Dashboard demontage 404 sedan

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dashboard demontage 404 sedan

Berichtdoor b.bles » 23 maart 2018, 12:20

Is er een instructie voor demontage van het dashboard (en stuurwiel) voor de 404 sedan (mijne is '68)? Ik heb hier volgens mij ooit gelezen, maar kan het niet meer vinden.
Ik wil het regelplaatje van de verwarming (die schuifjes) laten verchromen, maar ook wat laswerk aan de voorkant doen. Dashboard eruit zal het allemaal veel makkelijker maken.

Vast bedankt voor jullie tips!

Bob Bles
404 1968
201 1930
Bob Bles, Bussum, Peugeot 201 1930 & Peugeot 404 1968
Avatar gebruiker
b.bles
 
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 sep 2016, 19:17

Re: Dashboard demontage 404 sedan

Berichtdoor b.bles » 12 apr 2018, 12:15

b.bles schreef:Is er een instructie voor demontage van het dashboard (en stuurwiel) voor de 404 sedan (mijne is '68)? Ik heb hier volgens mij ooit gelezen, maar kan het niet meer vinden.
Ik wil het regelplaatje van de verwarming (die schuifjes) laten verchromen, maar ook wat laswerk aan de voorkant doen. Dashboard eruit zal het allemaal veel makkelijker maken.

Vast bedankt voor jullie tips!

Bob Bles
404 1968
201 1930
Is gelukt [SMIRKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Bob Bles, Bussum, Peugeot 201 1930 & Peugeot 404 1968
Avatar gebruiker
b.bles
 
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 sep 2016, 19:17

Re: Dashboard demontage 404 sedan

Berichtdoor RondeB » 12 apr 2018, 12:27

Mooi, en hoe heb je het gedaan? Ik wil volgende winter ook zoiets doen....
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Dashboard demontage 404 sedan

Berichtdoor b.bles » 12 apr 2018, 13:28

Met deze instructie van een mede-enthousiast:

Handel als volgt: begin met het losmaken van de accupoolklemmen. Dit is heel belangrijk!!! Ga vervolgens aan de rechter zijde langs de stuurkolom omhoog onder het dashboard daar voel je ter hoogte van de bovenkant van het instrumenten paneel een vleugelmoer welke je moet weghalen, direct daarnaast zit de teller kabel, ook losmaken. instrumenten paneel iets oplichten en naar je toe kantelen. Waarschijnlijk heeft deze auto nog losse draden op het instrumenten paneel, al deze draden losmaken maar eerst alle nummers en hun locatie goed in kaart brengen. (BB: mijne heeft al stekkers) Vervolgens de claxondop er afhalen (BB bij mij de kunststof bescherming met 2 schroeven vanaf de achterkant van het stuur) en de daaronder geplaatste ronde veren verwijderen, vervolgens de centrale moer van het stuur losmaken en de montageplaat wegnemen. Het stuur markeren om de juiste stand terug te vinden. Met beide knieën iets druk onder het stuur uitoefenen dan komt dit los. onderste kap stuurkolom demonteren twee moeren van stuurkolom losmaken en tapeinden uit het dashboard verwijderen. Kijk voor de demontage van het stuur even naar de ruimte tussen stuurwiel en stuurkolomkap. Deze moet weer in dezelfde stand worden vastgezet met de twee moeren anders werkt de claxon niet goed. R. wisserschakelaar verwijderen, noteer ook hier goed de plaats van de bedrading, chokekabel en motorkapkabel demonteren, handschoenenkastje uitbouwen.
Beide zijden van dasboard aan onderzijde bout verwijderen. Dan moeten er aan de bovenzijde ook nog ergens wat boutjes of moertjes zitten, maar ik ben juiste locatie even kwijt. (BB rechts en links zit er achter de A-stijl bekleding bij mij een klein plaatje vastgeschroefd, met daarachter nog een boutje). Bedieningstang van de kachelklep de knop eraf draaien. (BB bij mij 2 knopjes van de thermostat die ik er voorzichtig af kon trekken met een tang). Even goed kijken of verder alles los is en dan kan je het dashboard eruit tillen. De kunststof sierbalk kan je er afhalen door een aantal m 6 moertjes los te nemen en dan schuin omhoog naar je toe trekken (anders breken de stalen klemmetjes af, dat had ik dus) .

Monteren in omgekeerde volgorde. Uit en inbouwen is wel een paar uurtjes werk. maar je weet waarvoor je het doet.
Bob Bles, Bussum, Peugeot 201 1930 & Peugeot 404 1968
Avatar gebruiker
b.bles
 
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 sep 2016, 19:17

Re: Dashboard demontage 404 sedan

Berichtdoor b.bles » 12 apr 2018, 13:33

[imgAfbeelding[/url]][/img]

Een goede bouwlamp erbij is ook wel handig...
Bob Bles, Bussum, Peugeot 201 1930 & Peugeot 404 1968
Avatar gebruiker
b.bles
 
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 sep 2016, 19:17


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten