Pagina 1 van 1

605 2.0 sli uit 1992

BerichtGeplaatst: 23 jan 2009, 21:25
door Rudy
heb net een 605 2.0 sli uit 1992 gekocht en ik vind hem klassiek,mijn 1e peugeot was een 104 zl coupe.. Ik heb allerlei auto's gehad waaronder ook een volkswagen kever 1200, heb ik 8 jr gehad.. Het is idd waar dat een klassieker in the eye of the beholder is... Er zijn veel redelijk moderne auto's die ik al we klassiek vind.

Een klassieker in spe dus!!!! :D

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 00:09
door SV605
Hoi Rudy,

gefeliciteerd en veel plezier met je aanschaf ! :D

Klassieker in wording of niet, de 605 is in alles een echte Peugeot die je steeds meer gaat waarderen naarmate je er meer mee onderweg bent.

Mijn SRI van 1990 heb ik na het krijgen van een lease 407 niet verkocht maar geschorst ondanks dat sommige mensen dat maar vreemd vinden. :o

Een 605 steekt kwalitatief goed in elkaar en de wegligging is beter dan die van veel modernere auto's , bovendien zijn de 2 liters bij normaal gebruik verrassend zuinig ! :wink:

Dus dat gaat beslist goed; veel plezier in je 605 !

Groeten

Steven

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 00:50
door Harrie
SV605 schreef:Hoi Rudy,

gefeliciteerd en veel plezier met je aanschaf ! :D

Klassieker in wording of niet, de 605 is in alles een echte Peugeot die je steeds meer gaat waarderen naarmate je er meer mee onderweg bent.
Een 605 steekt kwalitatief goed in elkaar en de wegligging is beter dan die van veel modernere auto's , bovendien zijn de 2 liters bij normaal gebruik verrassend zuinig ! :wink:
Dus dat gaat beslist goed; veel plezier in je 605 !
Groeten Steven

helemaal mee eens, en idd een klassieker in spé 8)
Steven, ik had je onderschrift "In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je laten."
even geleend in groep "Even Voorstellen" in de verwelkoming van Rudy.
You don't mind, do you ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 17:25
door SV605
Hee Harrie

of course not ! :mrgreen:

Het doel heiligt immers de middelen niet waar :D

Trouwens voor diegenen die nog nooit in een 605 gereden hebben :

verkijk je niet op het misschien ietwat oubollige uiterlijk , ze rijden als de beste, ik geloof dat zeer onlangs nog ZEN's 605 SLI ( ex Fritschy ) zich zelf aan de berijder die hem even leende heeft verkocht, dit zegt toch zeker genoeg ! :wink:

Rudy, naar mijn beste weten hebben de SLi, Sri en SR uitvoeringen uit die periode geen heuse boordcomputer, alleen een klokje en een buitentemperatuurmeter 8)

Succes met het in orde maken !

605

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 21:35
door Rudy
Hahah,

Heb de auto nu 1 week en ben behept met het peugeot virus, zag een sv 3.0 in assen staan, ga misschien deze week even kijken voor de fun...ik heb veel lease autos gehad en uberhaupt veel autos gehad,maar wil deze ook houden...zal proberen binnenkort fotos te posten

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 22:49
door Martijn
SV605 schreef:Hoi Rudy,

Mijn SRI van 1990 heb ik na het krijgen van een lease 407 niet verkocht maar geschorst ondanks dat sommige mensen dat maar vreemd vinden. :o



In 2003 heb ik mijn 605 sv 3.0 uit 1990, een introductieauto, in de stalling gezet toen ik mijn eerste nieuwe Peugeot kocht (een 206 cc 2.0-16v). Daar staat de auto nog steeds, maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen om m weg te doen. Sterker nog, sinds kort rijd mn vrouw in een 605 SV automaat uit 1997. Dus nu hebben we er 2, allebei in Vert Sorrento Nacré metallic

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 23:50
door SV605
Goed te horen dat er nog meer "sneeuwwitjes" zijn !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 14:54
door Martijn
SV605 schreef:Goed te horen dat er nog meer "sneeuwwitjes" zijn !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Heeft jouw 605 een YR.... of een YV.... kenteken? Aangezien ze zo goedkoop zijn overweeg ik om er een of meerdere te kopen en te strippen. Heb ik destijds ook met 604 gedaan en daar heb ik nog steeds profijt van. wist je dat een nieuwe deur voor een 605 phaseII al meer dan 1000 Eu kost bij Peugeot?

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 15:43
door Fritschy 605
Martijn schreef:
SV605 schreef:Goed te horen dat er nog meer "sneeuwwitjes" zijn !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Heeft jouw 605 een YR.... of een YV.... kenteken? Aangezien ze zo goedkoop zijn overweeg ik om er een of meerdere te kopen en te strippen. Heb ik destijds ook met 604 gedaan en daar heb ik nog steeds profijt van. wist je dat een nieuwe deur voor een 605 phaseII al meer dan 1000 Eu kost bij Peugeot?


serieus!! Voor een deur 1000 euro. Dat is wel heel erg flink aan de prijs.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 18:19
door SV605
Dag Martijn,

mijn SRI heeft een YR kenteken, meer info via je PB

wist niet dat onderdelen al zo duur waren !

Vorig jaar heb ik een vastgelopen SRI gestript, dus ik heb al wat spare parts..... :mrgreen: .


mvg

Steven :D

phase II

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 20:24
door Rudy
ik ben een beginnende peugeotfiel/605fiel of hoe je het maar wil noemen wat is phase 2 kan me er wel iets bij voorstellen maar wie legt me het uit

thanx alvast

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 22:59
door SV605
Hoi Rudy,

phase 1 is de uitvoering zoals die in 1990 geïntoduceerd is, phase 2 staat voor 605's uit de tweede serie, d.w.z. na de lichte face-lift die in het modeljaar 1995 ingegaan is.

De grootste verschillen zijn niet direct zichtbaar ( 2.0 16v i.pv. 8 kleppen, airbags, techniek ) , uiterlijk kun je de verschillen het beste zien aan de gewijzigde achterkant met donkere achterlichten en de wielen als ze origineel zijn tenminste :mrgreen:

grt

Steven

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 23:21
door Fritschy 605
je hebt een phase I, van 1989 tot 1991. En een phase I van 1991 tot 1994 en een phase II van 1995-1999.
Phase I en sub I is bijna niet van elkaar te onderscheiden. Echter phase II is een nieuwe interieur (vooral dashboard en deurpanelen. Koplampen uit 1 stuk met knipperlichten in de mistlampen, nieuwe bumpers, voorgril en achterlichten. In 1997 zijn er nog wat interieur kleur combinaties en het een ander stuur en achterbadge. Ook zijn er toen wat airbags op de V6 modellen bij gekomen. En is de Zpj en Zpj4 in een esj9 V6 veranderd. (onderandere 60 graden inplaats van 90 graden V6 blok en twee riemen inplaats van een ketting).

Dit is wat ik allemaal zelf heb ontdekt, misschien zijn er meer verschillen. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 18:36
door Koffiemolen
Lees dit topic nu pas. Hoezo alleen klassiek met blauwe platen?
Zag vandaag een donkerblauwe 607, met blauwe platen.
Op het dak zat een geel bordje... :wink:
Nee, die definitie klopt dus niet. Hij zal toch zeker niet door een jurist zijn bedacht? :lol:

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 23:50
door Harrie
Koffiemolen schreef:Lees dit topic nu pas. Hoezo alleen klassiek met blauwe platen?
Zag vandaag een donkerblauwe 607, met blauwe platen.
Op het dak zat een geel bordje... :wink:
Nee, die definitie klopt dus niet. Hij zal toch zeker niet door een jurist zijn bedacht? :lol:

Grapjurk ! Taxi's tellen niet mee , zowiezo niet, want ze hebben geen EURO vlakje op de plaat.
Ze mogen dus feitelijk nog niet eens de grens over, zonder een NL-sticker achterop te plakken!

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009, 11:40
door JD
Harrie schreef:Grapjurk ! Taxi's tellen niet mee , zowiezo niet, want ze hebben geen EURO vlakje op de plaat.

Andere blauwe platen toch ook niet :wink:

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009, 12:04
door martinowic
Precies. Op de fiat (124 coupe) zit een mooie witte stikker, dus we kunnen met een gerust hart naar CH.