dashboard demonteren

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

dashboard demonteren

Berichtdoor Ward605 » 19 jul 2014, 17:33

Beste

Ik ben het dashboard van mijn peugeot 605 ('94) aan het demonteren en zit momenteel vast. Alles langs de onderkant van het dashboard zit los maar ik krijg geen vat op hoe het vanboven los zou moeten komen. Ik bedoel hiermee de plaats waar het dashboard tegen de voorruit zit. Zijn er nog bouten achter het instrumentenpaneel en handschoenenkastje of zijn dit allemaal kliksystemen?

Mvg Ward
Ward605
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 02 sep 2012, 18:09

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor joospeugeot » 19 jul 2014, 19:44

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 04:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor Ward605 » 20 jul 2014, 12:54

omdat er ergens een lek zit in mijn verwarming, koelvloeistof loopt binnen bij de passagierskant..
Ward605
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 02 sep 2012, 18:09

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor e de grood » 20 jul 2014, 15:31

Daschboard demonteren moet je niet te gauw doen; ik heb vaker gehoord dat je zeven uur bezig bent, en dus 2 keer 7 uur. Als je al weet hoe het moet.
Ik heb zelf ook een achter-daschboard-probleem maar probeer het op te lossen door ergens een opening te maken, een operatie als het ware. Maar ook dan moet je weten wat je doet en waar je precies moet zijn; ben daar nu mee bezig (mengklepmotortje verwarming).
Kijk eens in de rubriek carrosserie/interieur, een paar pag. terug bij onderwerp 'hoe kom ik binnen?', mijn bericht van 6 dec. 2012 en alles wat daar op volgt, vooral antwoord van Steven en Tuuur. Er is dus een soort handleiding maar ik meen in het Frans. Ook vind je daar een verwijzing naar een mogelijke oplossing voor jouw probleem zonder demontage van het daschboard: een operatie waarbij stukje kunststofhuis wordt weggezaagd om het verwarmingsradiateurtje te bereiken. Dat is een betrekkelijk eenvoudige ingreep en op dat verloren stukje kunststof zal niemand malen! Als je daar lekkage hebt kan dat volgens mij alleen een lekkage van dat radiateurtje zijn; verder zit daar geen koelvloeistof. Je maakt onder de motorkap eerst de twee parallelle slangen van de verwarming los (klemmen met waterpomptang knijpen = verruimen); je kruipt vervolgens in de ruimte onder daschboardkastje en vindt links het kunststof huis van de verwarmingsunit; daar is een rechthoekig paneeltje dat je voorzichtig loszaagt; het radiateurtje schuif je nu zijwaarts uit zijn hok. Dat is alles. Ik heb dit niet hoeven doen maar zo heb ik het begrepen; kijk voor de zekerheid nog even bij reactie Steven en Tuuur, dan moet je daar uitkomen. Dus niks daschboard verwijderen....
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor joospeugeot » 20 jul 2014, 16:43

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 04:21, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor Ward605 » 20 jul 2014, 17:08

oke zo gaat het waarschijnlijk wel makkelijker gaan :) bedankt voor de reacties
Ward605
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 02 sep 2012, 18:09

Re: dashboard demonteren

Berichtdoor Ward605 » 21 jul 2014, 17:02

Na een uurtje was de radiateur eruit :) bedankt nog voor de tip!
Ward605
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 02 sep 2012, 18:09


Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten