Electrische problemen 605

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Electrische problemen 605

Berichtdoor gvdaa » 20 jan 2007, 21:38

Ik heb wat problemen met de elektriciteit in mijn 605 SV 3.0. Voor de kenners geen verassing, neem ik aan. Centrale vergendeling valt uit als de motor warm is, stuurbekrachtiging doet het soms niet en soms wel, motor hapert soms en dan weer een paar maanden niet. Heeft iemand een tip wie ik zou kunnen bemaderen om deze problemen voor niet al te veel geld op te lossen? Ik vrees dat de dealer me meteen gaat uitlachen (want de auto is niet dealer onderhouden en al meer dan 16 jaar oud).
Dank.
Gerbert
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: Electrische problemen 605

Berichtdoor Martijn » 20 jan 2007, 21:52

gvdaa schreef:Ik heb wat problemen met de elektriciteit in mijn 605 SV 3.0. Voor de kenners geen verassing, neem ik aan. Centrale vergendeling valt uit als de motor warm is, stuurbekrachtiging doet het soms niet en soms wel, motor hapert soms en dan weer een paar maanden niet. Heeft iemand een tip wie ik zou kunnen bemaderen om deze problemen voor niet al te veel geld op te lossen? Ik vrees dat de dealer me meteen gaat uitlachen (want de auto is niet dealer onderhouden en al meer dan 16 jaar oud).
Dank.
Gerbert


Heb al sinds 1994 een 3.0 SV uit 1990.De door jou beschreven problemen met de stuurbekrachtiging komen me bekend voor. Af en toe valt ie uit, komt door de stekkerverbinding bij de besturingseenheid van de Servotronic. Centrale vergrendeling doet het bij mij altijd. Misschien het contact bij het deurslot bestuurder?

Misschien kan je hem naar een garage in de buurt brengen die wat van elektronica weten. Bij de dealer lachen ze je inderdaad uit als je met een 605 aan komt, ze zijn complex en staan niet goed bekend... Ik vind het na 300.000 km een wereldauto!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor gvdaa » 21 jan 2007, 12:50

Hoi Martijn,

Dank voor je antwoord. Ik vind het ook een wereldauto. Heb nu ook 300.000 op de teller. Kun je me vertellen waar de stekkerverbinding van de servotronic zit?

Het rare van de cv is dat ie uitvalt bij warme motor. Zal eens wat gaan puzzelen binnenkort.

Heb jij een goed adres voor reparaties aan je 605?

Groet
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Berichtdoor Fritschy 605 » 21 jan 2007, 14:15

Ik heb nu ook een 8 maanden al een 605 uit 95 2.0 SL (dus wel phaseII) En heb nog steeds geen garage gevonden waar je welkom bent met je 605. De peugeot garage lacht je inderdaad hard uit.......
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Winkelwagen » 09 apr 2007, 19:00

Ik ben dus sinds 1 week trotse eigenaar van een 605 SRI uit 1990. Deze auto is dus gelukkig wel 17 jaar lang dealer onderhouden, alleen voor korte stukjes gebruikt, van een oude man geweest, elke week gepoetst en gezogen. Distributieriem, spanrollen en waterpomp zijn 2000 km geleden vervangen, koppeling is 10000 km oud, kortom een geweldig goed onderhouden auto. De motor loopt ook (volgens autokenners) als een naaimachine.. Ik hoop dat hij dat voorlopig blijft doen. Het comfort, rijgedrag en wegligging is gewoonweg fenomenaal te noemen.
Mocht iemand originele instructieboekjes o.i.d zoeken, mail me...
Winkelwagen
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 apr 2007, 18:39
Woonplaats: behind pc


Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron