Oranje lampje na vervangen hoofdrelais

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Oranje lampje na vervangen hoofdrelais

Berichtdoor Rick30 » 03 feb 2017, 10:45

Goedenmorgen,

Ik zit met een probleempje. Afgelopen dinsdag viel op de snelweg de auto uit. Hij wilde niet meer starten. Bij toeval reed er een sleepwagen van de ANWB langs. Zij hebben me weggesleept en een monteur gestuurd.

Na wat checken en luisteren zei hij dat alles goed was maar dat het leek alsof de motor geen benzine meer kreeg. Hij heeft de benzineslang losgekoppeld en bij het starten kwam er inderdaad geen druppel benzine uut.

De brandstofpomp kreeg geen spanning meer. Na wat dingen checken om het zeker te weten zei de monteur dat het hoofdrelais kapot was. Hij heeft via de zekeringkast de spanning omgeleid en toen startte de auto natuurlijk wel.

Ik heb een nieuw hoofdrelais gehaald, wat trouwens door de meeste garages ook een brandstofpomprelais genoemd werdt. Die heb ik er opgezet en het probleem was weer verholpen. Je hoorde de pomp draaien en ook starten doet ie weer. Probleem weer opgelost, dacht ik.

Een dag later is ineens het oranje motormanagement lampje gaan branden, en die gaat ook niet meer uit. Ik heb ook heel kort een geluid gehoord alsof je iets groots meesleepte onder de auto. Zo klonk het een beetje.

Dit lampje heeft hiervoor nog nooit gebrand. Wat kan dit nou zijn? Lees overal dat het iets met de injectie of emissie te maken moet hebben als dat lampje gaat branden.

Het enige dat dus gebeurd is is het loskoppelen en weer aankoppelen van de benzineslang en het vervangen van de hoofdrelais/brandstofpomp relais. Hiermee kan toch niet zoveel mis gaan?

Groetjes
Rick30
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 feb 2017, 10:43

Re: Oranje lampje na vervangen hoofdrelais

Berichtdoor Rick30 » 07 feb 2017, 19:59

Niemand?
Rick30
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 feb 2017, 10:43

Re: Oranje lampje na vervangen hoofdrelais

Berichtdoor maan » 07 feb 2017, 20:49

Ik heb ook een 306, maar kan hier niets bij bedenken. Post je vraag eens op het 306 forum, daar zit meer specifieke kennis.
Succes
Albert
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten