Remblokkade en zwakke koppeling 404

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Remblokkade en zwakke koppeling 404

Berichtdoor OlivierBog » 13 aug 2018, 16:20

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe rem cilinder in mijn 404 geplaatst maar nu merk ik dat zodra ik rem, de voorremmen blijven remmen.. Het rempedaal komt netjes omhoog en de achterremmen laten los maar de voorremmen blijven gespannen. Zou het kunnen dat de veringen in de drum remmen de sterke druk van de nieuwe cilinder niet aankunnen? (Het zijn nog de originele remmen uit 67’). Verder zijn de remmen ook goed ontlucht. Ik kan verder nergens een lek vinden.. Misschien heeft iemand een link voor een handige revisie set of een goeie tip?

Daarnaast nog een probleem,
Mijn koppeling werkt prima maar het pedaal raakt de grond bij het intrappen, dit zorgt ervoor dat ik soms niet helemaal lekker kan schakelen. Er zit geen tapijt onder en er zit dus niet genoeg druk op. Is dit een kwestie van ontluchten? Misschien heeft iemand een handige tip?

Alvast bedankt, tot zover heeft dit forum me top geholpen met het werk aan m’n 404!
OlivierBog
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 20 maart 2018, 19:21

Re: Remblokkade en zwakke koppeling 404

Berichtdoor Ivovanduijn » 13 aug 2018, 18:52

Remmen, misschien de remslangen waar de olie niet goed terug kan stromen dit komt vaker voor.
Koppeling, kan meerdere dingen zijn maar het makkelijkste experiment is het dekseltje van de hoofd koppelingscylinder eraf halen. Kijken of er genoeg olie in zit en een paar keer op het pieletje drukken om zo de hkc te ontluchten.Als er lucht in zit zie je kleine belletjes ontsnappen. Pas op dat je niet van het pieletje afschiet want dan schieten de veertjes los die daar ook gemonteerd zijn. Is het lucht dan is er eigenlijk ook een lek en is ontluchten een tijdelijke oplossing.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Remblokkade en zwakke koppeling 404

Berichtdoor OlivierBog » 18 aug 2018, 16:48

Ivovanduijn schreef:Remmen, misschien de remslangen waar de olie niet goed terug kan stromen dit komt vaker voor.
Koppeling, kan meerdere dingen zijn maar het makkelijkste experiment is het dekseltje van de hoofd koppelingscylinder eraf halen. Kijken of er genoeg olie in zit en een paar keer op het pieletje drukken om zo de hkc te ontluchten.Als er lucht in zit zie je kleine belletjes ontsnappen. Pas op dat je niet van het pieletje afschiet want dan schieten de veertjes los die daar ook gemonteerd zijn. Is het lucht dan is er eigenlijk ook een lek en is ontluchten een tijdelijke oplossing.


De koppeling is met een ontluchting gemaakt. Helaas zijn de remmen nog niet veranderd. Het lijkt me dat de rem cilinders in de voorwielen het niet meer goed doen.
Dit zou misschien ook kunnen omdat de druk niet meer terug gaat bij beide banden. Dus misschien zijn de cilinders zelf nog goed maar de hydro niet meer?
OlivierBog
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 20 maart 2018, 19:21


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten