorpje.
Afbeelding

verder geen pech gehad, anders dan dat de motor 1 keer een beetje warm werd tijdens een lange klim en het v-snaartje wat stuk was gegaan.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Peer » 08 sep 2011, 22:02

Leuke reisverhalen en maak jullie ook graag deelgenoot van mijn reis. Niet naar het zuiden, maar noordwaarts richting Zweden.

Eerste nacht in Denemarken overnacht. Dit was best een flink stuk reizen, maar ook onze J7 is met Volvo 440 stoelen uitgerust, dus ging eigenlijk erg goed.

Afbeelding

De volgende dag over de öresundbrug van Kopenhagen naar Malmö gereden en in de buurt van Ahus een paar nachten gekampeerd. Het is overigens een verademing om in het rustige Zweden te rijden. Weinig verkeer op de weg, vooral op de gravelwegen, en de Zweed is geduldig op de weg (we zijn niet de vlotste weggebruiker...) .

Afbeelding
Afbeelding

Na een aantal dagen weer verder getrokken langs de oostkust in de buurt van Kalmar.

Afbeelding

Ook daar weer een aantal dagen gestaan en toen het land van het oosten naar het westen overgestoken en ook een aantal nachten aan de westkust gestaan. Ook hier weer lekker weer gehad en genoten van zon, zee en strand.

Afbeelding

Kamperen geeft wel een rommeltje :roll:
Afbeelding

Als afsluiter nog twee dagen in een hotel overnacht :oops: en in 1 keer vanuit zuid Zweden weer terug naar Nederland gereden (de regen in..).
De j7 heeft het heel erg goed gedaan. Geen pech gehad, met uitzondering van het 1 keer laten aanstaan van de lampen met een lege accu als gevolg. Was gelukkig snel opgelost door een bereidwillige dame met startkabels!

Al met al een hele leuke vakantie gehad. Zweden is echt een aanrader!
Peugeot J7
Peer
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 29 apr 2009, 21:04
Woonplaats: Meppel

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor risky » 09 sep 2011, 00:42

ah mooie foto`s lekker dat het allemaal probleem loos is gegaan.
En ik zie dat je weer een interieur in de j7 hebt :mrgreen:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Peter J7 » 09 sep 2011, 08:37

Leuk om ook de verhalen van anderen te lezen! En om te zien dat die J7's je gewoon overal naartoe brengen :D
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Peer » 09 sep 2011, 17:24

Inderdaad weer een interieur. Kampeert wel zo prettig :mrgreen:

In Zweden trouwens geen enkele J7 tegen gekomen. Wel veel bekijks gehad :!:
Peugeot J7
Peer
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 29 apr 2009, 21:04
Woonplaats: Meppel

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor J & L » 16 sep 2011, 14:47

Nou we weer een jaartje verder en het topic weer bovenaan :)

Dit jaar voor de 4e keer met de buzzabuzz richting sud-france. 2 weken lekker rondgetuft, vooraf nog even de smeerpunten nagelopen en wat verse olie en tempmeter goed aangesloten. Dakdragers/dak bijgewerkt en wat intern geverf en geschuur.

Klaar voor reis.
Afbeelding

Het gemiddelde beeld van een J7 bestuurder, zeker berg op ;-) en dan ben ik nog optimistisch..
Afbeelding

Eerste echte stop/camping. La porche net boven Lacanau, daarna kleine weggetjes naar het zuiden pakken. Het leukste rijd-gedeelte.
Afbeelding

Af en toe pauze op een mooi plekje.
Afbeelding

Mimizan, Arcachon, tot aan St. Girons. Leuke meertjes, onderweg tijdens een fietstochtje.
Afbeelding

Daarna route des deux mers, dus hoppa van links naar rechts.. naar een zee zonder golven ( helaas voor mij) wel mooi hoor ;-) Echt leuk stukje autoroute! Heel grappig al die bordjes met die ski-pistes met 35 graden, verwarming vol aan om warmte te lozen tijdens de beklimmingen. Carcassone in het "echt" bekeken.
Afbeelding

Ook wij tussen de witte campers op St marie de la mer, flamingo's gespot uiteraard.
Afbeelding

Daarna nog iets meer naar Marseille. Leuke baaitjes waar je goed kon snorkelen, aanbakken en stokbrood kon eten.
Afbeelding

Van de andere kant genomen ;-) ff J7 meeting met Hendrika natuurlijk.
Afbeelding

En toen.. ja en toen. Rijden, rijden, rijden tot aan 30!!!!km voor thuis. Raar geluid, veel rook uit de uitlaat.. nog meer rook uit de uitlaat. Oliepeil-lampje aan, olie bijvullen.. 5 minuten later weer oliepeil-lampje aan. TSja 6:30 op zondag.. Hulde aan de ANWB :) 1,5 uur later MET bus en al thuis. ruim 3700 km was het de laatste snik voor dit torretje (verrotte zuigerveer/zuiger denk ik). Wel erg blij dat het aan het eind was,eerst nog even het blok open en dan wellicht op zoek naar een nieuw torretje... wellicht iets minder luid, iets minder toeren makend, heb al iets vernomen over een sierra-motor die zou moeten passen. Nouja .. gelukkig heb ik heel de winter om er weer wat van te maken.
Afbeelding

Ondanks het vervelende einde een supergave vakantie gehad, veel gezien, lekker getoerd en geen druppel regen gezien ( ja dat vind fraulein ook leuk).
Avatar gebruiker
J & L
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 18 sep 2008, 12:05
Woonplaats: Delft

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Harrie » 16 sep 2011, 21:19

J & L schreef:Nou we weer een jaartje verder en het topic weer bovenaan :)
Dit jaar voor de 4e keer met de buzzabuzz richting sud-france. 2 weken lekker rondgetuft, <KNIP>
Eerste echte stop/camping. La porche net boven Lacanau, daarna kleine weggetjes naar het zuiden pakken. Het leukste rijd-gedeelte.
Afbeelding
zelfs een Renault 16 op de achtergrond ! :shock: :D
Jammer van de motorpech, succes met de reparatie :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor 5xzout » 17 sep 2011, 11:32

Super leuk om te lezen. Verder wil ik jullie 1 foto uit Reims niet onthouden.
Wij hebben ons in ieder geval rotgelachen bij thuiskomst!

Afbeelding
J7 is rijdend!!!
Avatar gebruiker
5xzout
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 apr 2011, 19:40
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor jan-03 » 17 sep 2011, 12:25

Haaaaaaaaaaaaha deze komt met stip binnen in de top10, wat mooi!! Klein behuisd maar waarschijnlijk het meeste plezier!!
Prachtige plaat om te printen..
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor sander203 » 17 okt 2011, 20:54

Peer schreef:Leuke reisverhalen en maak jullie ook graag deelgenoot van mijn reis. Niet naar het zuiden, maar noordwaarts richting Zweden.

Eerste nacht in Denemarken overnacht. Dit was best een flink stuk reizen, maar ook onze J7 is met Volvo 440 stoelen uitgerust, dus ging eigenlijk erg goed.



Als afsluiter nog twee dagen in een hotel overnacht :oops: en in 1 keer vanuit zuid Zweden weer terug naar Nederland gereden (de regen in..).
De j7 heeft het heel erg goed gedaan. Geen pech gehad, met uitzondering van het 1 keer laten aanstaan van de lampen met een lege accu als gevolg. Was gelukkig snel opgelost door een bereidwillige dame met startkabels!

Al met al een hele leuke vakantie gehad. Zweden is echt een aanrader!


http://i557.photobucket.com/albums/ss15 ... 1174-1.jpg

Kijk, daar is m'n oude J7 weer, wat is het toch een verrukkelijk ding! Wat leuk dat ik een kleine bijdrage heb mogen leveren om deze camion rijdend te houden, het restje (de rest) was voor jou! Veel plezier ermee :D
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 01 sep 2012, 00:22

Na 2 jaar geleden noord spanje te hebben gezien dachten we dit jaar een stukkie verder te rijden richting portugal.
Net voor de vakantie nog even een electrische koelvin geinstalleerd op de nieuwe radiator en de remklauwen gereviseerd. Toen ondekte ik dat er een remslang voor verstopt was, dus deze remslangen voor allemaal vervangen. Toen ondekte we dat de remslang achter ook verstopt was, en deze vervangen voor een remslang van een 205 (ongeveer dezelfde lengte, andere bevestiging, maar een prima (goedkoper) alternatief wat de autohandelaar wel heeft liggen op de dag dat je wil vertrekken :mrgreen:

In frankrijk een andere J7 liefhebber tegengekomen, toevallig was er nog een plekkie vrij ernaast
Afbeelding

bij lissabon met de brug van meer als 10km lang over de taag
Afbeelding

slapen bij een relaxt strandje in de middle of nowehere
Afbeelding

in portugal hebben ze mooie overkappingen om je auto in de schaduw te parkeren. Perfect op maar voor een J7 met imperial en surfboard :mrgreen:
Afbeelding

het ons welbekende LPG probleem in spanje. Nu hebben ze, voor het 30 tal pompen in spanje, ook nog een nieuwe koppeling bedacht. De oude koppeling, de barjonet zoals in nederland, is vervangen voor een nieuwe hippere koppeling. De meeste benzine stations met LPG hebben geen converter.... maakt het leven makkelijk. Vreemd gevoel, je hebt je best gedaan om een LPG pomp te vinden, je staat ernaast, maar je krijgt het er niet uit! :cry: Daarnaast hebben de spanjaarden ook bedacht dat ze benzine stations hebben met alleen maar LPG. 4 of 6 pompen LPG! :mrgreen: dan de helft oude koppeling, de helft nieuwe.....
Afbeelding

even een fototje uit de lucht van de camping in erdeven, bretange op de terugweg. spot de j7!
Afbeelding

lekkere franse gebakjes halen!
Afbeelding

en dan hebben we weer 6700km erbij op de teller! De bus heeft het perfect gedaan, goed geremt en heel goed gekoeld. 1 lekke band en wat kleine electrische probleempjes... prima dus!
Afbeelding
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor jan-03 » 01 sep 2012, 00:35

pff dat is een flinke rit!! Wel helemaal top.. Mooi dat er geen technische problemen zijn geweest.. De plaatjes zijn mooi en zonnig net als de dame met al dat lekkers.. :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor joospeugeot » 01 sep 2012, 01:46

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 22:13, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor jan-03 » 01 sep 2012, 07:46

Als de pomp alleeen maar lpg verkoopt zal die toch ook wel achter z,n oor krabben dan de man/vrouw niet de juiste nippels heeft..
Want dan verkoopt die alleen een ijsje uit de shop...
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Remco504coupe » 01 sep 2012, 10:07

joospeugeot schreef:Afbeelding


Lijkt wel een vulpistool voor aardgas, CNG.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 01 sep 2012, 12:10

das is inderdaad de koppeling ja.
sommige hadden wel converters naar een heel klein (ong 15mm) schroefkoppelingetje.... zelf nooit gezien.

vele hadden misschien geen converter uit luiigheid, andere misschien omdat het nieuw was. vele pompen gezien die er zo nieuwe en glimmend uitzagen, leek wel of ze de dag daarvoor waren neergezet... :D
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten