Het dilemma

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 10 maart 2014, 19:05

Vandaag een ritje gedaan naar Sloperij Boekholt te Zuidbroek (Groningen) om een andere motorkap en Lm velgen te halen. o ja ook nog een asbak met houtstruktuur gescoord.
De motorkap heb ik er daar opgezet en is een verbetering van wat het was. Jammer genoeg zitten er twee diepere krassen op en wat kleinere krasjes.
Die laatste worden wel weggepolijst (als ik weer bij mijn garage kan) en de wat diepere krassen ga ik mogelijk opvullen met een lakstift en dan verder opvullen met blanke lak.
Op een schaal van 10 zit de motorkap op 6. De oorspronkelijke kap had factor 3 of 4 dus ik ben er zeker op vooruit gegaan.
De LM velgen zijn praktisch onbeschadigt (scorefactor acht) en over een paar weken worden de banden van de stalen velgen afgehaald en op de LM velgen gezet.

Waarom niet van de week zullen jullie wellicht denken. Haha, omdat ik simpelweg niet bij mijn garage kan.
Het is een grote zandbende in de straat naar mijn garage toe en dit krijg ik een dezer weken voor mijn huis ook nog een keer.
De gemeente Zaanstad heeft nl. besloten dat de wijk nieuwe diep-riool moest krijgen.
Ik ga niet 200 meter lopen met een wiel en dat 4-keer, echt niet.

Hierbij een voorproefje van de velgen.
Afbeelding

En een impressie van de zandbende.
Afbeelding
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor SV605 » 10 maart 2014, 21:29

Nette velgen en echt een king-size zandbak zeg :shock: :wink:

Veel plezier met je aanschaf, gaat er vast en zeker steeds beter uit zien die 605 :idea: :D

groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 25 maart 2014, 18:30

Vandaag bezig geweest om de zomerbanden van de stalen velgen te halen en de banden keurig op de LM-velgen gezet. Toen een wiel inclusief band naar de balanceermachine gerold en daar tot de conclusie komen dat de band niet op dit apparaat gebalanceerd kan worden. De velgen hebben geen centreerde dop die eruit kan. En het apparaat kan niet omgebouwd worden. Wat een armoede, nu kunnen die velgen nog niet op de 605. Want ik moet eerst een afspraak maken bij een bandenboer bij mij in de buurt. Welke dan ook nog een om te bouwen apparaat heeft. :twisted: :twisted:

Nu bestaat er ook een mogelijkheid om de banden zogenaamd te spinnen ofwel de velgen zitten op de auto en een apparaat draait de velgen incl banden rond. Dit laatste is onbekend in Zaandam. Iemand daar mee bekend?

Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor EH Autoservice » 25 maart 2014, 20:27

Ik heb hier gewoon een adapter voor de blinde velgen van PSA 8)

Is gekocht als 4 gats , maar heb deze gemodificeerd , zodat er ook 5 gats op kan :mrgreen:

Komen hier weleens mensen van ver weg . om hun 5 gats blinde PSA velgen te laten balanceren :lol:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 25 maart 2014, 20:50

Bedankt voor je reactie, graag wil ik je aanbod als backup houden. T's toch twee uur rijden en mijn beide auto's zijn nou niet echt zuinig. :roll:
Onderwijl heb ik twee bedrijven in Zaandam gevonden die hun balaceermachine kunnen en willen ombouwen.
Kosten tussen de € 15,75 en de € 20,00, waarbij mijn vertrouwen meer uitgaat naar het bedrijf met de iets hogere verwerkingsprijs.

Ik vindt het met name stom van mijzelf dat ik gewoonweg niet opgemerkt heb dat het hart van de velg niet eruit kon. Dan had ik gelijk al naar zo'n bedrijf gegaan. Het was al een enorme tour om de stalenvelgen met banden en de LM-velgen bij mijn garage weg te krijgen. De hele bups is door een vriendelijke shovel bestuurder naar de voorkant van mijn huis gebracht omdat het achter nog een grote zandpartij is. :D

De oplossing komt ook wel, maar voor het bedrijf staat een wachtrij omdat allerlei leasebakken weer op de zomerbandjes moeten rijden :lol:
Ergens in de maand april ben ik aan de beurt.

Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor SV605 » 26 maart 2014, 00:46

als je huidige banden nog voldoende profiel hebben, zou ik gewoon ff wachten, spaart je veel EUR :wink: :wink:

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 07 jun 2014, 22:55

Vandaag met een spuitbus verf in de weer geweest. Linksachter, net boven het achterlicht, was de lak nogal slecht.
De boel met korrel 1200 geschuurd, daarna afgeplakt en gespoten.
Laten drogen en toen de blanke lak erop.

Na een uurtje in de zon laten staan en toen gepolijst. Ten laatste gepoetst.

Het is dan niet door een prof. gedaan, maar ik ben niet geheel ontevreden en dat is het belangrijkste.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 14 jun 2014, 18:20

Langzaam maar zeker wordt de 605 weer zoals deze moet zijn. Motorisch is de 605 weer tip top. Olie ververst lucht en oliefilter vervangen en de distributieriem, spanrollen plus de waterpomp vervangen.

Wel ben ik de binnenmaat van de koelslang vergeten op te meten. Stom maar het zij zo. Ik dacht er pas aan toen ik de verse koelvloeistof er in deed.

Die zal tzt wel een koppelstuk krijgen of het wordt een andere koelslang.
Voorlopig moet ik de komende weken in de boeken duiken en examens doen.


Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor SV605 » 14 jun 2014, 19:18

Goed werk , succes met de studie !
hoef je je over je vervoer in ieder geval zorgen te maken :D
groet
Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 14 jun 2014, 20:03

De volgende stap is bij Powerflex.co.uk
Daar ga ik proberen de bussen te regelen die ik nodig heb voor de stabilisator stang welke aan de voorkant tussen het subframe geklemd zit.

Daarnaast ga ik mij parkeerdeuk uitdeuken en spuiten.

Maar alles stap voor stap. En op naar de 300.000 km.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 08 okt 2014, 19:50

Vandaag, 8 oktober 2014, heeft mijn Peugeot 605 2.0 16V SLI een mijlpaal behaald of moet ik zeggen een kilometerpaal behaald. :wink:
De 605 heeft 300.000 KM gehaald. De eerste eigenaar, iemand uit Wijchen heeft de eerste 134.000 km gereden en ik als tweede eigenaar sinds 2004 de rest ofwel 166.000 km mogen rijden.

Op naar de 4-ton.

Afbeelding
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor Harrie » 08 okt 2014, 22:56

leuk :D mooie km-stand, je 605 is nog niet eens op de helft :wink:

veel plezier en genot van het comfort met de volgende 100.000 km 8)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het dilemma

Berichtdoor SV605 » 08 okt 2014, 23:07

:D Gefeliciteerd Willem :!:

- Comfortabeler kan bijna niet :D

- Goedkoper kan ook bijna niet :idea:

- Duurzaamheid ten top :D

Veel plezier de komende kilometers met je Grande Voiture :D :D

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het dilemma

Berichtdoor daflover » 18 okt 2014, 09:31

gefeliciteerd man... de mijne is al over de 370xxx
maar daar zit al een andere motor en bak in :wink:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 18 okt 2014, 17:21

daflover schreef:gefeliciteerd man... de mijne is al over de 370xxx
maar daar zit al een andere motor en bak in :wink:


Mooi dat ik niet de enige ben die al meer dan drie ton erop heb zitten.
De 16v rijdt nog perfect. De koppeling is ook nog de eerste. Wel zingt de kopp. lager, maar dat doet ie al dik 90 dkm.
De achterruit verwarming doet het nu niet. Ik wil/moet daar toch eens naar de relais kijken.

En ja.....optisch is het wat minder. Eigenlijk moet er een deukje uitgehaald worden en de motorkap zit vol met krassen.

Maar het comfort is niet te evenaren.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 12 nov 2014, 20:34

Het leven met een Peugeot 605 blijft bijzonder.
Bij toeval plaats ik mijn hand op de linker alu voorvelg tijdens het oppompen van de band en die was warm. Ik vond dat vreemd want ik had nog geen drie kilometer gereden. Dus de andere kant gelijk gecheckt en daar was niets mis mee.

Toch maar het linkerwiel eraf en toen bleek dat de remklauw niet te bewegen was. Het rubber hoesje rond het zijdelings bewegende deel van de klauw was/is deels weggescheurd.
Helaas heeft het vastzitten ook geresulteerd in het wegslijten van het remblokje, maar dat is simpel te vervangen.

Nu vraag ik mij af of het rubber hoesje om het zijdelinks bewegende deel vervangen kan worden. Als ik de klauw loshaal kan ik de bewegende deel gemakkelijk splitsen?

Gr.
Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor MarcoPeus » 12 nov 2014, 21:28

Helaas geen ervaring met 605 klauwen maar de klauwen die ik tot nu toe heb open gehad konden makkelijk uit elkaar om de rubbers te vervangen. Klusje voor een zaterdag als je de juiste delen hebt.
http://www.winparts.nl/remsysteem/remmen-diversen/peugeot/605--6b--bouwjaar-1989-06-1999-09/c642-583-14587/rep-set-remtang-oe-psa-r43658/p88716.html
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 12 nov 2014, 21:49

Hm.. Ik ben dus weer eens van de straat. Ik zal mijn plaatselijke onderdelenboer bellen en zo'n setje voor de voorkant bestellen en ook maar een setje remblokken.

Elk nadeel heeft toch zijn voordeel. Hoef ik zaterdag niet te winkelen, maar klussen aan de Peugeot :wink:
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor MarcoPeus » 13 nov 2014, 19:55

Altijd beter om geld te besparen (door t zelf te doen) en te leren (door t zelf te doen) dan geld te verkwanselen met t vrouwtje in de winkelstraat. Schoenen zaak uit, kleding zaak in, kledingzaak uit, schoenenzaak in. :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 13 nov 2014, 21:22

Haha, ja het klopt wel zo'n beetje.

En ja zelf doen geeft voldoening, wel heb ik de indruk dat ik de complete voorkant van de auto zo'n beetje aan het vervangen ben. En dan merk je dat de 605 er al drie ton op heb zitten.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 24 nov 2014, 20:39

Wegens drukke werkzaamheden had ik nog geen tijd gehad om een setje schijven plus remblokken en een revisiesetje voor de voorremtang te bestellen voor mijn 605.
Vandaag naar mijn plaatselijke automaterialenboer (brezan)en daar kon ik de eerste twee items zonder problemen bestellen.

Maar een revisie setje voor de voorremtang kon NIET besteld worden. Het stond niet in het programma, wel voor de achterste remtangen.

Nu weiger ik zomaar op te geven, maar het begint wel irritant dat het "bestel kringetje" steeds kleiner wordt voor een 605. :evil:

Hoe het ook zij, weet hier iemand nog zo'n revisiesetje te bestellen of ben ik nu gewoon verplicht om een compleet nieuwe voorremtang te bestellen.

Gr.
Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor Nikilauda504 » 24 nov 2014, 22:00

Gewoon op oscaro.com
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 25 nov 2014, 17:28

Nikilauda504 schreef:Gewoon op oscaro.com


Mooi dat dit kan. Nu is mijn Frans zeer zeer slecht, maar ik begrijp dat als je de stappen doorloopt en betaald dat zij keurig de revisie set in Nl. bezorgen.

Ik ga vanavond kijken of het lukt. :D

Gr

Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor WillemV » 25 nov 2014, 19:57

Forumleden,

Wat een gedoe met http://www.oscaro.com. Heb ik de reparatieset voor mijn voorremtang, plus remschijven en blokken kunnen vinden. Ik blij want de reparatieset is in NL niet te krijgen. Loop ik tegen het probleem aan dat ik het adres niet naar een Nederlands adres kan omvormen. Er worden vier versies van verzending aangeboden. Twee zijn er gratis en twee betalend. Maar hoe ik het ook zij, ik loop steeds tegen het probleem aan dat ik een Frans adres op moet geven. En mijn Frans is van dien aard dat ik via google een vertaling boven water moet krijgen.

Hebben de forumleden ervaring in het bestellen bij Oscaro.com?

En zo ja, dan hoor ik graag wat deze niet Frans sprekende / lezende Peugeot liefhebber moet doen om de onderdelen toch in Zaandam te krijgen.

Lukt dit niet dan ben ik genoodzaakt om ouwe meuk te plaatsen en daar zit ik namelijk niet op te wachten.

Willem
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Het dilemma

Berichtdoor Nikilauda504 » 25 nov 2014, 22:38

WillemV schreef:Forumleden,

Wat een gedoe met http://www.oscaro.com. Heb ik de reparatieset voor mijn voorremtang, plus remschijven en blokken kunnen vinden. Ik blij want de reparatieset is in NL niet te krijgen. Loop ik tegen het probleem aan dat ik het adres niet naar een Nederlands adres kan omvormen. Er worden vier versies van verzending aangeboden. Twee zijn er gratis en twee betalend. Maar hoe ik het ook zij, ik loop steeds tegen het probleem aan dat ik een Frans adres op moet geven. En mijn Frans is van dien aard dat ik via google een vertaling boven water moet krijgen.

Hebben de forumleden ervaring in het bestellen bij Oscaro.com?

En zo ja, dan hoor ik graag wat deze niet Frans sprekende / lezende Peugeot liefhebber moet doen om de onderdelen toch in Zaandam te krijgen.

Lukt dit niet dan ben ik genoodzaakt om ouwe meuk te plaatsen en daar zit ik namelijk niet op te wachten.

Willem


Beste Willem,

dat is nu juist ook een leuk deel van de hobby: onderdelen zoeken voor je inmiddels exclusieve auto :mrgreen:

1. Oscaro. Laat het gratis verzenden naar een kennis in Frankrijk. Die kennis stuurt het vervolgens naar jou :idea:

2. Ben je al bij een goede Peugeot dealer geweest? Wellicht is het nog gewoon verkrijgbaar. En een goede magazijnman kijkt ook even of het wellicht ergens bij een andere dealer in Europa nog ligt, al dan niet als incourant :idea: :idea:

3. Ben zelf meermaals bij www.mascottezuid.nl geweest voor remdelen, zelfs voor iets oudere modellen (504, 604) :idea: :idea: :idea:

4. Ga frans leren :idea: :idea: :idea: :idea: :wink: :mrgreen:
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

VorigeVolgende

Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten