door e de grood » 24 jan 2015, 16:34
Wat je zegt..wat is dit een genot. Ik heb drie 403's gehad en weet wat je bedoelt. Ik heb foto's die ik nog zal toevoegen maar weet nu even niet hoe dat moet.
Electriciteit is toch een zwak punt bij recente Peugeots, is mijn ervaring. Ik neig steeds meer tot dit soort low-level oplossingen, dan maar niet origineel, maar wel zorgeloos. Zo heb ik ook het kwetsbare contactslot opgelost; bij twee 605 ging bij mij het slot kapot, d.w.z. de sleutel wilde er soms niet meer IN, op de meest ongelegen momenten natuurlijk. Als ie al niet brak op de versmalling op de baard. Ik heb eeb sleutel extra laten maken en deze In het slot gelijmd; zit gewoon vast, kan er nooit meer uit en hoeft er dus ook niet meer in te kunnen. Alleen even wennen dat je het contact ook daadwerkelijk afzet als je de auto verlaat. Op de rol staat nog: de knoppen voor luchtverdeling (ook servo-motortjes) doen het maar half. Met de endoscoop heb ik gezien waar ik moet zijn: achter linker zijwandje in handschoenenkastje. Daar ga binnenkort opereren, dwz. een keurig luikje van ong. 10 x 8 cm uitzagen (en terugplakken). Nog een low-level-tip: om mij de ellende te besparen van de verloren autosleutel heb ik een reserve in een plastic zakje in een klein PVC-kokertje ergens onder/in de bodem verborgen. Ben ik m'n sleutel kwijt, dan rij ik na ong. 1 minuut tóch; zonder kosten en gedoe. Een geringe investering waar ik twee keer van geprofiteerd heb.