29ème salon champenois du véhicule de collection

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor RondeB » 14 maart 2016, 00:52

Afbeelding
Je hangt es een halfuurtje aan de telefoon met een oude maat...En dan.... besluit je om weer eens samen een beursje te bezoeken in Frankenrijk. Eerst komende : Reims.
Voor mij de laatste keer in 1993. Hoe? Auto, luxer wel nu, een moderne Toyota, niks geknoei met een klassieker. Ook niet in één dag op en neer maar dag heen, dag kijken en dag terug. Hotel in Reims nemen, s'avonds lekker eten met andere Peugeotmannen in de stad, kortom rieleks :D Kaartjes kopen blijkt ook een stuk makkelijker: gewoon online. Dat die dan op de printer blijven liggen...ach.... :mrgreen:

De heenreis verliep voorspoedig, dikke bewolking terwijl op de radio werd geroepen dat het in heel NL zonnig was, sneeuw in de Ardennen en een paar moedige duitschers in een donkerblauwe 403 tegen de hellingen op zien klimmen. Paar uur na onze aankomst ( wij zaten al lang en breed op een terras in de stad) kwamen zij ook Reims binnen vallen. Stad wat bekeken, cathedrale in geweest en de avond doorgebracht met 4 man in een bistro 8)

Volgende morgen om 08.30u afreizen naar het Parc des Expositions om er achter te komen dat er in de loop der jaren wel iets veranderd was. Kon je in 1993 nog redelijk dichtbij parkeren, nu niet meer....alle parkings stonden vol met kampeerauto's, het leek wel een camping. Alleen voor de ingang was een deel vrijgehouden voor bezoekers die met hun klassieker kwamen. Mooi ! leuke auto's gezien. Zie onder...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de ingang een drukte..pfff... online kaartje of niet, dringen werd het. Voor mij was het ook snel duidelijk dat er wat er nog meer veranderd was :D Vroeggâh 3 hallen en een verloren oudje of doos onderdelen in een kofferbak op het plein er voor, nu het hele plein vol standhouders. Onderdelen aanbod...poeh...
Afbeelding
Afbeelding

Eerst de hallen ingedoken, we hadden als "thuisbasis" de stand van de Voisinclub, handig, scheelt je een hoop gesleep met spullen en je kan nog eens ff zitten (met een glas champagne :D ) Afbeelding
Veel autoclubs aanwezig en met mooie auto's op de stands. Peugeot goed vertegenwoordigd met leuke auto's en hier en daar ook wat motorfietsen. Triporteurs waren helemaal goed aanwezig, heb er 3 gezien, vroeger zag je die dingen nooit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De derde hal en het buitengebeuren dus hoofdzakelijk onderdelen. Wat mij opviel waren de gigantische hoeveelheden nieuw geproduceerde delen. Bedrijven als Depanoto, Renel en Neo-retro hebben intussen ingespeeld in de vraag naar slijtgevoelige en rubber onderdelen. Bijna elk rubbertje waar je je rot naar zocht 25 jaar terug kan je nu eigenlijk gewoon ophalen. Bekabeling, stekkertjes, plaatwerk en bekleding is voor de populaire auto's goed te vinden. Maar ook het aanbod gebruikte onderdelen lijkt gegroeid ! Robridelen ruim aanwezig, zelfs bijzonder spul als Constantin compressoren enz. gewoon te vinden.....meerdere. Bumpertje scoren voor een 402? lukt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegen half 6 hadden we het wel gezien. In tegenstelling tot vroeger geen handen vol gekochte onderdelen, nu slechts 3 boekjes :D We hadden dan ook helemaal niks nodig.
Bij vertrek nog ff omgekeken naar een mooie beurs.
Afbeelding
Op het gemak terug Reims in, overdekt terras, vleeschrestaurant :D en daarna bieren :lol: Zondagmorgen vroeg weer op en over vrij stille snelwegen weer terug naar Friezenland.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: 29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor Gilletti » 14 maart 2016, 09:32

Leuke impressie. :D Ben er zelf denk tien jaar geleden voor het laatst geweest.
Ook dit jaar lukte het mij niet maar alle hoop is weer op de volgende editie gevestigd. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: 29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor Michael » 14 maart 2016, 11:25

roep ik al 15 jaar .....
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: 29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor jacqabe » 14 maart 2016, 12:26

Wat een prachtig verslag Ron! Ik had zowel telefoon als fototoestel bij me maar ben vergeten foto's te maken. Op het laatst nog een paar maar die zijn niet zo bijzonder. Leuk je nog even getroffen te hebben. Er lagen overigens ontzettend veel onderdelen maar op (interessant) boeken gebied viel het me tegen. Heb er een paar leuke gezien maar die had jij in je handen :-)
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor prinkipos1453 » 15 maart 2016, 18:42

Prachtig verslag,bedankt!!!
prinkipos1453
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 maart 2016, 01:07

Re: 29ème salon champenois du véhicule de collection

Berichtdoor 304 coupé » 15 maart 2016, 23:57

ik ben er ook geweest ,al 9 jaar na elkaar
ook op het gemakje zaterdagmorgen om 7u vertrokken, s 'avonds lekker gegeten, ricaartje of 2-3...... en zondag in de late namiddag terug naar huis.
foto's kun je hier bekijken
grt
http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtime ... _5233.aspx
une jour Peugeot,toujour Peugeot.

403 -1958
404 rally -1969
304 coupé-1974
505 gruau-1985
605 sri - 1992
205 xad multi- 1993
306 cabriolet 2000
106 sport-2001
508 SW
Peugeot fiets
404 trapauto
304 coupé
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 25 sep 2004, 21:05
Woonplaats: tongeren belgie


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten