Pagina 1 van 4

Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 28 jan 2008, 21:57
door Fritschy 605
Ik ben zojuist uit Weert terug gekeerd naar Enschede met mijn nieuwe peugeot 605. En wel een SV 24 klepper 3 liter V6 met 200PK. De snelste 605 ooit geproduceerd!

Wat een auto. Heerlijk..........164.000KM gereden, zwart, zwart leer, clima, cruisecontrol, alles elektrisch.....

Foto's volgen snel. Trouwens, op de terugrit een 1 op 10 gemiddeld gemeten! :D

BerichtGeplaatst: 28 jan 2008, 22:06
door MarcelB
Een geweldige auto, erg ondergewaardeerd. Ik heb er ook 1 keer in mogen rijden van Rotterdam naar Utrecht, was toen de auto van de algemeen directeur van Peugeot Nederland.

Veel plezierige km's, maar dat zal wel lukken :wink:

gr. Marcel

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 01:24
door Harrie
Fritschy 605 schreef:Ik ben zojuist uit Weert terug gekeerd naar Enschede met mijn nieuwe peugeot 605. En wel een SV 24 klepper 3 liter V6 met 200PK. De snelste 605 ooit geproduceerd!
Wat een auto. Heerlijk..........164.000KM gereden, zwart, zwart leer, clima, cruisecontrol, alles elektrisch.....
Foto's volgen snel. Trouwens, op de terugrit een 1 op 10 gemiddeld gemeten! :D
G E F E L I C I T E E R D !
Geweldige limousine, die 605, zeker als V6 SV24, straks net zo zeldzaam als 604.
Bewaar-exemplaar toch :?: Welke kleur is 'tie ?
Heel veel fijne, comfortabele kilometertjes gewenst, GENIET er van !
grt, Harrie

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 01:55
door Fritschy 605
LION604V6SL schreef:
Fritschy 605 schreef:Ik ben zojuist uit Weert terug gekeerd naar Enschede met mijn nieuwe peugeot 605. En wel een SV 24 klepper 3 liter V6 met 200PK. De snelste 605 ooit geproduceerd!
Wat een auto. Heerlijk..........164.000KM gereden, zwart, zwart leer, clima, cruisecontrol, alles elektrisch.....
Foto's volgen snel. Trouwens, op de terugrit een 1 op 10 gemiddeld gemeten! :D
G E F E L I C I T E E R D !
Geweldige limousine, die 605, zeker als V6 SV24, straks net zo zeldzaam als 604.
Bewaar-exemplaar toch :?: Welke kleur is 'tie ?
Heel veel fijne, comfortabele kilometertjes gewenst, GENIET er van !
grt, Harrie


Inderdaad een bewaar exemplaar! Hij is zwart met zwart leer. (ik ben nog nooit online of in real life een zwarte tegen gekomen (phaseII) dus zeer zeldzaam).

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 01:59
door Harrie
ik kom graag een keer in Enschede kijken, is niet ver voor mij, ben zéér benieuwd,
zwart is wel errug mooi en vlgs mij zeer exclusief, zwarte 604's zie
je ook amper behalve die prachtige van Wim van B. dan :D

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 02:34
door Edzo
Helemaal goed!! Ik heb nog heimwee naar een witte 605 SVDT automaat PhI waar ik een jaar in gereden heb,,,,,,zoek die maar eens........ :cry:

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 08:09
door Martijn
Fritschy 605 schreef:Inderdaad een bewaar exemplaar! Hij is zwart met zwart leer. (ik ben nog nooit online of in real life een zwarte tegen gekomen (phaseII) dus zeer zeldzaam).


SV24 is sowieso weinig geleverd hier in Nederland. Als het er 25 zijn geweest is het al veel. Is het een 200 pk dus met het 24V Douvrinblok, of een late 190 pk met de nieuwe motor?

Zelf heb ik het altijd bij de "gewone" 3 liter gehouden vanwege de gevoeligheid en hoge kosten van de 24v. Uitlaatje kost al snel 3000 Euro....

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 08:40
door eri©on
prachtige auto en zeer zeldzaam, wees er zuinig op!

net aangeschafte 605 sv 24

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 13:46
door SV605
Fritschy,

van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst !!!

Fantastische auto, zo maken ze niet meer, zelfs niet in Sochaux

:mrgreen:

Als ik de stellingsplek van m'n oude SRi zou moeten inwisselen zou het alleen voor zo iets moois zijn !!

Groeten uit de Achterhoek

Steven

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 15:01
door Fritschy 605
Martijn schreef:
Fritschy 605 schreef:Inderdaad een bewaar exemplaar! Hij is zwart met zwart leer. (ik ben nog nooit online of in real life een zwarte tegen gekomen (phaseII) dus zeer zeldzaam).


SV24 is sowieso weinig geleverd hier in Nederland. Als het er 25 zijn geweest is het al veel. Is het een 200 pk dus met het 24V Douvrinblok, of een late 190 pk met de nieuwe motor?

Zelf heb ik het altijd bij de "gewone" 3 liter gehouden vanwege de gevoeligheid en hoge kosten van de 24v. Uitlaatje kost al snel 3000 Euro....


3000 euro voor een uitlaat! :shock:
En het is inderdaad de 24V met het 200pk blok. Heeft deze motor een ketting of een riem?

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 17:29
door Martijn
Fritschy 605 schreef:3000 euro voor een uitlaat! :shock:
En het is inderdaad de 24V met het 200pk blok. Heeft deze motor een ketting of een riem?


Ai... het oude probleemblok ZPJ4 dus.... die heeft gelukkig wel een ketting. De nieuwe ES9J4 motor heeft een riem. Kijk eens op het forum van de XM club, daar zijn verschillende dingen te vinden over de ZPJ4 motor. Is jouw auto beschikbaar voor een fotosessie voor de kalender van Fete des Limousines trouwens? Daar heb ik nog een knappe 604,605 en 505 voor nodig!

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 17:37
door Bart-Peugeot
Gefeliciteerd!

Dat is wel een heel mooie uitvoering van de 605! :lol:

Ik had slechts een SRi automaat en die mis ik wel zo nu en dan. ;-)

Re: Net aangeschafte 605 SV 24 3.0

BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 18:41
door Fritschy 605
Martijn schreef:
Fritschy 605 schreef:3000 euro voor een uitlaat! :shock:
En het is inderdaad de 24V met het 200pk blok. Heeft deze motor een ketting of een riem?


Ai... het oude probleemblok ZPJ4 dus.... die heeft gelukkig wel een ketting. De nieuwe ES9J4 motor heeft een riem. Kijk eens op het forum van de XM club, daar zijn verschillende dingen te vinden over de ZPJ4 motor. Is jouw auto beschikbaar voor een fotosessie voor de kalender van Fete des Limousines trouwens? Daar heb ik nog een knappe 604,605 en 505 voor nodig!


Ik zou me vereerd voelen! Echter moet ik zeggen, het is een stads auto geweest. krasje, hele kleine deukje s......Ik moet hem dus duidelijk een keer laten nakijken door een herstel bedrijf. (je ziet het bijna niet, maar toch).
Ik zal eerst morgen een paar foto's maken voor het forum, ben je dan nog geïnteresseerd dan kan je altijd mailen en of PM'en.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2008, 03:14
door Fritschy 605
Omdat ik geen tijd heb om mijn nieuwe 605 schoon te maken toch maar wat foto's gemaakt.
Dus niet op letten dat hij niet geheel schoon is.

Nu zo'n 450 km gereden en wat een auto.......op de snelweg even naar de 4e versnelling en gaan.....bizar.

Gelukkig is 1 op 9 wel het maximale wat er qua verbruik uit te halen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Trouwens een vraag voor de kenner. Welke velgen moeten onder dit type? Er zitten nu namelijk 1997 velgen onder deze 24V, en ik weet dat er een banden maat van 225 55 16 onder moet zitten.

BerichtGeplaatst: 09 feb 2008, 21:27
door Martijn
Fritschy 605 schreef:Trouwens een vraag voor de kenner. Welke velgen moeten onder dit type? Er zitten nu namelijk 1997 velgen onder deze 24V, en ik weet dat er een banden maat van 225 55 16 onder moet zitten.


je hebt er de goede velgen onder zitten, deze waren standaard voor de Phase II SV24. Persoonlijk vind ik de "turbine"velgen van de Phase I net iets mooier. Die moeren ook nog onder de mijne. Ik heb al 1 nieuwe liggen, nog drie te gaan :(

BerichtGeplaatst: 09 feb 2008, 23:14
door Harrie
Fritschy 605 schreef:Omdat ik geen tijd heb om mijn nieuwe 605 schoon te maken toch maar wat foto's gemaakt.
Dus niet op letten dat hij niet geheel schoon is.
Nu zo'n 450 km gereden en wat een auto.......op de snelweg even naar de 4e versnelling en gaan.....bizar.
Gelukkig is 1 op 9 wel het maximale wat er qua verbruik uit te halen is.

S C H I T T E R E N D ! ! :D
prachtige voiture, en heel mooie velgen!

BerichtGeplaatst: 09 feb 2008, 23:17
door Harrie
Martijn schreef:
Fritschy 605 schreef:Trouwens een vraag voor de kenner. Welke velgen moeten onder dit type? Er zitten nu namelijk 1997 velgen onder deze 24V, en ik weet dat er een banden maat van 225 55 16 onder moet zitten.


je hebt er de goede velgen onder zitten, deze waren standaard voor de Phase II SV24. Persoonlijk vind ik de "turbine"velgen van de Phase I net iets mooier. Die moeren ook nog onder de mijne. Ik heb al 1 nieuwe liggen, nog drie te gaan :(

Bedoel je DEZE Martijn?
Afbeelding
.
en zo staat het onder een SV24 phase 1:
.
Afbeelding
.
nadeel van velgen met turbinemodel vindt ik, dat ze aan één kant van de auto
verkeerd om draaien. Feitelijk zou je dus Linkse en Rechts velgen moeten hebben.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 09 feb 2008, 23:56
door Fritschy 605
Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 00:40
door 307204XSI
Wat een gruwelijk mooie auto, gefeliciteerd!
Veel plezierige kilometers maar dat zal wel lukken lijkt mij zo.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 10:19
door Gilletti
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.


Ga er nou maar vanuit dat Martijn wel weet waarover hij praat.
Die foto is een phase I, o.a. te herkennen aan de knop/logo op de achterklep.

Je hebt echt een hele mooie auto!
Dat interieur ziet er ook nog heel gaaf uit. :!:

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 12:35
door Harrie
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.

Ik heb het even aangepast, idd phase 1 605SV24 met bijbehorende velgen.
Ik vindt die onder jouw 605 veel mooier, maar zo'n mening is altijd persoonlijk.
Het interieur is ook supernetjes, ook het prachtige leder!

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 14:14
door Martijn
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.


Geloof me nou, PHase II is niet geleverd met turbinevelgen. de bandenmaat van een Phase II is ook afwijkend van die van een Phase I !

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 15:03
door Fritschy 605
Martijn schreef:
Fritschy 605 schreef:Inderdaad volgens mij moeten die turbine velgen eronder. Echter, ook onder een Phase II? Is die foto van een phase II? Volgens mij wel, aangezien de donder gekleurde achterlichten erop zitten.


Geloof me nou, PHase II is niet geleverd met turbinevelgen. de bandenmaat van een Phase II is ook afwijkend van die van een Phase I !



Ik zat inderdaad niet goed op te letten. Als deze velgen er standaard onder zaten dan laat ik ze eronder. Ik wil de auto zo origineel mogelijk houden.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 17:02
door Marinus
Gefeliciteerd met je aanwinst :D Ziet er wel indrukwekkend uit twee 'grande voitures' naast elkaar in (bijna?) dezelfde kleur 8)

BerichtGeplaatst: 10 feb 2008, 17:48
door Fritschy 605
Marinus schreef:Gefeliciteerd met je aanwinst :D Ziet er wel indrukwekkend uit twee 'grande voitures' naast elkaar in (bijna?) dezelfde kleur 8)


Thanks!

Helaas is het de camera die er bijna zwart zwart van maakt, echter is de 24V een zwarte en de 16V een donkergroene.