michelv schreef:in verband een een zoon die zijn rijbewijs gaat halen en er dus wat geschoven gaat worden in het wagenpark denk ik aan een 605.
Een phase 2.
Wat zijn de aanraders als je toch economisch in dit luxe segment wilt sturen?
Waar moet je op letten qua techniek?
Wie weet er iets moois te staan?
Tsja, ga je voor economisch pak dan een SRI dus zonder turbo. V6 moet je alleen doen als je het dure onderhoud kan en wil betalen.Wil je toch een SRti kijk dan naar de toestand van de turbo en het spruitstuk want dat scheurt vaak. De PhaseII heeft de nieuwe 2 liter die prima rijdt en nog redelijk zuinig is ook. Een SR uit de laatste series ( 1998-1999) is ook redelijk luxe. Neem in ieder geval een auto met een sluitende servicehistorie.
In het algemeen heeft de 605 niet zo heel veel zwakke punten. Uitlaat, remschijven, radiateur, distributieriem verdienen controle. Uitlijning van de wielen kan een punt zijn, als dit ooit bij een universeel gedaan is hebben ze het geheid verpest. Dit komt omdat de auto tijdens het uitlijnen in de vering getrokken moet worden en dat weet niemand. Kijk bij een PhaseII ook even naar de staat van de koplampen en mistlichten. Deze hebben nog wel eens te lijden van steenslag en zijn duur om te vervangen.
Roest is geen item gelukkig, behalve bij mijn voorserie 605 helaas.