Met je 2 liter blok ga je zowiezo iets harder
Ik rij zelf met de 'langzame' 5bak en moet zeggen dat ik het erg plezierig dat de power onderin nog erg fijn is. als ik aan de diesel bak denk denk ik dat je bus het dan zwaar krijgt, maar als je de gegevens erbij pakt is is het verschil niet extreem groot, zeker niet bij lage toeren/snelheid.
als je bijvoorbeeld berekend dat je met een BC3C 5 bak (E bak) bij 900 toeren in de eerste versnelling 4.149 km/u rijd en met een BC3D 5 bak (F bak) bij 900 toeren in de eerste versnelling 4.647 km/u rijd, dan lijkt me het verschil erg weinig.
Wij rijden op LPG met de BC3C/5 bak, misschien is het optrekken (met de minder power) te vergelijken met een benzine motor met een BC3D/5.
in het ergste geval kun je altijd het differcieel overzetten
maar daar is deze bak (als ik denk dat ik weet welke je op het oog hebt) misschien een beetje duur voor.