Ik ben inmiddels wel voorzien, € 21 voor een bout + kooimoer is IMHO wel prijzig, maar goed, veel keus in aanbieders is er niet
Inderdaad is het een goed idee ook direkt de kooimoer te vervangen. Ik zag dat van een andere bout de schroefdraad ook al los zat, dus het was ook wel eens nodig om ze te vervangen.
Ook nog wel een leuke puzzel om de bouten uit de wieldop te krijgen. Er zit natuurlijk geen tap in de velg, je moet hem bij een inkeping een beetje uitbuigen zodat je een soort van schroefdraad krijgt. En als je daarna de dop weer op de velg zet duw je dat weer vlak.
Best vernuftig.
En daarna de nieuwe kooimoeren in de velgen krijgen. Omdat er toch een trilling in het stuur zat dacht ik dat ik dat fijn door de garage kon laten doen terwijl ze de wielen balanceerden, haal ik mijn auto op "ja, sorry, balanceren is niet gelukt want we hebben een andere balanceerder waar deze wielen niet meer op kunnen. Maar we hebben wel de kooimoeren vervangen!".
Ja joh! Doe even nutteloos werk om omzet te genereren.