Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: 30 apr 2007, 18:21
door Winkelwagen
JT schreef:
JT schreef:Kijk naar het verhaal 305, uit niets kwam iets en nu een bloeiende gemeenschap/hoofdstuk/groep op dit forum!
En juist daarom ook een 605 subforum!!! Vanmiddag zag ik er 3 rijden, waarvan er twee ook heel duidelijk waren opgemerkt door mijn 605. Mijns inziens ook de vetste Peugeot gebouwd, 17 jaar geleden. Ik zeg als antwoord op topictitel, ondanks de discussie, Ja, graag 605...


Greetz Winkelwagen

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 11:45
door Martijn
Jeetje schreef:Ik gooi de knuppel maar weer eens in het hoenderhok...

Een klassieker is voor mij een voertuig met blauwe platen! Alles met gele platen is geen klassieker en zal dat ook niet worden...


Wat een onzin. Ooit een 406 coupé of 306 cabrio op blauwe platen gezien? Nee dus, want "te nieuw". Jaja, nou misschien nog wel maar het zijn echte klassiekers in wording. En wat dacht je van een 504 TI uit 1979? Toen ie nieuw was kreeg ie al gele platen, en nu moet ie GAIK platen hebben van de RDW.... is wel een klassieker.... Geldt ook voor de 604, geleverd tot 1986!

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 12:10
door Jeetje
Dat zijn geen klassiekers, maar youngtimers... :roll:

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 12:27
door Fritschy 605
Jeetje schreef:Dat zijn geen klassiekers, maar youngtimers... :roll:


Dus een 604 waar er echt te weinig van rondrijden is een youngtimer? Niet bepaald...... Een eerste type 605 is een youngtimer, maar een 604 is toch echt duidelijk een klassieker.

En blauwe platen is iets bureaucratisch en heeft dus niets te maken met of een auto nou wel een klassieker is of niet. (wat trouwens ook een gevoel is, en ik denk dat je eigen leeftijd er bijvoorbeeld ook mee te maken heeft).

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 13:48
door Jeetje
Tja... Leeftijd speelt kennelijk inderdaad ook een rol bij de vaststelling of een auto een klassieker is of niet... :roll:

Wat is de kwalificatie van een klassieker dan?

Zo komt er een leuke discussie op gang!

Is een VW Corrado uit 1887 een klassieker? En een Golf van 1980? En als een Golf uit 1980 een klassieker is, dan is dat een Daihatsu Cuore van 1980 dat toch zeker ook, of niet dan? En hoe zit 't met een Porsche 924 uit 1983? En een Kadettje uit 1985?

Vaak wordt 1975 als 'klassiekergrens' aangehouden. Dat is natuurlijk behoorlijk arbitrair, maar het blijkt dat halverwege de jaren '70 de productiemethodiek, de gebruikte materialen en de productie-aantallen gewijzigd zijn. In die jaren zijn ook de meeste merken 'op de fles' gegaan.

Modellen die uit de jaren '70 stammen, maar vervolgens min of meer ongewijzig doorgeproduceerd zijn tot in de jaren '80 kunnen wel de klassiekerstatus bereiken volgens deze 'regel'.

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 14:54
door ZEN
Even na lange tijd inhaken.

Eigenlijk heb je twee gradaties die SAMEN de term klassieker vullen:

Oldtimers en Youngtimers.

Daarom kan een W123 wel een youngtimer-klassieker zijn en geen oldtimer-klassieker. Datzelfde geldt voor de grote leeuwen, 604 en 605.

In het klassiekerwereldje wordt vaak WO-II als old/young grens aangehouden.

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 19:39
door MarcelB
Jeetje schreef:Dat zijn geen klassiekers, maar youngtimers... :roll:


Een Youngtimer is een klassieker in wording. :mrgreen:
De mijne is nu ook een youngtimer, maar over een paar jaartjes zeker een klassieker in m.o. :lol:

Dus discussie bij deze gesloten.

gr. Marcel

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 20:07
door ZEN
Dus discussie bij deze gesloten.



Toemaar...
Ik vind van niet... 8)

BerichtGeplaatst: 22 mei 2007, 19:49
door rutgerwi
jaja