hallo,
Ik heb onlangs na 15 jaar mijn 504 Cabriolet uit 1970 (met pijn in het hart) verkocht en daar is een 306 Cabrio voor in de plaats gekomen....
Ik schuif op het Peugeotforum dan ook op van de 504 naar de 306
De 504 wordt door een andere liefhebber verder gekoestert en de 306 deel ik met de dames thuis, die zelf niet in de 504 wilden rijden (!?)
Het betreft een groene 306 cabrio 1.8 uit 1996, in Roland Garros uitvoering. (ziet er goed uit en heeft voor ons ook nog een sentimentele waarde omdat wij
jaren lang bij Roland Garros in de buurt gewoond hebben)
de auto is onverprutst, compleet en origineel. Technisch in goede staat maar uiteraard moeten er wel wat (kleine) zaken aan gebeuren en laat 23 jaar gebruik
wat sporen na. dit geeft mij dan weer de gelegenheid om de hobby voort te zetten.
Eerste actie wordt een grondige schoonmaakbeurt wat de mogelijkheid biedt on de auto goed te inspecteren. Omdat de technische staat goed is, wordt het interieur als eerste aangepakt en laat ik de voorstoelen herstellen om verdere schade aan de stoffering te voorkomen. Volgende aandachtspunt is de kap, die redelijk goed functioneert maar bij het sluiten moet een van de
beugels een klein zetje krijgen om mooi in de bak te vouwen, hoop dat dit met afstelling te verhelpen is.
Ik ben komende tijd waarschijnlijk vaker op het 306 forum te vinden om net als in het verleden ervaringen uit te wisselen en dankbaar gebruik te maken van de expertise van de 306 liefhebbers & kenners
Groet,
Wouter