Pagina 1 van 1

Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 17:52
door gvdaa
eet iemand hoe ingewikkeld het is om het contactslot van mijn 605 SRTI phase 1 te demonteren? Ik ben de sleutel kwijt, en de reservesleutel die ik destijds bij de auto kreeg blijkt niet te passen. Denk erover om bij sloop tweedhands contactslot te halen. Ben ik wel AB kwijt, maar dat vind ik niet heel erg.

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 21:14
door daflover
waarschijnlijk moet je nu dan ff dat palletje wat je slot vast houd in de kolom even uitboren als je geen sleutel heb
en je kunt natuurlijk op de sloop ook een hele set proberen te krijgen... dan heb je misschien de afstand bediening er ook weer bij.
moet je alleen de recever er ook uit halen :mrgreen:

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 21:34
door joospeugeot
\

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 05 aug 2014, 22:08
door gvdaa
Dank voor jullie antwoorden. Ik ga ermee aan de slag. Dus contactslot van 205 past in 605?

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 06 aug 2014, 23:07
door daflover
van een XM ook... das volgens mij plug and play

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 07 aug 2014, 01:38
door joospeugeot
\

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 09 aug 2014, 11:18
door gvdaa
Ik heb het slot eruit. Was best makkelijk. Inderdaad gewoon palletjes wegslijpen. Kan de auto nu weer starten, heb eigen helemaal geen nieuw contactslot nodig! Alleen een nieuw portierslot met sleutel is eigenlijk wel voldoende. Ik blijf het trouwens raar vinden dat de reservesleutel niet op dat slot past. Zou het kunnen dat de sloten vast zitten, doordat de sleutel vanwege de afstandsbediening waarschijnlijk 20 jaar lang nooit is gebruikt?

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 09 aug 2014, 12:26
door joospeugeot
\

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 09 aug 2014, 13:53
door gvdaa
inderdaad met schroevedraaier

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 09 aug 2014, 21:47
door Martijn
gvdaa schreef:Ik heb het slot eruit. Was best makkelijk. Inderdaad gewoon palletjes wegslijpen. Kan de auto nu weer starten, heb eigen helemaal geen nieuw contactslot nodig! Alleen een nieuw portierslot met sleutel is eigenlijk wel voldoende. Ik blijf het trouwens raar vinden dat de reservesleutel niet op dat slot past. Zou het kunnen dat de sloten vast zitten, doordat de sleutel vanwege de afstandsbediening waarschijnlijk 20 jaar lang nooit is gebruikt?

Dat was bij mijn 1990 V6 het geval ! Altijd AB gebruikt en gewone slot weigerde dienst... Toen door dealer nog onder garantie vervangen ookal was de auto toen bijna 4 jaar oud.

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 28 sep 2014, 20:37
door gvdaa
Iemand tip waar ik contactslot van 205 vindt. Gewoon op de sloop?

Re: Contactslot demonteren

BerichtGeplaatst: 28 sep 2014, 20:55
door WillemV
gvdaa schreef:Ik heb het slot eruit. Was best makkelijk. Inderdaad gewoon palletjes wegslijpen. Kan de auto nu weer starten, heb eigen helemaal geen nieuw contactslot nodig! Alleen een nieuw portierslot met sleutel is eigenlijk wel voldoende. Ik blijf het trouwens raar vinden dat de reservesleutel niet op dat slot past. Zou het kunnen dat de sloten vast zitten, doordat de sleutel vanwege de afstandsbediening waarschijnlijk 20 jaar lang nooit is gebruikt?



Troost je, ik heb een sleutel met afstandsbediening en twee normale sleutels.
Deze passen alleen in het linkerportier en het contactslot. Voor de rest dus nergens anders.

Soms gaat er geen enkele sleutel in het contactslot en dan lijkt het alsof er niets meer past. Als ik dan de sleutel heen en weer haal, pas dan zakt ie in het slot en kan ik weer het contact gebruiken. Af en toe de boel smeren helpt wel, maar niet voortdurend.

Ofwel kan het zijn dat jij dezelfde problematiek heb/had met je sleutels.
Ook hier blijft het vreemd. Dat er niets past. Misschien eerder een een ander deur en contactslot? Dit vermoedt ik nl bij mijn 605.