605 en lederen interieur

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

605 en lederen interieur

Berichtdoor Stefan » 27 maart 2010, 23:23

Beste allemaal,

Vandaag ben ik bij SV605 in het oosten des lands geweest voor een kop koffie, én, een mooi lederen interieur voor mijn 605.
We hebben een heerlijke ochtend gespendeerd om dit interieur uit zijn 605 SV te halen.

even alle 3 op een rij, vrij uniek zoveel 605-jes op 1 foto tegenwoordig.
Afbeelding

Eenmaal weer thuis ben ik begonnen met het inbouwen ervan in mijn eigen limousine. Doordat we vanochtend al bezig waren geweest, wist ik snel de bank achterin zelf te verwisselen, en de deurpanelen had ik ook maar gelijk gedaan.

De zetels voorin zijn echter elektrisch verstelbaar, en verwarmd. Mijn huidige stoelen zijn handmatig, en hebben dus geen prik nodig, waardoor er geen kabeltjes te zien zijn.
Weet iemand of alle 605-en voor bekabeld zijn voor deze opties (net als vele andere peugeot modellen) en zo ja, waar ik ze kan vinden? Een snelle blik onder de console tussen de stoelen bracht mij niet veel verder.

De stoelen beschikken ook over 3 losse stekkers, 1 voor de verwarming, 1 voor de verstelling en 1 aarde ??. Mocht ik namelijk zelf de bedrading moeten solderen is het makkelijk om te weten welke waarvoor is en + en - is. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Mijn elektrische kennis houdt overigens ook ongeveer op bij het onderscheiden van de + en - kant van een batterij. :mrgreen:

Overigens was dit interieur niet origineel in die van 605SV en waren de stoelen ook niet aangesloten, dus daar kon ik het ook niet vanaf kijken.

Groet
Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Harrie » 27 maart 2010, 23:34

hoi Stefan,
leuk, goh, daar was ik wel graag bij aanwezig geweest..
inderdaad een unieke, en MOOIE foto !

ik denk dat je de kabelboom voor de stoelen uit een sloop-605 moet halen en overzetten.
elektrisch schema hebben we wel bij de PCN, daar kan ik nu dus even niet in kijken..
ik vermoed, dat deze kabelboom tot aan de zekeringkast loopt.

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 28 maart 2010, 21:02

Hee Harrie,

mooi he ? 8)

Stefan, bedankt voor deze fraaie foto :!: :D

Komt het leren Fase 2 interieur op de juiste plaats terecht, zo wordt de groene bekende 605 steeds mooier,
en ... wat is er gezelliger om samen met gelijkgestemde liefhebbers met je hobby bezig te zijn :D

Harrie, de foto doen we nog een keer over als je een 604 klaar hebt , OK ?

Groeten

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Stefan » 28 maart 2010, 22:54

SV605 schreef:Hee Harrie,


Harrie, de foto doen we nog een keer over als je een 604 klaar hebt , OK ?


Steven


Zeker, leuk!



Ik ben vandaag de hele dag weer enthousiast bezig geweest, nu met de voorstoelen. Ik kon gewoon niet wachten, zeker als je voor je gevoel je tijd zit te verdoen op zo'n zondag.
Eerst nog even het franse 605 forum doorgespit, daar het e.e.a. kunnen vinden over de aansluitingen van de stoelen. Er blijken een hoop kabels en stekkers te zitten aan de binnenkant van de dorpels onder de bekleding bij de voorstoelen. Dus, stoelen eruit, tapijtje omhoog!
Helaas voor mij geen kant en klare stekkers voor de aansluiting voor de stoelen, maar wel stroompjes kunnen aftappen. Voor de verwarming wil ik dan maar zelf kabels trekken, ik denk niet dat het goed gaat als ik die ook daarbij op aansluit.

De stoelen zitten er dus in, en verstelbaar! Erg mooi, zal bij daglicht een goede foto maken.

Gr Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Martijn » 29 maart 2010, 13:19

Stefan schreef:
SV605 schreef:Hee Harrie,


Harrie, de foto doen we nog een keer over als je een 604 klaar hebt , OK ?


Steven


Zeker, leuk!



Ik ben vandaag de hele dag weer enthousiast bezig geweest, nu met de voorstoelen. Ik kon gewoon niet wachten, zeker als je voor je gevoel je tijd zit te verdoen op zo'n zondag.
Eerst nog even het franse 605 forum doorgespit, daar het e.e.a. kunnen vinden over de aansluitingen van de stoelen. Er blijken een hoop kabels en stekkers te zitten aan de binnenkant van de dorpels onder de bekleding bij de voorstoelen. Dus, stoelen eruit, tapijtje omhoog!
Helaas voor mij geen kant en klare stekkers voor de aansluiting voor de stoelen, maar wel stroompjes kunnen aftappen. Voor de verwarming wil ik dan maar zelf kabels trekken, ik denk niet dat het goed gaat als ik die ook daarbij op aansluit.

De stoelen zitten er dus in, en verstelbaar! Erg mooi, zal bij daglicht een goede foto maken.

Gr Stefan


Hallo Stefan,

Ik heb inmiddels twee setjes leer klaarliggen om in de 605 van mij en die van mijn vrouw in te bouwen. De 97-er heeft een elekrisch verstelbaar en verwarmd velours interieur en dat is plug and play, in mijn SV uit 1990 is dat niet het geval. Als je het via de officiële manier wilt doen dan heb je een knappe klus, want de voeding moet komen vanuit de kabelboom in de kofferbak. Helaas gebruikte Peugeot voor de verschillende uitvoeringen van de 605 ook verschillende kabelbomen, dus je gaat géén "loze" stekkertjes aantreffen waarop je kan inpluggen. Ergo : je zou een deel van de kabelboom van de sloper moeten uitbouwen en overzetten. Daarvoor moet je interieur er grotendeels uit en geloof me, dat wil je niet ( als iets gevoelig is in een 605 dan is het de bedrading wel!)

Slimmere oplossing : gewoon een plus en min draad aftappen van een zwaar genoeg gezekerde verbruiker, en die aansluiten op de stekker onder de stoel. Hiermee bedien je de verstelling maar heb je geen stoelverwarming. Ook handig om de stoel eventueel te verstellen alvorens hem in te bouwen. Accu, draadje, aansluiten en hopla, versteld!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Stefan » 30 maart 2010, 01:05

Helemaal met je eens Martijn.

Het zal wel franse logica zijn. Volgens het instructieboekje hebben de voorstoelen, beide apart, een eigen 'groep' in de zekeringenkast. Hoewel in mijn uitvoering de kabels er niet liggen, is de zekeringenkast wel gevuld met die zekeringen. Het is dat die zekeringenkast van achter niet te bereiken is (sowieso op een vervelende plaats hangt als je zelf wilt hobby-bobben), anders had ik die draadjes wel willen volgen.

Misschien aan het eind van de zomer, als ik weer tijd heb, zal ik eens gaan kijken hoe dat gaat werken met de verwarming. Uiteraard wil ik dat origineel met de knoppen in de console. Tot die tijd hoop ik dat de verwarming niet meer nodig is, en ga ik eerst heerlijk genieten van dit MOOIE interieur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Martijn » 30 maart 2010, 09:03

Stefan schreef:Afbeelding

Groet,
Stefan


Misschien een detail. maar waarom heb je de notehouten strip op het dashboardkastje niet overgezet? Geeft net wat meer uitstraling! En als je op de sloop naar een ST zoekt, vind je ook wel het notehouten plaatje met twee uitsparingen voor de ruitschakelaars dat rond de pook zit !
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 30 maart 2010, 21:45

héél erg mooi Stefan ! :D
je zou je bijna LATEN RIJDEN..... achterin, krantje en Quote op de schoot.. :mrgreen: :mrgreen:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor SV605 » 30 maart 2010, 22:39

dat is pas upgraden :shock: :D :mrgreen:

Mooi geworden Stefan !

Veel plezier ermee :D

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Stefan » 31 maart 2010, 08:04

Martijn schreef:
Misschien een detail. maar waarom heb je de notehouten strip op het dashboardkastje niet overgezet? Geeft net wat meer uitstraling! En als je op de sloop naar een ST zoekt, vind je ook wel het notehouten plaatje met twee uitsparingen voor de ruitschakelaars dat rond de pook zit !


Ja je hebt gelijk! Dat maakt het geheel wel af ja.. Die strip en het pook-plaatje zoek ik nog wel een keer op de sloop. Ik heb er helemaal niet bij na gedacht toen we bezig waren met het interieur.

@ Steven, Nogmaals bedankt, ik ben er onwijs blij mee! :D

Groet,
Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor fab405 » 31 maart 2010, 18:20

Stefan schreef:Misschien aan het eind van de zomer, als ik weer tijd heb, zal ik eens gaan kijken hoe dat gaat werken met de verwarming.


Dat was mijn idee ook.

Een jaar of 4 geleden! :lol:

En ik mis het niet. Het leer neemt heel snel je lichaamstemperatuur aan. Dus in de winter is het een paar seconde koud en daarna gewoon lekker. Bovendien is het bij de 405 zo dat 9 van de 10 verwarmingselementen kaduuk zijn. Dus dan zou mijn moeite toch voor niks zijn geweest.

Ziet er heel mooi uit, veel plezier ermee :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Stefan » 10 apr 2010, 15:25

We zullen zien.. Beetje knutselen aan je auto houdt je op straat he ;)

Vandaag ook maar nieuwe velgen op de kop kunnen tikken voor weinig.
De voorbanden waren zowieso binnenkort aan de beurt, het was al een advies bij de APK in begin maart.

Die wieldoppen die erop zaten stoorden mij enigszins, ik vond ze niet mooi en ze waren beschadigd.
Nu dus originele 605 LM velgen met redelijke continental bandjes.

Afbeelding

Maakt het toch af, dacht ik zo. En ook een stuk stiller in de auto lijkt het.

Gr Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor SV605 » 10 apr 2010, 21:17

Mooi Stefan :D

je hebt n.m.m. het mooiste type Fase2 Lm velg op de kop getikt , dit zijn subtiele aanpassingen die je voiture echt nog mooier maken ... :P

Met Continental banden heb ik persoonlijk minder goede ervaringen ( slijtage, geluid , comfort ), mocht je tzt voor nieuw gaan, op mijn 605 liggen vanaf de eerste eigenaresse Kleber 195 65 15. Die heb ik vervangen door nieuwe Klebers en die bevallen zeer goed... :D
Het merk Kleber is van Michelin, de prijsstelling is echter aanzienlijk gunstiger, en ze kwamen er ook mee vanaf de fabriek :mrgreen:

Hoe dan ook : veel plezier met je 605 !

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 10 apr 2010, 23:44

fab405 schreef:
Stefan schreef:Misschien aan het eind van de zomer, als ik weer tijd heb, zal ik eens gaan kijken hoe dat gaat werken met de verwarming.
Dat was mijn idee ook. Een jaar of 4 geleden! :lol:
En ik mis het niet. Het leer neemt heel snel je lichaamstemperatuur aan. Dus in de winter is het een paar seconde koud en daarna gewoon lekker. Bovendien is het bij de 405 zo dat 9 van de 10 verwarmingselementen kaduuk zijn. Dus dan zou mijn moeite toch voor niks zijn geweest. Ziet er heel mooi uit, veel plezier ermee :wink:
bij mijn 405 met leder zijn alle 10 stoelverwarmingselementen kaduuk denk ik, doet namelijk niks....
het is dus idd de vraag of je er echt veel moeite voor wilt doen... ik mis het ook niet, leder past zich idd snel aan.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor fab405 » 11 apr 2010, 22:28

10 verwarmingselementen? :? :mrgreen: Ik bedoelde dat bij 9 van de 10 405 stoelen met verwarming, het systeem stuk is :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Harrie » 11 apr 2010, 23:10

fab405 schreef:10 verwarmingselementen? :? :mrgreen: Ik bedoelde dat bij 9 van de 10 405 stoelen met verwarming, het systeem stuk is :wink:
schrijf dat dan ook... :mrgreen: :mrgreen:
ik heb het nooit uitgezocht..ik ging maar af op jouw bericht...
elector-technisch gezien had het goed zo kunnen zijn..!
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Steven309 » 12 apr 2010, 09:57

:shock: jaaah, steven houdt ook wel van leer! Zo verrekte mooi zeg! Ik heb ik mijn 309 ook een leren interieur van een griffe geduwd en in de winter wordt het inderdaad vrij snel aangenaam, in de zomer is het een andere zaak :D :mrgreen:
Pug 309
Steven309
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 18 nov 2008, 22:08
Woonplaats: Lommel

Berichtdoor Stefan » 16 apr 2010, 21:13

Haha ja, dus eigenlijk zou stoelverkoeling een betere optie zijn geweest dan stoelverwarming.

Zo'n auto met zwart leder wat heel de dag in de zon heeft gestaan, daar stap je niet graag snel in met een korte broek! :mrgreen:
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor fab405 » 16 apr 2010, 23:35

Ook dat valt reuze mee. Althans, bij mij valt dat mee. Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik heb niet zoveel moeite met hitte en ik zweet weinig :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor ZEN » 19 jun 2010, 22:31

Krijg nou wat, is dat niet mijn ex-605, links op foto 1? :D
Tuurlijk, gekocht van Peter he? :wink:
Gaaf hoor!!! 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Stefan » 20 jun 2010, 01:17

Volgens mij gaat dit hele topic over jou ex-605 :mrgreen:

Ik weet niet hoe lang je hem in bezit heb gehad, maar weet je misschien wanneer en/of de distributieriem vervangen is, tijdens of voor/na jou bezit?

Gr Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor ZEN » 20 jun 2010, 14:03

Als jij hem van Peter hebt gekocht heb ik slecht nieuws voor je.
Ikzelf heb hem van Fritschy, ook (ooit) forummer hier, gekocht in maart 2008 en in januari 2009 aan Peter verkocht. Beiden hebben we de distri-set niet laten vervangen. Ik raad je aan om het dan snel te laten doen, want eigenlijk had dit in (begin) 2009 al moeten gebeuren. Als ik het me goed herinner...
Peter besloot de gok te wagen op grond van de aanschafprijs en die gok pakte goed uit. Ik weet niet of het tijdsinterval 5 of 10 jaar is bij de 605. Bij mijn bijna ex-Picasso is dat namelijk 10 jaar (of 120.000km).

En over een paar dagen heb ik er weer eentje, exact hetzelfde alleen uit 1996. :-)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor ZEN » 20 jun 2010, 14:09

Steven, wat is dit een fijn onderschrift: In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten... :-)


@Stefan: heb je die lelijke (kapotte) kentekenplaat voor nog niet vervangen? Dat misstaat toch wel he? :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Harrie » 20 jun 2010, 19:08

ZEN schreef:Steven, wat is dit een fijn onderschrift: In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten... :-)

Dat was de slogan van Peugeot voor de 605 :D
idd, sterk, en veelzeggend
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor ZEN » 20 jun 2010, 20:02

Ah, dus gewoon geadopteerd! Geweldig! :D
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Volgende

Keer terug naar 605

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron