Pagina 3 van 3

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 25 nov 2014, 23:18
door WillemV
Ik moet zeggen dat je alleraardigste ideen hebt.

Vooral de Franse kennissen vindt mooi. En Frans leren is ook een aardige.
Alleen heb a. geen kennissen in Frankrijk en B. De Franse taal leren gaat hem niet worden.

De dealer is nog een optie, maarik ga morgen eerst nog praten/bellen met Ilbrink in Nibbixwoud.
Even horen of hij nog een oplossing heeft.

Gr

Willem

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014, 13:01
door Nikilauda504
Soms helpt het als je een beetje creatief bent. Ben nu 26 jaar bezig met (oude) auto's en het is nog nooit gebeurd dat ik iets niet heb kunnen vinden. Soms duurt het iets langer, soms is het iets duurder, maar alles is te vinden.
Laatste redmiddel is zelf (laten) maken.

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014, 17:30
door WillemV
Klopt dat je creatief moet denken en geduld moet oefenen.

Ik mag namelijk via een van origine Frans motorforum lid de reparatieset naar zijn ouders in Frankrijk sturen.
Dan krijg ik het na de kerst.

Gr
Willem

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 nov 2014, 18:01
door Nikilauda504
WillemV schreef:Klopt dat je creatief moet denken en geduld moet oefenen.

Ik mag namelijk via een van origine Frans motorforum lid de reparatieset naar zijn ouders in Frankrijk sturen.
Dan krijg ik het na de kerst.

Gr
Willem

Goed bezig. Mijn 607 is vandaag weer gekeurd tot 25 jan 2016. Staat nu op 275.000km, op naar de 3 ton :mrgreen:

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 06 dec 2014, 13:01
door WillemV
Hallo,
Voordat ik de rubbers voor de geleide as van de voorrem klauw koop.
Zijn de vier rechtopstaande rubberdopjes de goede?

http://www.oscaro.com/Catalog/Part/GetG ... how3d=True

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 06 feb 2015, 20:03
door WillemV
Vandaag is de 605 afgekeurd op wat kleine dingetjes en dat wordt volgende week verholpen. Wat lastiger is dat chassisnummer (VIN) niet meer leesbaar was. Het nummer is op het schutbord in het motorcompartiment gegraveerd en ook al was de lak er afgehaald. Het was niet meer leesbaar.
Nu is dit een cruciaal controle gegeven en hoewel de 605 bij deze garage al meerdere malen gekeurd was is dit terecht een afkeurpunt.

Volgende week donderdag mag ik dus naar het RDW om het nummer opnieuw te laten graveren of inslaan. Kosten €92,00.

Wat kan je hier mogelijk van leren. Loop eens naar je auto en check hoe leesbaar jouw VIN is. Ik ga bij het nieuw ingebrachte nummer er een tig-lagen blanke lak opzetten zodat het goed lees- en zichtbaar blijft.

Gr.
Willem

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 06 feb 2015, 23:01
door joospeugeot
\

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 31 mei 2015, 12:21
door WillemV
Hallo, het heeft 306000 km geduurd maar mijn koppeling is eindelijk kaduuk.
Nu dacht ik simpelweg een nieuwe koppeling en druklager te bestellen. Maar dat is lastiger dan ik dacht. Verschillende diameters, spiebanen etc.

Heeft iemand voor mij de originele nummers van de drukgroep en druklager.
Het betreft een 605 2.0 16v. uit 1995.

Alvast bedankt.
Willem

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 31 mei 2015, 19:21
door WillemV
Via Joospeugeot de gegevens mogen ontvangen.

Ik ben daar heel blij mee. :D

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 31 mei 2015, 21:52
door SV605
Hoi Willem

Mooi dat je de benodigde informatie hebt gekregen via dit Forum 8) :wink:

Wat Joos niet weet over de 605 is waarschijnlijk het weten niet waard... :mrgreen: :D

Succes met de vervanging en op naar de 500.000 KM :D

Groet

Steven

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 jun 2015, 17:29
door WillemV
Mannen,

De koppeling van mijn Peugeot 605 2.0 16V wordt niet meer gemaakt.

Door medische redenen ben nl. niet meer in staat om aan mijn auto te werken.

Voor die persoon die deze klus nog wil oppakken, de APK loopt tot febr. 2016
De km stand is 306.000. Verleden jaar is de distributieriem, waterpomp en de uitlaat vervangen. Ook het subframe en de stabilisatoren zijn weer 100%.

Voor een klein prijsje is de 605 op te halen.
Bij geen interesse gaat de 605 over twee weken naar de sloop.

Gr.
Willem
Afbeelding

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 jun 2015, 20:35
door MarcoPeus
Zonde dat op deze manier je hobby de das wordt omgedaan. Ik wens je alle goeds en sterkte.

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 26 jun 2015, 20:40
door WillemV
Dankjewel, het komt door de bijwerkingen van medicatie. Als ik mij stoot dan ben ik in het gunstigste geval blauw en anders lig ik open.

Wat niet kan, kan niet. :?

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 27 jun 2015, 15:39
door SV605
Sterkte Willem

misschien dat iemand hier een vacantieproject van kan maken :?:

prima trekwagen en een zee aan ruimte en comfort :idea:

groet

Steven

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 08 jul 2015, 14:28
door WillemV
Mannen, na rijp besluit wordt de 605 toch gerepareerd, dan maar wat kosten.
Daarnaast ga ik de motorkap spuiten.
Het wegdoen van de youngtimer ging toch aan m'n hart.

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 08 jul 2015, 15:12
door Steven-
Mooi besluit, Willem. Soms moet je nu eenmaal financieel bloeden voor je hobby, dat geldt uiteraard voor veel bezitters van old- en youngtimers.
Ben benieuwd naar het resultaat !

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 08 jul 2015, 18:11
door MarcoPeus
Afbeelding

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 08 jul 2015, 20:01
door WillemV
Ja, ik ben er zelf ook wel content met mijn besluit. Alleen mijn APK garage verbaasde zich dat ik het koppeling klusje niet zelf ging uitvoeren,maar het hem liet uitvoeren.

Uiteindelijk maakt het niet uit, de 605 blijft en dat is het belangrijkste.

Hoe het in de toekomst moet zie ik dan wel weer. 8)

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 08 jul 2015, 20:33
door SV605
MarcoPeus schreef:Afbeelding


+1!

Wens je een goede gezondheid en nog heeel veeel km 's met de 605 !

Groet

Steven

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 09 jul 2015, 19:16
door WillemV
Heren, bedankt voor dit support. De koppeling wordt de 22e juli pas gemaakt.

Wat anders, ik ging vanmorgen toch met de 605 naar het station, het regende als een malle, toen sloeg de motor steeds af. Het toerental stond altijd op zo'n 500-600 tpm maar toen daar onder met als gevolg dat ie afsloeg. Vanmiddag naar huis en de toeren schoten van 1000 tpm naar pakweg 500 tpm, maar sloeg niet af.


Wat heb ik nu weer te pakken? Komt dit doordat ik de laatste twee a drie weken niet met de auto gereden heb? Hoe dan ook moet ik na laten kijken?

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 10 jul 2015, 10:06
door SV605
doet mij denken aan een vervuilde stappenmotor, bij mijn SRi iets vergelijkbaars gehad, na schoonmaken weer helemaal OK!

En als dit bij regen is begonnen, misschien iets met de ontstekingsbekabeling of de gasklepsensor o.i.d. ?

De 2.0 16V is op dit gebied wel iets anders dan de 8 klepper, maar ik denk dat het iets relatief kleins is ( maar daarom niet minder vervelend ..)

Succes :!:

Groet

Steven

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 10 jul 2015, 15:54
door WillemV
Aan de stappenmotor zat ik ook te denken, ik zal eens kijken waar die zit. En dan de garagist vragen of hij die schoon kan maken. Zelf dien kan wel, maar dan bestaat de kans dat ik m'n huid van m'n armen beschadig (medisch risico). :cry:

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 11 jul 2015, 09:47
door SV605
komt vast goed :D

succes

Groet

Steven

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 12 jul 2015, 00:25
door Harrie
WillemV schreef:<..>Wat anders, ik ging vanmorgen toch met de 605 naar het station, het regende als een malle, toen sloeg de motor steeds af. Het toerental stond altijd op zo'n 500-600 tpm maar toen daar onder met als gevolg dat ie afsloeg. Vanmiddag naar huis en de toeren schoten van 1000 tpm naar pakweg 500 tpm, maar sloeg niet af.

Wat heb ik nu weer te pakken? Komt dit doordat ik de laatste twee a drie weken niet met de auto gereden heb? Hoe dan ook moet ik na laten kijken?

bougiekabels ?

Re: Het dilemma

BerichtGeplaatst: 12 jul 2015, 09:07
door WillemV
De 22e juli gaat krijgt de 605 een nieuwe koppeling en dan laat ik 'm gelijk uitlezen,maar ik vermoedt dat het de stappenmotor is welke de stationaire toerental regelt.

Ik heb 'm warm laten worden d.m.v. een iets verhoogt toerental en daarna liep de 605 stationair zoals het hoorde.

Nu nog uitdokteren waar dat ding zit. Schoon laten maken of vernieuwen.

Gr.