Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 19 sep 2014, 21:26

Sharknose schreef:
Het openingsbod heb ik in ieder geval al gedaan voor jullie. :wink:

Greetz,
Walter.


Zou leuk zijn Walter, dan heb je weer een echte leeuw :D Waarschuwing: ook zo'n 405 werkt zeer verslavend 8) Binnen de kortste keren gaan die 'dreier' in de verkoop :mrgreen:
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Sharknose » 19 sep 2014, 23:18

Nikilauda504 schreef:
Sharknose schreef:
Het openingsbod heb ik in ieder geval al gedaan voor jullie. :wink:

Greetz,
Walter.


Zou leuk zijn Walter, dan heb je weer een echte leeuw :D Waarschuwing: ook zo'n 405 werkt zeer verslavend 8) Binnen de kortste keren gaan die 'dreier' in de verkoop :mrgreen:


:lol: Vrees dat dat niet zo snel gaat gebeuren, Frank. Het gehalte 'rijdersauto' van beide Dreiers is met alle respect voor Peugeot in mijn beleving niet te evenaren. Freude am Fahren is niet voor niks al sinds jaar en dag de slogan van BMW, in het Engels 'Sheer Driving Pleasure'; en ik kan uit ervaring zeggen dat dat geen loze woorden, maar daden zijn 8) . Maar m'n vriendin zou heel blij kunnen zijn met deze 405. Kan ze nog een hele tijd mee vooruit, kan ze weer lekker voor zorgen en de kids zijn blij met de airco.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor jan-03 » 20 sep 2014, 06:42

Sharknose schreef:
Nikilauda504 schreef:
Sharknose schreef:
Het openingsbod heb ik in ieder geval al gedaan voor jullie. :wink:

Greetz,
Walter.


Zou leuk zijn Walter, dan heb je weer een echte leeuw :D Waarschuwing: ook zo'n 405 werkt zeer verslavend 8) Binnen de kortste keren gaan die 'dreier' in de verkoop :mrgreen:


:lol: Vrees dat dat niet zo snel gaat gebeuren, Frank. Het gehalte 'rijdersauto' van beide Dreiers is met alle respect voor Peugeot in mijn beleving niet te evenaren. Freude am Fahren is niet voor niks al sinds jaar en dag de slogan van BMW, in het Engels 'Sheer Driving Pleasure'; en ik kan uit ervaring zeggen dat dat geen loze woorden, maar daden zijn 8) . Maar m'n vriendin zou heel blij kunnen zijn met deze 405. Kan ze nog een hele tijd mee vooruit, kan ze weer lekker voor zorgen en de kids zijn blij met de airco.
Greetz,
Walter.

Ik gun je vriendin de 405 van harte Walter, maar gun jij haar dan geen " rijdersauto" zoals jij de BMW noemt?..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Sharknose » 20 sep 2014, 07:56

jan-04 schreef:Ik gun je vriendin de 405 van harte Walter, maar gun jij haar dan geen " rijdersauto" zoals jij de BMW noemt?..
gr jan


Jawel hoor Jan, die gun ik haar van harte. Maar er zijn 2 redenen om geen BMW voor haar te zoeken: een BMW is duur in dagelijks gebruik en aanschaf, zeker als je iets nets zoekt wat niet afgeragd is en daarnaast is autorijden voor haar alleen maar 'verplaatsen van a naar b', en dat hoeft voor haar alleen maar droog, comfortabel en veilig.

405's zijn, zoals Marco Wetzels hier ook vaak predikt, uiterst betrouwbaar en comfortabel. Daarbij komt dat het nog een auto uit een tijd is waarin middenklassers nog niet zo achterlijk zwaar zijn en dus ook de (vaste) kosten een beetje te overzien zijn. Vervolgens kom ik in the picture die vindt dat met name deze SRi dan ook nog wel iets bijzonders is en ik vind een (nette) 405, zeker in deze kleur, nog steeds een mooie en tijdloze auto om te zien.

Ik ben dus niet blind (geworden) voor alleen maar BMW hoor Jan. Maar voor wat ik van een auto vraag vind ik persoonlijk BMW wel het enige antwoord hebben.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor MarcoPeus » 20 sep 2014, 08:38

Sharknose schreef:405's zijn, zoals Marco Wetzels hier ook vaak predikt, uiterst betrouwbaar en comfortabel.

Afbeelding
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 20 sep 2014, 14:13

Ben benieuwd of het de 405 SRI gaat worden Walter, voor je vriendin. Daarnaast staat er bij Ruud ook nog een 305 GTX, dat zou voor jezelf een leuke aanvulling zijn om af en toe heerlijk te onthaasten, met alle luxe en comfort voor die tijd :wink: Valt in de kwarttariefregeling, kost dus nagenoeg niets :idea:
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor jan-03 » 20 sep 2014, 14:58

Sharknose schreef:
jan-04 schreef:Ik gun je vriendin de 405 van harte Walter, maar gun jij haar dan geen " rijdersauto" zoals jij de BMW noemt?..
gr jan


Jawel hoor Jan, die gun ik haar van harte. Maar er zijn 2 redenen om geen BMW voor haar te zoeken: een BMW is duur in dagelijks gebruik en aanschaf, zeker als je iets nets zoekt wat niet afgeragd is en daarnaast is autorijden voor haar alleen maar 'verplaatsen van a naar b', en dat hoeft voor haar alleen maar droog, comfortabel en veilig.

405's zijn, zoals Marco Wetzels hier ook vaak predikt, uiterst betrouwbaar en comfortabel. Daarbij komt dat het nog een auto uit een tijd is waarin middenklassers nog niet zo achterlijk zwaar zijn en dus ook de (vaste) kosten een beetje te overzien zijn. Vervolgens kom ik in the picture die vindt dat met name deze SRi dan ook nog wel iets bijzonders is en ik vind een (nette) 405, zeker in deze kleur, nog steeds een mooie en tijdloze auto om te zien.

Ik ben dus niet blind (geworden) voor alleen maar BMW hoor Jan. Maar voor wat ik van een auto vraag vind ik persoonlijk BMW wel het enige antwoord hebben.

Greetz,
Walter.

Ik begreep je ook wel hoor Walter..
Overigens hebben dames vaak ook liever een kleinere voiture..
Kleiner ook dan de 405..
Weet je zeker dat je haar blij maakt met een 405???
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor MarcoPeus » 20 sep 2014, 17:16

Mijn vrouw is zeer content over haar 19 jaar oude 405. Doet alles wat ze er van verwacht en is zeer comfortabel. Veel comfortabeler dan de 12 jaar oude Volvo die ze ervoor had en die was ook nog eens heel vaak kapot.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 20 sep 2014, 19:24

MarcoWetzels schreef:Mijn vrouw is zeer content over haar 19 jaar oude 405. Doet alles wat ze er van verwacht en is zeer comfortabel. Veel comfortabeler dan de 12 jaar oude Volvo die ze ervoor had en die was ook nog eens heel vaak kapot.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand niet met zijn of haar 405 tevreden was :D 8) :lol:
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor MarcoPeus » 20 sep 2014, 19:25

Ik ook niet. Mijn vader had een 88er 405 GRD. Was ook zeer tevreden over de auto (en het verbruik t.o.v. een 505 SR automaat uit 1980 :mrgreen: )
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 20 sep 2014, 20:50

MarcoWetzels schreef:Ik ook niet. Mijn vader had een 88er 405 GRD. Was ook zeer tevreden over de auto (en het verbruik t.o.v. een 505 SR automaat uit 1980 :mrgreen: )
Wellicht ook een keer een 405 voor mij, dan wel ff een paar getallen in mijn forumnaam aanpassen :wink:
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Sharknose » 20 sep 2014, 22:54

jan-04 schreef:Ik begreep je ook wel hoor Walter..
Overigens hebben dames vaak ook liever een kleinere voiture..
Kleiner ook dan de 405..
Weet je zeker dat je haar blij maakt met een 405???
gr Jan


Ze vond 'em op de foto's heel mooi, en ze is nu gewend aan de Volvo 440. Die is even groot denk ik.

Nikilauda504 schreef:Ben benieuwd of het de 405 SRI gaat worden Walter, voor je vriendin. Daarnaast staat er bij Ruud ook nog een 305 GTX, dat zou voor jezelf een leuke aanvulling zijn om af en toe heerlijk te onthaasten, met alle luxe en comfort voor die tijd :wink: Valt in de kwarttariefregeling, kost dus nagenoeg niets :idea:


Nee, voor mij sowieso niet nog een auto erbij (de 323i rijdt al eigenlijk te weinig naar m'n zin) en heb in m'n autoverleden 2 305's GTX gehad. Hartstikke leuk, maar te kwetsbaar als het even wat minder weer is. Die ervaring had ik echt met de laatste GTX (de blauwe PH-22-GY) die ik echt nauwelijks gebruikte/durfde te gebruiken uit angst dat regen/modder of erger hun onuitwisbare sporen achter zouden laten.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor jan-03 » 21 sep 2014, 08:53

Mijn dochter heeft een jaarte in een 406 rond gereden en was ook heel tevreden.. Is geen 05 maar wel qua groote..
406 vind ikzelf ook wel mooi..
Maar Walter met de bmw zijn ook genoeg problemen hoor.. Ik woon op steenworp afstand van de bmw garage..
Op zaterdag zijn er vaak mensen die zelf sleutelen aan hun Fahrteug en die hoor ik ook heel vaak mopperen op de nieuwere versie's in vergelijk tot de oudere... Ook al omdat ze nu vaker het uit handen moeten geven natuurlijk.. Maar dat het goede auto's zijn is natuurlijk een feit..
Ik vind die vroege kleine type's ook leuk... Maar ze missen de Franse slag... :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 21 sep 2014, 09:31

Sharknose schreef:
jan-04 schreef:Ik begreep je ook wel hoor Walter..
Overigens hebben dames vaak ook liever een kleinere voiture..
Kleiner ook dan de 405..
Weet je zeker dat je haar blij maakt met een 405???
gr Jan


Ze vond 'em op de foto's heel mooi, en ze is nu gewend aan de Volvo 440. Die is even groot denk ik.

Nikilauda504 schreef:Ben benieuwd of het de 405 SRI gaat worden Walter, voor je vriendin. Daarnaast staat er bij Ruud ook nog een 305 GTX, dat zou voor jezelf een leuke aanvulling zijn om af en toe heerlijk te onthaasten, met alle luxe en comfort voor die tijd :wink: Valt in de kwarttariefregeling, kost dus nagenoeg niets :idea:


Nee, voor mij sowieso niet nog een auto erbij (de 323i rijdt al eigenlijk te weinig naar m'n zin) en heb in m'n autoverleden 2 305's GTX gehad. Hartstikke leuk, maar te kwetsbaar als het even wat minder weer is. Die ervaring had ik echt met de laatste GTX (de blauwe PH-22-GY) die ik echt nauwelijks gebruikte/durfde te gebruiken uit angst dat regen/modder of erger hun onuitwisbare sporen achter zouden laten.

Greetz,
Walter.
Die blauwe rijdt nu in zwitserland of oostenrijk meen ik. Was idd een hele mooie gtx.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Sharknose » 21 sep 2014, 09:50

jan-04 schreef:Mijn dochter heeft een jaarte in een 406 rond gereden en was ook heel tevreden.. Is geen 05 maar wel qua groote..
406 vind ikzelf ook wel mooi..
Maar Walter met de bmw zijn ook genoeg problemen hoor.. Ik woon op steenworp afstand van de bmw garage..
Op zaterdag zijn er vaak mensen die zelf sleutelen aan hun Fahrteug en die hoor ik ook heel vaak mopperen op de nieuwere versie's in vergelijk tot de oudere... Ook al omdat ze nu vaker het uit handen moeten geven natuurlijk.. Maar dat het goede auto's zijn is natuurlijk een feit..
Ik vind die vroege kleine type's ook leuk... Maar ze missen de Franse slag... :mrgreen:
gr jan


Hiermee gaan we wel erg ver off-topic :wink: . Laat ik er alleen over zeggen dat mijn vorige auto (de 508) me in 70k km's aanzienlijk meer problemen heeft bezorgd dan de huidige BMW die letterlijk al bijna 60k km's probleemloos is. Of bedoelde je dat met de Franse slag? :lol:

@Frank: de PH-22-GY is inderdaad via Ton bij een Oostenrijkse verzamelaar terecht gekomen.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor Nikilauda504 » 21 sep 2014, 21:25

Dit jour des limousines topic leidt misschien tot een mini-limousine voor Walter in de vorm van een 405. Heb de auto vandaag live gezien. Heb geen bod gedaan hoor Walter.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Jour des Limousines 2014 Brabant, 7 sept. 2014

Berichtdoor jan-03 » 21 sep 2014, 22:00

De topic zou eigenlijk wel dicht kunnen vermoed ik maar dat hoor ik graag van de topicstarter..
@ Walter..
De nieuwe voiture's zijn ietsje te snel in produktie gegaan vermoed ik.. Veel zaken bleken niet te werken zoals het hoort..
Ja en dan is de klant de dupe... Zou niet moeten natuurlijk maar we weten nu wel hoe het in de praktijk is..
Maar dat is een discussie zonder einde en misschien heb ik het ook helemaal bij het verkeerde eind..
Ik hoop overigens dat de problemen die jouw overstap veroorzaakten nu wel grotendeels getackeld zijn...
Met de Franse slag bedoel ik de vormgeving/zit/comfort/inrichting enz.. Ook lijkt het wel dat mensen die kiezen voor Frans ook genieten van het rijden..
Minder gehaast i.v.g.m Audi rijders bijvoorbeeld... Niet allemaal natuurlijk maar als je afgesneden word is het zelden door een Fransman..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron