Miele-uitlaat voor mijn 404

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Miele-uitlaat voor mijn 404

Berichtdoor doehetzelver zonder tijd » 20 apr 2006, 20:30

Hallo,

Tip voor de zuinige 404-rijder: mijn vier jaar oude uitlaat was onlangs losgerot, een centimeter of vijf voor de middendemper. En ook het laatste ophangbeugeltje achter de einddemper was erafgerot. Maar de dempers waren nog best goed.

Een compleet nieuwe uitlaat kost 200 euro, daar had ik niet zo'n zin in.

Die week ging ook onze stofzuiger kapot. Hé, dacht ik, zo'n stofzuigerbuis lijkt toch wel erg veel op een uitlaat...

Dus heb ik er een stuk afgezaagd. Paste precies in de uitlaat... Ik heb de uitlaat losgehaald, het nieuwe stuk in de voorpijp en in de middendemper geschoven, twee nieuwe uitlaatklemmen gekocht voor 5 euro en een blikje uitlaatpasta.

Een uurtje besteed aan het lassen van de beugel achter de einddemper, en het hele zaakje zit er inmiddels weer aan... Het uitlaatgeluid is weer veranderd van een ronkende Amerikaanse twaalfcilinder (klonk best mooi) naar een beschaafde 404.

Ik weet niet voor hoe lang natuurlijk. En ik had mazzel dat er nog een eindje over was aan die middendemper, zodat ik daar een uitlaatklem op kon zetten. Maar voor wie het ook wil proberen... ik heb nog een stuk stofzuigerbuis over. Nog mooi verchroomd ook!

Auke Schouwstra 404 1970 berline LPG
'Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, (...) maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft.'
(Aldus Jezus Christus in de Bijbel, evangelie van Mattheüs, h.6 vers 19-21)
doehetzelver zonder tijd
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 18 aug 2005, 16:01
Woonplaats: Baarn

Berichtdoor Gilletti » 20 apr 2006, 21:13

Haha, je doet je naam wel eer aan!

Als je nog een stukje over hebt, dan kun je wellicht nog een mooi uitlaatsierstukje fabrieken. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten