la résurrection de la 404noir

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor MarcoPeus » 19 aug 2015, 22:49

http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor 404noir » 20 aug 2015, 18:29

SV605 schreef:Hoe wil je dat gaan toevoegen bij het rijden op LPG?
Groet
Steven


niet, maar de auto rijdt nu nog op B dus zolang als dat het geval is kan het wel.

Als ik er LPG in ga bouwen rij ik net zo lang door tot de kleppen zijn uitgesteld, dan kop eraf en geharde klepzittingen en eventueel andere kleppen erin.

Flashlube ken ik. Dat heb ik bij mijn V70-T5 eruit gesloopt.
De auto ging er niet minder om lopen. Ook bij al mijn andere LPG-auto's die ik heb gereden heb ik nooit flashlube gebruikt.

Er is n.m.m. maar 1 echte oplossing om een auto geschikt te maken voor rijden op LPG en dat is beter materialen (gesinterd staal, iconel) gebruiken voor klepzetels en eventueel kleppen.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor 404noir » 29 aug 2015, 15:48

De 404 had weer wat... begin deze week reed ik 's avonds een rondje 040. Op een zeker moment werd het donker. Dus de verlichting aan, no problem. De voorlampen deden het normaal.
Op een zeker moment bleef een mij onbekende auto maar groot licht flitsen van de achterzijde. hmmm, toch maar even stoppen. De auto achter mij stopt ook en de dame stapt uit. Ik draai mijn raam open.
Zij zegt: " OMG, je hebt achter helemaal geen verlichting!!1!!11! " Dus ik kijken en inderdaad, geen verlichting, ook niet op de kentekenplaat, ook niet op het dashboard . Alleen de remlichten deden het. Maar natuurlijk alleen als je het rempedaal intrapte. Daar kom je niet mee naar huis.
Alles donker, dus even zekeringen checken was lastig. Maar je wil toch weer revenire a la maison. Dus je moet iets verzinnen, wat doe je in zo'n geval? Je haalt de draden van je remlicht schakelaar los en verbind ze door en presto, instant achterlichten! ;-) Zo was de auto in ieder geval zichtbaar van achteren. Toen maar snel naar huis gereden.

Vandaag maar even beter gekeken en inderdaad, er bleek een zekering kapot.
Afbeelding
Maar waar vind je dat soort ouderwetse zekeringen zo snel? Daar hoef je niet naar te vragen bij je auto-onderdelen handel, laat staan bij een tankstation.
De zekeringen zelf zijn 2 ronde ringen van messing met isolatie er tussen en de 2 messing ringen zijn met elkaar verbonden door het dunne zekeringsdraadje. Die was dus door gesmolten. Kan, het zijn oude dingen. Probleem: die zekeringen vind je niet bij ieder pompstation.
Ik heb maar even ge-McGyverd: met een dun(!)stukje ijzerdraad (een paperclip ;-) een tijdelijke fix een buitenom gelegd. Op die manier werken de lampen toch weer en het dunne draadje is dunner dan de bedrading dus kan nog steeds functioneren als zekering. Het is te zien dat de vorige eigenaar ook al 2x hetzelfde idee heeft toegepast.

Tot slot de remlichtschakelaar weer aangesloten dus die werken ook weer normaal.

NB: de modernere rode draad heb ik zelf eerder aangelegd voor de radio en de USB-poorten
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor joospeugeot » 29 aug 2015, 16:02

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 25 mei 2016, 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor MarcoPeus » 29 aug 2015, 16:44

Kun je niks met die ceramische zekeringen door daar het smeltgedeelt vanaf te trekken en op de 404 zekering teklemmen.
Dan weet je in ieder geval dat je de juiste smeltwaarde hebt. Paperclip draad is vrij dik in mijn optiek en kan te laat smelten en breken met schade dientengevolge.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor SV605 » 29 aug 2015, 19:39

Heb bij mijn 404 hetzelfde gehad, deze zekeringen zijn vrijwel niet meer te krijgen..
Dit heb ik samen met Harrie opgelost door alles gewoon door te verbinden en af te zekeren met een moderne zwevende zekering. Deze kun je voor een paar Euro kopen bij de Halfords of Brezan, en kun je onzichtbaar wegwerken achter het paneeltje links van de handrem. Zo weet je in ieder geval zeker dat je voiture niet ongewild in rook opgaat :mrgreen: :D :D
Is wel een prettig gevoel kan ik je verZEKEREN :wink: :idea: :mrgreen:
succes!
groet
Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor 404noir » 29 aug 2015, 20:22

Al die zwevende zekeringen vind ik niks. Ik wil alles bij elkaar hebben op een plek.
ik heb inmiddels al 2 zekeringen aansluitdozen gekocht ter vervanging, daar zitten van die platte rechthoekige zekeringen in. 5 per doosje dus 10 totaal.
Die ga ik er komende winter in bouwen. De zomer is om te rijden!

winterplannen:
Ik heb ook een modern knipperlichtrelais gekocht want ik wordt een beetje simpel van de knipperlicht actie in de auto: hoe sneller ik rijd hoe korter de knippertijd wordt.
ook een schakelaar erbij die ik ga gebruiken voor alarmlicht functie. Ik wil alarmlichten hebben als ik onverhoopt ooit zou stranden op een vluchtstrook...
Ik ga er ook een lampen-vergeten-verklikker inbouwen. (tussen de stadslichtlamp bedrading en de linker deurschakelaar voor de binnenverlichting.) Is ook handig.
Verder ga ik ook bedrading aanleggen voor een mistachterlicht en een achteruitrijlamp.
Komende winter komt er ook een trekhaak onder en een LPG installatie in.
Ook dat moet allemaal aangesloten.
Dan is het handig en raadzaam om meer zekering groepen te hebben.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor MarcoPeus » 29 aug 2015, 22:12

Heel slim om dat zo op te lossen. Zo'n kastje is een duurzame oplossing en die zekeringen zijn overal te krijgen. Er bestaan trouwens ook van die mini zekeringen in automaat uitvoering. Als die "breken" kun je een knopje indrukken en zijn ze weer actief. Maar dan moet je wel een kast hebben voor mini zekeringen. Moderne auto's hebben dat steeds meer tegenwoordig.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor DaveRotterdam » 13 nov 2017, 12:38

Beste 404noir,

Dave is de naam, ik ben nieuw hier. Het ziet ernaar uit dat ik de nieuwe eigenaar ben van jou zwarte 404...

Mooi om te lezen over het werk dat je er allemaal aan gehad hebt!
Hoi,

Dave
DaveRotterdam
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 13 nov 2017, 12:14

Re: la résurrection de la 404noir

Berichtdoor jacqabe » 13 nov 2017, 13:42

Welkom Dave,

Leuk dat de auto weer terug is op het forum.
Misschien kun je nog wat foto’s plaatsen, de meeste van de vorige eigenaar zijn verdwenen.
Ik hoop in ieder geval dat je heel veel plezier aan je auto mag beleven.

Groet,
Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Vorige

Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten