typeno/keurno Brink trekhaak 1972

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

typeno/keurno Brink trekhaak 1972

Berichtdoor gromsound » 18 jan 2024, 13:45

Beste collega's

Onder mijn van pa geerfde 404 sedan xc7 1972 zit de originele vanaf nieuw gemonteerde Brink trekhaak.
alleen er zit geen typeplaatje op dus ik mag max 750 kg trekken, als de controlerende juut dat al weet.

dus gezocht: een goede rechtvanvoor opgenomen foto van een origineel Brink typeplaatje van dit model.
let wel de laatste versie dus met het wiel onder de koffer en de naar links weggebogen buis.
zie ook dit topic, links op de foto: viewtopic.php?f=7&t=34362

Het enige Brinkboek dat ik ooit zag begon in 1978 dus de 404 stond er niet meer in.
de montageinstructie met alle nummers erop mag natuurlijk ook, misschien dat Brink daarmee een nieuw plaatje wil maken.
ik vond het al heel wat dat ze sympathiek terugmailden! maar een commercieel bedrijf bewaart natuurlijk niet decennia lang alle oude gegevens dat snap ik ook wel.

mvg
Andre.
Laatst bijgewerkt door gromsound op 20 jan 2024, 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen

Re: typeno/keurno Brink trekhaak 1972

Berichtdoor Mockenrue » 19 jan 2024, 01:38

Heb PB gestuurd
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: typeno/keurno Brink trekhaak 1972

Berichtdoor gromsound » 20 jan 2024, 12:31

update: ik heb Brink gemaild met de vraag en kreeg vrij snel vriendelijk antwoord. bij een Brink dealerbedrijf in je omgeving kan je een nieuw (modern) plaatje bestellen. hun after sales service had zelfs nog het typeno opgedoken in de archieven.
ik zal dit topic weer aanvullen als het gelukt is.

dat viel dus helemaal niet tegen van dat grote bedrijf, wellicht heeft het geholpen dat ze niet meer van Thule zijn (die nooit reageerden op mail en verwezen naar een bot op de site die uiteraard geen 404 kent) maar gewoon weer als vanouds Brink Staphorst ;-)

Ook dank aan Arthur die me in contact bracht met de magazijnmeester, welke dezelfde route zou gaan bewandelen maar er nog niet aan toe was gekomen. dan is dit meteen de testcase.
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten