605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.?

Berichtdoor Christiaan605SV » 12 nov 2011, 15:20

Hi Peugeot-liefhebbers!

Ben onlangs over een hele mooie 605 3.0 SV aut uit 12/1994 gestruikeld. 15 jaar bij de 2e eigenaar geweest die zelf uit bouwjaar 1931 komt! 114.000 km gelopen. 100% fabrieksorigineel. Grijs métallique met zwart leer in nieuwconditie. Alle opties behalve tractie-controle.

Een paar puntjes maken dat de auto nu niet perfect is. 1 daarvan is de afstandbediening voor de centrale vergrendeling.

Zoals bij (bijna) al deze auto’s is mijn sleutel/zender kapot en ziet er niet uit. Ik heb al twee nieuwe sleutels en wil nu of originele Peugeot handzenders (plus nieuwe ontvanger) kopen voor € 311 OF via ebay.de twee universele handzenders met 1 nieuwe ontvanger voor € 30.

Volgens de werkplaats-informatie die ik op CD en in hard-copy heb moet de ontvanger in de dakconsole tussen de twee binnenverlichtingslampjes te vinden zijn. In de documentatie zie ik op tekeningen inderdaad een printje met een connector zitten.

In mijn auto is deze ruimte onder het grijze lampglas echter leeg! Er ligt ook geen kabel met de connector voor verbinding met de printplaat.

Mijn vermoeden is dat bij mijn auto deze ontvanger ergens anders geplaatst is door de fabriek. Dit vermoed ik omdat de rest van de auto nooit onkundige handen heeft gezien die de ontvanger weggenomen zouden kunnen hebben. Na 26 jaar sleutelen herken je dat soort dingen aan een auto…

Weet iemand of dit klopt en waar ik de ontvanger WEL kan vinden???


Groet, Christiaan Soerjo
Christiaan605SV
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 okt 2011, 21:11

Re: 605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.

Berichtdoor svanderplas » 12 nov 2011, 17:39

Het kan zijn dat hij onder je asbak zit in de tunnel van je schakelpook naar voren onder je dasboard, anders zit hij in de buurt van je dashboardkastje achter een lapje stof vermoed ik
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: 605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.

Berichtdoor EH Autoservice » 12 nov 2011, 17:45

Je hebt waarschijnlijk een radiografische afstandbediening ...... ?

Ontvanger(tje) zit achter het handschoenenkastje .

Die van mij is ook eens defect geweest , is goedkoop gerepareerd bij Carlocksystems :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.

Berichtdoor Christiaan605SV » 12 nov 2011, 19:16

Hi EH Autoservice en svanderplas!

Bedankt voor de info. Volgens mij heb ik inderdaad de radiografische afstandbediening, want in het instructieboekje staat expliciet dat ik NIET hoef te richten met de handzender.

Vermoed dat deze auto's eerder infra-rood systemen hadden. In een ouder instructieboekje (Phase I) lees ik dat je WEL moet richten. Plus, het donkergrijze bultje in de console tegen het dak tussen de zonnekleppen indiceert dat daar inderdaad oorspronkelijk een infrarood ontvanger geplaatst was... Weet iemand of ik hiermee de muis bij de staart heb?

Moet ik om het ontvangertje te bereiken het dashboardkastje uitbouwen?

Ik heb het paneel dat met tapijt bekleed is en van twee kwartslag-draaivergrendelingen voorzien is al los gehad en kwam toen een aantal zwarte kunststof kastjes tegen. Het aantal draden dat op de connectoren zat gaf echter volgens mij aan dat het niet de ontvanger kon zijn. Deze heeft volgens mijn werkplaats-informatie 5 draden die naar de centrale vergrendelings-electronica-unit (met 9 aansluitingen) gaan. Aan de andere kant, die informatie slaat volgens mij dus op de infra-rode systemen... Help!

Svanderplas, bedoel je het beklede paneel met die twee kwartslag-draaivergrendelingen met 'lapje stof'? Ik hoop het niet en hoop dat dat lapje stof echt ACHTER het dashboardkastje zit...


Groet, Christiaan Soerjo
Christiaan605SV
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 okt 2011, 21:11

Re: 605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.

Berichtdoor Christiaan605SV » 13 nov 2011, 17:14

EH Autoservice! Help!

Heb geprobeerd bij het ontvangertje te komen. Wat zit de boel daar dichtgebouwd!!!

Heb eerst het beklede paneel met de kwartslag-vergrendelingen weggenomen. Easy. Vervolgens twee black boxes. Connectors losgemaakt. Torx schroefjes losgedraaid en beide black boxes uitgebouwd. Dan full stop: kan volgens mij het ontvangertje NET zien zitten. Ligt boven op het huis van de aanjager, volgens mij.

MAAR HOE KOM IK ER NU BIJ???

Ook zie ik het 'lapje stof' waarop eerder werd gewezen. Dat is een schuimlaag van 4-5 mm dik, toch?


Heb ook het handschoenenkastje uitgebouwd in de hoop dat ik de achterwand ervan ook kan demonteren. Maar volgens mij is dat een vast deel van het dashboard. Kon geen naden en schroeven of bouten ontdekken die het uitbouwen van de achterwand mogelijk maken...

Tips welkom...


Groet, Christiaan Soerjo
Christiaan605SV
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 okt 2011, 21:11

Re: 605 3.0 SV uit 12/1994: Waar zit ontvanger vd afst. bed.

Berichtdoor EH Autoservice » 14 nov 2011, 23:03

Al die "kastjes" achter de aanjager motor kun je er uit halen , door het paneel waar deze in zitten los te schroeven , met de Torx schroeven ............
Is eigenlijk heel simpel !

De ontvanger is een kastje met 9 polige stekker (wit) .
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten