Stuurversnelling - stang los

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stuurversnelling - stang los

Berichtdoor crj504 » 22 jul 2018, 10:02

Beste forumleden,

Op de plaats waar de stuurversnellingshendel gekoppeld zit aan het stangetje dat richting de bak gaat, is deze losgeschoten. Een en ander is te zien vanuit de motorruimte. Het gaat om een 404 uit 1971.

Voor de duidelijkheid; hier hoort het uiteinde van de stuurversnellingshendel (kogeltje) dmv een rubberen dopje in een ringetje gehouden te worden. Dat dopje is afgebroken en losgeschoten. Ik heb de 404 weer rijdend gekregen door het dopje (althans wat daarvan over is) weer terug te persen. Het dopje was gelukkig nog op de weg te vinden.

Nu denk ik dat dit nog wel even zal houden, maar aangezien we (vanuit Frankrijk) nog een paar flinke ritten voor de boeg hebben vraag ik me af of iemand een goede oplossing weet. Is zo'n dopje universeel te vervangen (zo ja, waarmee?), zijn er eventueel andere manieren om dit op te lossen? Weet iemand toevallig het onderdeelnummer? Tips & tricks zijn van harte welkom;)

Alvast bedankt.
crj504
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 15 mei 2013, 19:05

Re: Stuurversnelling - stang los

Berichtdoor johnssons » 23 jul 2018, 09:16

... ik weet niet welk stangetje los is, er zijn een paar typen, maar meestal slijt de nylon bus die over de kogel gedrukt wordt. Dus op zoek naar een nieuw stangetje, kijk op de site van serie04 ...
Trucs ... als het gedeelte met de nylon bus losgeschroefd kan worden, is er mogelijk ook bij de ijzerwinkel iets te vinden wat op de kogel gedrukt kan worden, of anders twee gaatjes in de kop boren, stang op de.kogel drukken en door de geboorde gaatjes met een borgdraad de boel borgen zodat het stangetje niet van de kogel schiet ...

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stuurversnelling - stang los

Berichtdoor crj504 » 23 jul 2018, 23:18

Bedankt voor de info. Het lijkt vooralsnog goed te houden gelukkig..
crj504
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 15 mei 2013, 19:05

Re: Stuurversnelling - stang los

Berichtdoor Frank.04 » 26 jul 2018, 01:45

Een kruislings aangebrachte tie wrap houdt de boel ook goed op zijn plaats, dat bespaart je boren op een ongelukkige locatie.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Stuurversnelling - stang los

Berichtdoor Hrrck404 » 22 okt 2018, 16:33

Nog een kleine tip : stukje nylon (kous) over het kogeltje heen doen en in de hals vast maken met elastiek.
Hrrck404
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 04 dec 2016, 12:58


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten