verwarming doet niet veel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: verwarming doet niet veel

Berichtdoor e de grood » 20 jul 2014, 15:06

Ik heb het nu bekeken. Code 1870 lijkt mij de luchttoevoerklep, d.w.z. de grote klep boven de ventilator om de buitenlucht toe te laten (of niet, anti-dieselwalm-toets). Dan lijkt mij dat ik 8071 al eens gezien heb, de motor om de lucht te verdelen over de verschillende ventilatie-openingen in de wagen, kun je met moeite zien als je je hoofd bij de aanjager houdt en dan schuin (naar je toe) naar boven kijkt, ev. met spiegeltje en lampje; als je daar iets aan hebt valt er met een luikje van plm. 5 bij 7 cm te opereren vanuit daschboardkastje (linkerzijwandje). Maar 8065 lijkt mij te zijn wat ik zoek: motor mengklep. Deze blijkt dus links van de middenconsole te zitten. Ik ga zien of ik die toch kan opereren na verwijderen middenconsole, etc.
De afbeelding J is helaas niet heel scherp en kan ik niet vergroten. Is het voor jou mogelijk mij die nog eens te sturen maar dan als bijlage in een gewone mail (naar edegrood@belgacom.net)? Dan is ie lekker scherp. Vast veel dank daarvoor!
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Re: verwarming doet niet veel

Berichtdoor e de grood » 02 nov 2014, 00:39

Beste Willem,
Ik kom er nog even op terug omdat ik voor de winter toch echt een oplossing moet vinden. De kachel geeft nu niet een beetje maar heel veel warmte, te veel. Maar afgekoppeld laten (onder de motorkap) kan ook niet voor de winter.
Ik den denk dat het de mengklep 8065 is die defect is of blijft hangen. Maar waar zit hij en hoe kom ik er bij, wellicht langs creatieve wegen...
Dank voor de tekeningen; we moeten dus op de tekening met 8065 zijn. Alleen herken ik de situatie daar niet. De pixels zijn zo grof dat ik niet in detail kan kijken. Is het mogelijk mij een nieuw plaatje met goede resolutie toe te sturen? Liefst als bijlage bij rechtstreekse mail? (edegrood@belgacom.net)
Heel veel dank voor je moeite!
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Re: verwarming doet niet veel

Berichtdoor WillemV » 02 nov 2014, 13:32

Hallo kachelklusser,

Vanavond zal ik eea op de mail zetten. Mocht je dan nog niets kunnen herleiden, dan stuur ik je het boek toe. Dan kan je op je gemak kijken.

Gr.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Vorige

Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten