Rekeningrijden

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rekeningrijden

Berichtdoor Break-Rider » 28 mei 2011, 09:23

Dan hoop ik dat je hem goed luchtdicht ingepakt hebt, want ik zit HELEMAAL NIET TE WACHTEN OP DAT REKENINGRIJDEN!!!!!!! :evil:

Voorlopig gaan ze eerst de mensen weer eens aanpakken die de afgelopen tijd wegenbelastingvrij hebben gereden. Nieuwtje is eraf, kost toch wel veel inkomsten in de staatskas, er zijn er nu toch wel heel erg (te)veel van op de weg, dus we gaan maar weer eens zaken recht trekken en weer eens wat peso's weg plukken bij de mensen die dachten dat ze de jackpot hadden met een wegenbelastingvrije auto.
Jammer joh, geniet er nog even van, want de pret is bijna over. :roll:
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: 605 meeting

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 28 mei 2011, 20:27

ik zit wel te wachten op dat rekening rijden...ik rijd met die auto toch niet in de spits.en betalen voor gebruik is natuurlijk eerlijker dan betalen voor bezit.
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

Re: 605 meeting

Berichtdoor joospeugeot » 28 mei 2011, 20:39

|
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 04:55, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 605 meeting

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 28 mei 2011, 22:53

waarom is schorsen geen optie ?
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

Re: 605 meeting

Berichtdoor joospeugeot » 29 mei 2011, 01:22

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 04:55, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 605 meeting

Berichtdoor EH Autoservice » 29 mei 2011, 17:58

Erkenning bedrijfsvoorraad 8)
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 605 meeting

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 29 mei 2011, 22:43

joospeugeot schreef:
Nothing Beats a Lion schreef:waarom is schorsen geen optie ?


daarvoor heb ik teveel auto's. en als ik een 605 zou hebben zou ik er zo nu en dan eens een keer mee willen rijden als ik daar de zin voor heb, en dat komt dan misschien 10 a 20 keer per jaar voor. kilometrage zal misschien 1000 a 1500 km per jaar zijn. als ie geschorts is kun je er ook niet mee rijden en als je hem de 2e keer in een jaar doet schorsen kost t ook de hoofdprijs.


Vanaf een bepaald aantal auto's is schorsen gratis toch ? Maar daar los je het probleem van af en toe willen rijden niet mee op.Dus hoe dan ook, invoeren dat rekeningrijden!
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Gilletti » 30 mei 2011, 09:06

Laten we ten eerste de officiële plannen maar eens afwachten.

Dat die BPM en MRB vrije auto's tijdelijk waren was allang bekend.
Heeft de overheid ook nooit stiekem over gedaan. Ze hebben alleen gezegd dat die MRB vrije periode tot minimaal 2013 zou duren. Dat wordt zelfs 2014 naar het nu schijnt.

De BPM vrije periode eindigt wel in 2013. En dat heeft geen negatieve invloed op mensen die al een auto bezitten.
Ook wordt er gesproken van een glijdende schaal. Dus hoe vervuilender, hoe meer betalen. Lijkt me eerlijker dan nu.
Maar dat horen we als het goed is deze week.

Klassiekers blijven vrij. Pas geleden een interview met staatssecretaris Weekers gelezen.
Hij heeft zelf overigens een 504 cabriolet! :D
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor daflover » 30 mei 2011, 21:04

bleef alles na 25 jaar maar vrij :(
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Harrie » 30 mei 2011, 22:59

daflover schreef:bleef alles na 25 jaar maar vrij :(

tja, dan moet die staatssecretaris maar eens aktie ondernemen en
die stomme regelgeving ongedaan maken.
WAAROM mag een geboren klassieker als 306 cabriolet, 406 coupé, 605, etc.,. etc.,
niet volgens dezelfde gunstige voorwaarde bewaard blijven als alle klassiekers
en olditmer t/m bouwjaar 1987 ?
WANT: men zal er in Den Haag amper een cent 'wegenbelasting' minder door vangen,
want de huidige regelgeving voor auto's vanaf bouwjaar 1988 heeft nu als gevolg dat die
auto's sneller in waarde verminderen, slecht verkoopbaar zijn en dus in de export of op de
sloop verdwijnen. De enige reden voor deze regeling was namelijk dat men bang was dat
er grote derving van belasting-inkomsten is als deze auto's bewaard en gebruikt worden.
Daarbij wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat het hier in veel van de gevallen om liefhebbers gaat.
tja, ons Nederlanders bint zuunig.. dus er zullen altijd wel mensen denken dat het lekker goedkoop rijden is...
terwijl een auto van die leeftijd bij dagelijks gebruik veel duurder is in reparaties en onderhoud.
Dat bleek al toen de regeling voor 25 jaar en ouder zo'n 20 jaar geleden werd ingevoerd, veel mensen kochten
een klassieker, LPG er in en lekker goedkoop rijden..... die zijn bijna allemaal van een koude kermis thuis gekomen.
en ze stonden toen bij bosjes te koop... goh..gek heh?

Gelukkig zijn (klassieker-) verzekeraars coulant: bij vele maatschappijen kunnen auto's ouder dan 15 jaar al
gunstig verzekerd worden, zelfs All-Risk klassiekerverzekering op basis van taxatie-rapport.
grr, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor joospeugeot » 31 mei 2011, 01:55

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 04:55, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor fab405 » 31 mei 2011, 13:26

Oude auto's uit het buitenland halen om zo hier in NL belastingvrij te kunnen rijden, vind ik niet eerlijk.
Alleen auto's die 25 jaar op de Nederlandse wegen hebben gereden (en waarvoor dus ook MRB voor is betaald) belastingvrij maken, lijkt me eerlijker.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor daflover » 31 mei 2011, 14:09

dat lijkt mij de beste instelling :!:

kan iemand dit topic trouwens bij de goede afdeling plaatsen???
dit heeft weinig meer met de 605 te maken :wink:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: 605 meeting

Berichtdoor eri©on » 31 mei 2011, 21:04

joospeugeot schreef:
Nothing Beats a Lion schreef:waarom is schorsen geen optie ?


daarvoor heb ik teveel auto's. en als ik een 605 zou hebben zou ik er zo nu en dan eens een keer mee willen rijden als ik daar de zin voor heb, en dat komt dan misschien 10 a 20 keer per jaar voor. kilometrage zal misschien 1000 a 1500 km per jaar zijn. als ie geschorts is kun je er ook niet mee rijden en als je hem de 2e keer in een jaar doet schorsen kost t ook de hoofdprijs.



Precies mijn idee, ben ook voorstander van rekeningrijden.
Zal er op den duur echt wel van gaan komen, er gaan echter geruchten dat deze doelgroep van auto's dan ook zwaarder belast gaan worden :?
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 31 mei 2011, 21:28

Mja, dat lijkt me 'logisch'. Nou ja, het zal idd wel weer naar gewicht gaan.Echter wordt je dan belast voor het gebruik, nu (zolang ie nog niet in de stalling staat) staat ie 4 euro per dag te kosten alleen aan verzekering en belasting :(
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Jan-Sietze » 31 mei 2011, 22:39

25 jaar een Nederlands kenteken, dan houderschapsbelasting vrij maken :-)

Of alle belastingen via de brandstof verrekenen, wie veel gebruikt betaalt daar dan ook voor.
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor daflover » 02 jun 2011, 08:59

in duitsland zit de belasting ook in de benzine prijs
en toch is de brandstof prijs lager dan hier :shock:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: 605 meeting

Berichtdoor Break-Rider » 11 jun 2011, 16:31

Nothing Beats a Lion schreef:ik zit wel te wachten op dat rekening rijden...ik rijd met die auto toch niet in de spits.en betalen voor gebruik is natuurlijk eerlijker dan betalen voor bezit.


Okay, dus dan gaan we de werkende straffen als zij wel door de spits moeten? :shock: Clever thinking :roll:
Wat het ook word, wat er ook voor de wegenbelasting in de plaats komt, leeg trekken zullen ze je toch wel, links om of rechts om, want je auto zal een melk koe blijven.
De Nederlandse regering, zeker met de VVD aan het roer, zal absoluut geen veranderingen doorvoeren die jouw geld opleverd, en de Nederlandse staat geld kost hoor. Die Rutte is nog in staat om terminaal zieke te korten, dus dan kom jij zeker aan de beurt!!
Dokken, schokken en bek houden, de nieuwe VVD slogan!!

Op zich is het ook zo krom als een hoepel met die klassiekers die wegenbelastingvrij zijn. begrijp me goed, ABSOLUUT NIET AFSCHAFFEN maar er is sprake van dat zij de wegenbelasting inderdaad willen koppelen aan de hoeveelheid vervuiling die je auto maakt (ow wat kun je toch heerlijk mensen leeg plukken onder het kopje milieu). Klassiekers echter, die zijn vrij gesteld van wegenbelasting zijn erg vaak de grootste vervuilers. Die auto kwamen op de weg toen milieu en brandstof schaarste helemaal geen issueu waren. Alleen maar power, betrouwbaarheid en duurzaamheid stonden hoog in het vaandel bij veel merken in die tijd.

Dus zo lang je auto onder de 25 jaar is, word je keihard gestraft als je een vervuilende auto rijd, maar zo snel hij de leeftijd van 25 jaar bereikt, dan is het allemaal goed, en krijg je vrijstelling?
Als je het zo stelt kun je niet anders concluderen als dat het krom is, en er zowat (zoals met alles, en bijna altijd) met 2 maatjes gemeten word.
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Leeuwtje » 11 jun 2011, 17:11

Leuk dat mijn 205 (10-06-86) sinds gisteren belastingvrij is maar ik ga er geen km meer om rijden. De Duitse regeling, belastingvrij vanaf 30 jaar, spreekt mij wel aan. Als dat betekent dat ik weer MRB zou moeten gaan betalen voor de 205 zou ik dat geen probleem vinden. De auto is hobby en die kosten nou eenmaal geld. Als ik zie wat ik de 205 heb geinvesteerd de afgelopen 3 jaar had ik hem beter naar de sloop kunnen rijden. Autorijden is nou eenmaal niet goedkoop maar ik wordt soms strontziek van dat geklaag over de kosten. Wil je goedkoop uitzijn neem je een klein zuinig bakkie en anders lekker het OV wat in Nederland prima is geregeld maar nee wij Nederlanders zijn de auto niet uit te jagen en vertikken het om de spits te mijden. Als HR man heb ik bij mij werkgever had geknokt voor flexibele werktijden en HNW (het nieuwe werken) maar er wordt bedroevend weinig gebruik van gemaakt. Wij Nederlanders zijn nu eenmaal kudde dieren die niet van verandering houden en we zijn alleen te beinvloeden via onze portemonaille. Prima dus dat de Overheid daar op inspeelt met maatregelen maar ze moeten wel kloppen want hoe kan het dat mijn zakelijke leaser zogenaamd schoner is dan mijn 205 terwijl hij meer verbruikt, zwaarder is en veel meer km maakt.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Nothing Beats a Lion » 11 jun 2011, 17:18

En als aanvulling op kuddedieren : Bij voorbaat al tegen plannen zijn alleen omdat ze uit Den Haag komen :lol:
306 XT 1.6 2000 Automatique Te koop!
605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique
Nothing Beats a Lion
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 28 mei 2007, 11:17
Woonplaats: Zutphen

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Break-Rider » 12 jun 2011, 08:23

zucht................. :-|
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor daflover » 12 jun 2011, 10:19

eigenlijk zou je alle autoclubs bij elkaar moetten krijgen en het hele verhaal aanvechten
en dan t 25 jaar op NL kenteken verhaal invoeren
dan heb je immers genoeg belasting betaald
en gaan ingoevoerde buitelandse rodzooi meer :roll:
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor jan-03 » 12 jun 2011, 11:13

Een ieder praat zoals die gebekt is, ik bedoel je praat naar wat jezelf het beste uitkomt en naar je eigen omstandigheden.
Een goede oplossing is er niet!!! Althans niet voor alle belanghebbenden.. Rekeningrijden is ook niet eerlijk.... Mensen met poen zat te besteden
rijden er niet minder om. Mensen die fysiek de auto veel nodig hebben blijven dan meer achter de geraniums zitten om geld uit te sparen..
Omdat die mensen ook vaak van uitkeringen afhankelijk zijn en dus elke maand moeten plannen wat wel wat niet.. Wat milieu betreft, denk je daar over na als je volkomen uit pure luxe op zondag lekker uit toeren gaat en je buurman die een kleinere beurs heeft thuis moet blijven. Ik neem bijvoorbeeeld geen werk meer aan ver weg maar zoveel mogelijk dichtbij.. Grote milieubesparing dus.. Maar kan daardoor eigenlijk niet een nieuwe zuinige milieuvriendelijke auto kopen omdat ik geen kilometers rijd. Is dan te duur en onnodig... Maar ik zou dat eigenlijk wel moeten doen. Ik ken een Duitser die hier in Nederland woont en die heeft een milieuvriendelijke en zuinige toyo.. Die rijd nu veel vaker naar z,n familie toe omdat hij nu goedkoop rijd... Dus per saldo geen besparing voor het milieu... Iemand die in een benzinesuiper rijd zal niet onnodige kilometers gaan rijden in deze auto... Maar betaald wel veel belasting.
De toyo maakt veel meer gebruik van de weg puur uit luxe en betaald nada... En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden.
En de overheid verdient enorm aan ons autorijders. Maar als dit niet zo was dan moet je via een andere post toch weer gaan betalen.
Rokers die ongezond zijn wat betreft levenstijl hebben natuurlijk wel veel betaald aan belasting voor hun pakkie sigaretten.! En worden nu er op aangesproken dat ze doordat ongezonde meer ziektekosten hebben.... Maar ook dat is l...lkoek natuurlijk!!! Want als deze mensen netjes doodgaan op hun 65tigste dat hebben ze enorm bespaard op de AOW en Pensioenen. Alle gezonde mensen hebben weinig afgedragen aan rook en drinkgenot en worden oud en moeten dus lang onderhouden worden... Deze uitleg om aan te tonen dat er nergens een voor iedereen goede oplossing is....
Voor mij geen rekeningrijden... Laten zoals het nu is.... Nederland is redelijk sociaal en hopelijk blijft het zo.. Iemand die met hard werken een ton verdient moet daar meer als de helft van inleveren.. Er zijn mensen die het vertikken om iets bij te dragen aan de maatschappij en die schreeuwen het hardst. Betalen nada maar kosten alleen maar. En toch hebben ze hetzelfde stemrecht.. Is dat recht?? Nee ook niet maar wel sociaal..
Je kan zeggen waarom verdient hij een ton dat is veeeel te veel... Maar als je geen prikkel krijgt om hard te werken dan ga je ook bij de schreeuwers zitten die het allemaal wel weten maar niks doen om de maatschappij omhoog te krikken... Waar geen ondernemers zitten bloed de samenleving dood!!
Kijk maar naar net noorden van Friesland en Groningen.. Wel vaklieden en mensen die willen werken maar ondernemen zelf niet.. Komen om 4 uur na hwerk thuis en vinden het dan wel welletjes.. Als daar mensen met ideeën naar toe zouden trekken die daar werk creeëren dan blijven de jongeren daar wonen en is er bedrijvingheid en worden de huizen weer meer waard enz enz.. Die mogen van mij sloten met geld verdienen daar heb ik geeeen problemen mee.
Je hebt ze nodig deze mensen en als het bij hun regent dan druppelt het overal...
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor daflover » 13 jun 2011, 12:22

voor mensen die door invalide enz zal er wel een regeling komen
de meeste mensen met een hoop poen en de meeste lease rijders maken zich ook niet druk
maar de goewone mens gaat er wel op vooruit denk ik
voor de vrachtwagens wordt t binnenkort al ingevoerd
dus de auto's komen dan ook
ik vind in deze qwestie alleen dat ze de vrachtwagens juist minder moetten laten betaalen
99% van onze economie drijft op t transport :wink:
Laatst bijgewerkt door daflover op 13 jun 2011, 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.
beter oud en frans......................
daflover
 
Berichten: 417
Geregistreerd: 28 maart 2008, 13:47

Re: Rekeningrijden

Berichtdoor Leeuwtje » 13 jun 2011, 12:57

daflover schreef:de meeste mensen met een hoop poen rijden in een lease auto dus die maken zich ook niet druk

Lekker kort door de bocht maar dat scoort altijd goed natuurlijk. Ik ben zo'n leaserijder en heb echt geen dikke portemonaille! Om die reden rijd ik dus niet privé in mijn leasebak, gewoon te duur voor de km die ik er privé mee zou rijden.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Volgende

Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten