Pagina 2 van 4

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 22:47
door Koffiemolen
Schitterend, wat is het toch een goed ontwerp! 607 is ook stijlvol, maar de 605 combineert stijl met dynamiek. En een van nature veel betere wegligging. No ESP required, dat werk dus.

Vriend van me moest een auto hebben en ging met mij proefrijden in een 605 V6 en een Safrane met vergelijkbare motorisering.
Die Safrane had echt moeite met een rotonde binnen bebouwde kom met 80 km/u. Brak aan alle kanten uit. De 605 echter ging gewoon onverstoord de rotonde rond, onvoorstelbaar. Vonden ook mede-weggebruikers. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 23:02
door Fritschy 605
Volgens mij heb je wel een safrane met dezelfde motor incl. turbo.....met een 250pk en vier wiel aandrijving.

Wat ik trouwens het leukste vind van deze auto is lease rijders laten schrikken. Situatie: vrachtwagen gaat inhalen, ik zit er direct achter, vervolgens een lease rijder die ZO dicht op mij bumper zit dat ik zijn koplampen niet meer kan zien. Om vervolgens even het vierde verzet in te schakelen en weg te accelereren.....dan zie je ze even later verbaasd je aanstaren als ze je inhalen, schitterend. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 23:38
door Harrie
Fritschy 605 schreef:en weg te accelereren.....dan zie je ze even later verbaasd je aanstaren als ze je inhalen, schitterend. :mrgreen:

Je voelt je lekkerder in een Peugeot! Zeker met een V6 :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 12 feb 2008, 23:53
door Koffiemolen
Fritschy 605 schreef:Volgens mij heb je wel een safrane met dezelfde motor incl. turbo.....met een 250pk en vier wiel aandrijving.

Wat ik trouwens het leukste vind van deze auto is lease rijders laten schrikken. Situatie: vrachtwagen gaat inhalen, ik zit er direct achter, vervolgens een lease rijder die ZO dicht op mij bumper zit dat ik zijn koplampen niet meer kan zien. Om vervolgens even het vierde verzet in te schakelen en weg te accelereren.....dan zie je ze even later verbaasd je aanstaren als ze je inhalen, schitterend. :mrgreen:


En waar laat je je gsm dan als je met 2 middelvingers omhoog zit? :mrgreen: (was een Loesje kreet op de scheurkalender: "nieuw rijbewijs: want waar laat je je gsm als...")

BerichtGeplaatst: 24 feb 2008, 14:03
door Martijn
Koffiemolen schreef:Schitterend, wat is het toch een goed ontwerp! 607 is ook stijlvol, maar de 605 combineert stijl met dynamiek. En een van nature veel betere wegligging. No ESP required, dat werk dus.



En toch staat de 607 op het onderstel van een 605... wel met wat wijzigingen, maar toch...

BerichtGeplaatst: 31 maart 2008, 11:57
door ZEN
Waar ken ik die "ND" toch van?

Afbeelding


Fritschy, die zwarte is wel helemaal sssuperrr!

Beste mensen, deze zwarte schoonheid heb ik live mogen aanschouwen toen ik de "ND" kwam bekijken (en kopen).
Het is werkelijk prachtig! :-)

BerichtGeplaatst: 31 maart 2008, 15:50
door Fritschy 605
Thanks! :mrgreen:

Ik moet zeggen, heerlijk zo'n 605. Na een ritje in een nieuwe MB C270 diesel, was de 605 weer een verademing. Vooral het feit dat je de ruimte hebt is fijn, in een A4, C of een andere nieuwe duitse zit je echt "in" de auto. Niet helemaal mijn style.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008, 21:17
door ZEN
En laten we wel wezen, we hebben allebei een iets meer dan gemiddelde ruimte nodig... :wink:

Vandaag ben ik trouwens met de LimouZen naar m'n werk gegaan.
Zoals je al had verteld, de temp gaat in de file tot 95 graden. Vond ik toch een beetje eng (vanwege de ervaringen met de 305) en heb de kachel aangezet. In no time onder de 90. OK, dat zit wel goed! :-)

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008, 21:28
door Fritschy 605
ZEN schreef:En laten we wel wezen, we hebben allebei een iets meer dan gemiddelde ruimte nodig... :wink:

Vandaag ben ik trouwens met de LimouZen naar m'n werk gegaan.
Zoals je al had verteld, de temp gaat in de file tot 95 graden. Vond ik toch een beetje eng (vanwege de ervaringen met de 305) en heb de kachel aangezet. In no time onder de 90. OK, dat zit wel goed! :-)


Ik heb met 35 graden met vier man erin in de file gestaan. 95graden, en hup de ventilator aan, niets aan de hand. Heel raar. Maar heeft hij altijd al gedaan. Zelfs in de winter :S Ik heb de peugeot garage het hele systeem na laten kijken, maar ze hebben niets kunnen vinden...

Trouwens, de verwarming hoef je niet aan te doen dus. Gaat vanzelf. Ik moet zeggen mijn SV gaat soms naar 91 graden maar dan meteen weer terug...Weird. (peugeot moet je maar denken :D)

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008, 22:03
door Koffiemolen
Martijn schreef:
Koffiemolen schreef:Schitterend, wat is het toch een goed ontwerp! 607 is ook stijlvol, maar de 605 combineert stijl met dynamiek. En een van nature veel betere wegligging. No ESP required, dat werk dus.



En toch staat de 607 op het onderstel van een 605... wel met wat wijzigingen, maar toch...


Maar de 607 is veel zwaarlijviger en heeft niet die ideale gewichtsverdeling voor/achter die de 605 kenmerkt.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008, 10:24
door ZEN
Volgende keer laat ik de kachel uit! :-)

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008, 11:48
door Fritschy 605
ZEN schreef:Volgende keer laat ik de kachel uit! :-)


Precies! Ik heb nooit een warmloper gehad. Ik denk dat het misschien wel eens aan de meter in het dashboard kan liggen. :shock:

mistlamp 605 vervangen

BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 20:47
door gvdaa
Jullie als 605 liefhebbers weten vast hoe je de mistlampen in de voorbumper, waarvan het glas nogal eens stuk wil gaan, eruit kunt halen. Want dat lukt mij niet zo goed.

(Heb net mijn sv 3.0 ingeruild voor een srti - wel duidelijk een iets mindere auto. En de stuurbekrachtiging lijkt ook niet echt goed te werken. Maar minder elektrische rommel dan in de sv 3.0, die steeds meer kuren kreeg, dus wellicht houdt de srti het wat langer vol)

Groet en dank
Gerbert

Re: mistlamp 605 vervangen

BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 21:43
door Fritschy 605
gvdaa schreef:Jullie als 605 liefhebbers weten vast hoe je de mistlampen in de voorbumper, waarvan het glas nogal eens stuk wil gaan, eruit kunt halen. Want dat lukt mij niet zo goed.

(Heb net mijn sv 3.0 ingeruild voor een srti - wel duidelijk een iets mindere auto. En de stuurbekrachtiging lijkt ook niet echt goed te werken. Maar minder elektrische rommel dan in de sv 3.0, die steeds meer kuren kreeg, dus wellicht houdt de srti het wat langer vol)

Groet en dank
Gerbert


Is die Srti een phase I of II. (de lampen verschillen nogal van elkaar. Voor de Phase I heb ik alle boeken dus zou ik het voor je op kunnen zoeken.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 22:00
door gvdaa
Het is een phase I. Dat komt dan goed uit. Wat betref de mistlamp: Ik heb de tien mm moer aan de onderkant losgedraaid, maar weet niet hoe het dan verder moet.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 22:25
door Fritschy 605
gvdaa schreef:Het is een phase I. Dat komt dan goed uit. Wat betref de mistlamp: Ik heb de tien mm moer aan de onderkant losgedraaid, maar weet niet hoe het dan verder moet.


Ik zal morgen even voor je kijken of ik het kan vinden.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2008, 17:25
door Jan-Sietze
Geweldige peugeot, zo'n 605 24v!

Ik weet nog wel een mooie update...
Afbeelding

Het Brembo remsysteem van de 607 V6 fase I: dit past 1 op 1 op de 605! (net als alle 607 velgen) :D :wink:

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 07:19
door ZEN
Edgar, van EH Autoservice (zie 405 club), heeft 17" Brembo op zijn V6.
Een phase II, daar past het dus ook op. Of het systeem dat van de 607 is...

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 17:19
door Fritschy 605
Ik ben niet zo van het upgraden van een auto. Als industrieel ontwerper ga ik liever uit van het origineel omdat dit toch meestal de mooiste optie is.

Plus ik heb remblokken gevonden op ebay voor 25 euro incl. (wel alleen voor, ben nog opzoek naar originele achter).

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 19:19
door ZEN
Edgar is juist een perfectionist. De goeroe voor de 405 club en de Peugeot GTI club.
Kan het beter, dan MOET het beter!

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 21:33
door Jan-Sietze
Fritschy 605 schreef:Ik ben niet zo van het upgraden van een auto. Als industrieel ontwerper ga ik liever uit van het origineel omdat dit toch meestal de mooiste optie is.

Als ik een auto met 200 pk zou hebben (heb ik) zou ik m'n remmen zeer belangrijk vinden!
Het is iets waar je op moet kunnen vertrouwen!

De foto is van Edgar z'n 605 V6.
Hier zijn de Brembo remklauwen van de 607 op geplaatst.
De Brembo remklauwen van een 807 passen ook.


Van onze beide auto's zijn de remmen geupgrade:
De 406 sedan is voorzien van Coupé Brembo's.
De 'oude' 406 V6 remklauwen zijn op de 405 SRI gekomen.
:D

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 21:50
door Fritschy 605
Jan-Sietze schreef:
Fritschy 605 schreef:Ik ben niet zo van het upgraden van een auto. Als industrieel ontwerper ga ik liever uit van het origineel omdat dit toch meestal de mooiste optie is.

Als ik een auto met 200 pk zou hebben (heb ik) zou ik m'n remmen zeer belangrijk vinden!
Het is iets waar je op moet kunnen vertrouwen!

De foto is van Edgar z'n 605 V6.
Hier zijn de Brembo remklauwen van de 607 op geplaatst.
De Brembo remklauwen van een 807 passen ook.


Van onze beide auto's zijn de remmen geupgrade:
De 406 sedan is voorzien van Coupé Brembo's.
De 'oude' 406 V6 remklauwen zijn op de 405 SRI gekomen.
:D


Ik moet zeggen, net even een uurtje weer gereden. (stond al weer een week stil) En met 200 naar 120 is niet echt snel inderdaad. :S
Wat zijn ongeveer de kosten van zo'n upgrade. Aangezien de auto toch binnenkort naar de garage moet.

BerichtGeplaatst: 07 apr 2008, 22:42
door Jan-Sietze
Schrik niet; nieuw kost 1 enkele remklauw 478,64 EUR incl.
Maar met een beetje geluk zijn ze wel 2e hands te vinden...

Ik heb mijn 406 coupé set van de sloop gehaald en was het volgende kwijt:
Set remklauwen: 350,-
remschijven 130,-
remblokken 75,-
(en dan nog 2 sets velgen met zomer en winterbanden...)

ff gezocht, nieuw setje:
@ Frankrijk - 550,-
Afbeelding

succes!

BerichtGeplaatst: 08 apr 2008, 08:11
door ZEN
Serieuze bedragen.
De ori-prijzen zullen via Edgar toch wel wat vriendelijker zijn?

OK, moeten we even wachten op EH 2... :wink:

BerichtGeplaatst: 09 apr 2008, 00:01
door Jan-Sietze
Het geringe aanbod maakt ze zo duur... :-|