Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
G E F E L I C I T E E R D !Fritschy 605 schreef:Ik ben zojuist uit Weert terug gekeerd naar Enschede met mijn nieuwe peugeot 605. En wel een SV 24 klepper 3 liter V6 met 200PK. De snelste 605 ooit geproduceerd!
Wat een auto. Heerlijk..........164.000KM gereden, zwart, zwart leer, clima, cruisecontrol, alles elektrisch.....
Foto's volgen snel. Trouwens, op de terugrit een 1 op 10 gemiddeld gemeten!
LION604V6SL schreef:G E F E L I C I T E E R D !Fritschy 605 schreef:Ik ben zojuist uit Weert terug gekeerd naar Enschede met mijn nieuwe peugeot 605. En wel een SV 24 klepper 3 liter V6 met 200PK. De snelste 605 ooit geproduceerd!
Wat een auto. Heerlijk..........164.000KM gereden, zwart, zwart leer, clima, cruisecontrol, alles elektrisch.....
Foto's volgen snel. Trouwens, op de terugrit een 1 op 10 gemiddeld gemeten!
Geweldige limousine, die 605, zeker als V6 SV24, straks net zo zeldzaam als 604.
Bewaar-exemplaar toch Welke kleur is 'tie ?
Heel veel fijne, comfortabele kilometertjes gewenst, GENIET er van !
grt, Harrie
Fritschy 605 schreef:Inderdaad een bewaar exemplaar! Hij is zwart met zwart leer. (ik ben nog nooit online of in real life een zwarte tegen gekomen (phaseII) dus zeer zeldzaam).
Martijn schreef:Fritschy 605 schreef:Inderdaad een bewaar exemplaar! Hij is zwart met zwart leer. (ik ben nog nooit online of in real life een zwarte tegen gekomen (phaseII) dus zeer zeldzaam).
SV24 is sowieso weinig geleverd hier in Nederland. Als het er 25 zijn geweest is het al veel. Is het een 200 pk dus met het 24V Douvrinblok, of een late 190 pk met de nieuwe motor?
Zelf heb ik het altijd bij de "gewone" 3 liter gehouden vanwege de gevoeligheid en hoge kosten van de 24v. Uitlaatje kost al snel 3000 Euro....
Fritschy 605 schreef:3000 euro voor een uitlaat!
En het is inderdaad de 24V met het 200pk blok. Heeft deze motor een ketting of een riem?
Martijn schreef:Fritschy 605 schreef:3000 euro voor een uitlaat!
En het is inderdaad de 24V met het 200pk blok. Heeft deze motor een ketting of een riem?
Ai... het oude probleemblok ZPJ4 dus.... die heeft gelukkig wel een ketting. De nieuwe ES9J4 motor heeft een riem. Kijk eens op het forum van de XM club, daar zijn verschillende dingen te vinden over de ZPJ4 motor. Is jouw auto beschikbaar voor een fotosessie voor de kalender van Fete des Limousines trouwens? Daar heb ik nog een knappe 604,605 en 505 voor nodig!
Fritschy 605 schreef:Trouwens een vraag voor de kenner. Welke velgen moeten onder dit type? Er zitten nu namelijk 1997 velgen onder deze 24V, en ik weet dat er een banden maat van 225 55 16 onder moet zitten.
Fritschy 605 schreef:Omdat ik geen tijd heb om mijn nieuwe 605 schoon te maken toch maar wat foto's gemaakt.
Dus niet op letten dat hij niet geheel schoon is.
Nu zo'n 450 km gereden en wat een auto.......op de snelweg even naar de 4e versnelling en gaan.....bizar.
Gelukkig is 1 op 9 wel het maximale wat er qua verbruik uit te halen is.
Martijn schreef:Fritschy 605 schreef:Trouwens een vraag voor de kenner. Welke velgen moeten onder dit type? Er zitten nu namelijk 1997 velgen onder deze 24V, en ik weet dat er een banden maat van 225 55 16 onder moet zitten.
je hebt er de goede velgen onder zitten, deze waren standaard voor de Phase II SV24. Persoonlijk vind ik de "turbine"velgen van de Phase I net iets mooier. Die moeren ook nog onder de mijne. Ik heb al 1 nieuwe liggen, nog drie te gaan
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.
Martijn schreef:Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.
Geloof me nou, PHase II is niet geleverd met turbinevelgen. de bandenmaat van een Phase II is ook afwijkend van die van een Phase I !
Marinus schreef:Gefeliciteerd met je aanwinst Ziet er wel indrukwekkend uit twee 'grande voitures' naast elkaar in (bijna?) dezelfde kleur
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten