Pagina 1 van 1

605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 23:28
door apollo
Hallo, ik wil morgen een 605 gaan bekijken van 98 met 250k km. Het betreft een automaat diesel . Kan ik eens de specifieke dingen vragen waar op gelet moet worden? Kan iemand helpen?

alvast bedankt

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 23:38
door MarcoPeus
Automaat moet het heel goed doen, gaan nog wel eens kapot (heb ik me laten vertellen) en revisie is schikbarend duur. Staat van onderhoud ook checken en een NAP check misschien? Diesel automaat zou je verwachten bij een kilometer vreter en dan valt 250.000 op 14 jaar wat tegen.
Algehele indruk van de auto en de eigenaar is ook niet onbelangrijk. Tenzij je de auto kunt kopen voor enkele hondertjes, dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Als hij/zij 2-3 mille vraagt toch even nalopen.

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 23:55
door joospeugeot
\

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 30 apr 2012, 00:02
door tout est beau avec une...
apollo schreef:Hallo, ik wil morgen een 605 gaan bekijken van 98 met 250k km. Het betreft een automaat diesel . Kan ik eens de specifieke dingen vragen waar op gelet moet worden? Kan iemand helpen?

alvast bedankt


Dat je hem niet te duur koopt, dit lijkt een bijdehante opmerking maar een 605 is niet populair en daar moet je je voordeel mee kunnen doen.
Verder heb ik wel eens gehoord dat er problemen zijn met de voorste veerpoten, lagers of veerschotel?
Eerlijk toegeven dit is een beetje de klok en de klepel, maar bij problemen zou je het met het sturen moeten kunnen merken.
Voor de rest zijn het superauto's en als je hem niet te duur koopt kun je je er niet gauw een buil aan vallen.

M.Vr.Gr.Marco.

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 30 apr 2012, 00:11
door joospeugeot
\

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 30 apr 2012, 08:49
door EH Autoservice
Veerpootlagers / voorpoot zijn mij geen problemen mee bekend ......

Gebroken veer wel , dat heb ik al meegemaakt bij een 605 met nog geen 150.000 Km er op :shock:

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 30 apr 2012, 09:01
door apollo
Inderdaad een automaat is altijd wel een sprong in het duister. Wat een gebroken veer betreft kan ik zeggen ik heb dat ook eens voor gehad dit bij een mazda xedos v6. Een zware motor v6 of diesel en dempers die op hun levenseinde zijn dragen daar normaal toe bij .

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012, 17:36
door apollo
Resultaat van het bezoek , auto is ok airco werkt niet, proper onderhouden, laatste keuring blanco.
Dit ziet er goed uit en heb deze een bod gedaan, indien gekeurd.
Afwachten dus

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 04 mei 2012, 19:39
door joospeugeot
\

Re: 605 automaat diesel 1998 op wat letten

BerichtGeplaatst: 06 mei 2012, 19:52
door KR1275
Ook altijd kijken of beide koelfans het doen, kijken of hij geen koelvloeistof lekt, kijken of de motortemperatuur ook in de stad en file niet over de 90 gaat. Lekke koppen zijn zelfs de 2.1 niet vreemd, vooral omdat de koelfans nogal eens stuk gaan en dan loopt de koeltemperatuur steeds op.
Hou het bod echt laag, liefst onder de 1000 euro, want je kunt behoorlijk leeglopen op een 605. De laatste serie was wel de beste, maar nog steeds niet perfect.

Automaten zijn van ZF en daar moet je een beetje mee leren omgaan. Ze zijn niet gevoelloos en kunnen de draad weleens kwijt zijn, vooral als je bijna stilstaat en dan gas geeft, omdat de weg vrij is of het licht groen is... kabong!

Aircocompressor blijft tevens een zwak punt. Hoor op de XM club daar ook veel gezeur over (zelfde techniek).