Pagina 1 van 2

Aankoop Peugeot 605 sv 3.0 v6

BerichtGeplaatst: 12 jun 2008, 19:28
door Arthur
Hallo,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik van plan ben een Peugoet 605 te kopen. Vandaag heb ik een 605 sv 3.0 bekeken, de auto zag er perfect uit maar het storinglampje van de schokbrekers bleef branden en de stuurbekrachtiging viel soms uit wanneer er naar links werd gestuurd. tevens bleef het motormanagement-lampje 5 min branden tijdens het rijden. Op internet is er niet heel te vinden over deze modellen, weet iemand van jullie of dit ernstige reparaties met zich meebrengt?

Groeten Arthur

BerichtGeplaatst: 14 jun 2008, 13:14
door Fritschy 605
Leuk om te lezen dat er misschien weer een 605 rijder bij komt!
Over de problemen, die schikdempers zijn kostbaar, dus kijk daar goed naar.
Verder is de stuurbekrachtiging inderdaad een probleem, echter weet de dealer hier vaak een simpele oplossing voor. (iets met een noodprogramma waar de bekrachtiging in gaat als er ergens een spanningspiek is).
En het motormanagment in het begin is denk ik de kat. die niet helemaal goed meer is, terwijl hij warm word lost het dan vaak op. Kat. voor de SV24 zijn extreem duur, maar voor de 12V is het goed te doen. (enkele pijp en kat.)


Heb je trouwens foto's van de auto? Of een link?

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 08:21
door Arthur
Hallo Fritschy,
Bedankt voor je reactie, heb de auto inmidels gekocht vanwege zijn bijzonder mooie staat. Omdat het niet mijn dagelijkse auto is durfte ik de mankementen wel aan. Foto's zal ik z.s.m. even plaatsen. Het enige wat me verder opviel is dat de auto bij gas loslaten schokt, verder loopt hij erg goed.

Groeten Arthur

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 09:18
door Fritschy 605
Leuk om te lezen dat je hem gekocht hebt! Gefeliciteerd.

Welk type heb jij aangeschaft? Phase I of II? En als je naar een peugeot garage wilt, laat dan wel aan de 605 werken door iemand die er ervaring mee heeft. (lees, iemand die ouder is dan 35).
Heb persoonlijk goede ervaring met de peugeot dealer in hengelo.

PS: Uitlaat delen moet je op ebay kopen, bij de dealer kosten die een fortuin. (220 euro tegen 968 excl. bijv.)

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 10:19
door martinowic
Gefeliciteerd met deze fijne limousine.
ben benieuwd naar de foto's. Vele confortabele kilometers gewenst

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 10:30
door Fritschy 605
Ja inderdaad foto's zijn een must!

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 10:42
door Arthur
Het is een beige myfair Phase 1 sv 3.0. Kilometerstand 96.000, geheel origineel, voorzien van Peugeot-radio en schuifdak. Duitse import vorige maand. Heb zelf nog geen ervaring met peugeot-dealers, ik woon in de buurt van Emmen en werk in Zwolle, dus maar eens informeren waar ze er verstand van hebben. Gisteren al even naar de stuurbekrachtigng gekeken, monteur had het over een vastzittende regelklep linksvoor in de motorruimte.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 11:04
door Fritschy 605
Arthur schreef:Het is een beige myfair Phase 1 sv 3.0. Kilometerstand 96.000, geheel origineel, voorzien van Peugeot-radio en schuifdak. Duitse import vorige maand. Heb zelf nog geen ervaring met peugeot-dealers, ik woon in de buurt van Emmen en werk in Zwolle, dus maar eens informeren waar ze er verstand van hebben. Gisteren al even naar de stuurbekrachtigng gekeken, monteur had het over een vastzittende regelklep linksvoor in de motorruimte.


Mijn peugeot garage had het over een condensator die er voor zorgde dat de bekrachtiging in de noodstand ging bij een piekspanning(maar ik heb snelheidsafhankelijke bekrachtiging).

BerichtGeplaatst: 19 jun 2008, 00:18
door Harrie
Arthur schreef:Het is een beige myfair Phase 1 sv 3.0. Kilometerstand 96.000, geheel origineel, voorzien van Peugeot-radio en schuifdak. Duitse import vorige maand.

Arthur, foto's gezien in "even voorstellen" topic... hEEEEEl erg mooie voiture!
Gefeliciteerd!
Prachtige kleur, mooie velgen, majestueuze auto! Geniet ervan!
grt, Harrie
www.pcn.nl

BerichtGeplaatst: 19 jun 2008, 12:30
door ZEN
Welkom Arthur, mooie auto.

De kleur heet trouwens Beige Mayfair. Ik had deze kleur op mijn ex-405. Zeer fraaie kleur!!!

Nu rijd ik in de ex-605 van Fritschy, een 2.0i. Schijnt een basisversie te zijn, maar toch al behoorlijk luxe. :-)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2008, 21:36
door Bart-Peugeot
Arthur schreef:.. ik woon in de buurt van Emmen en werk in Zwolle ...

Loop dan eens binnen bij de Peugeotdealer in Ommen. Aardige gasten daar. ;-)

Re: Aankoop Peugeot 605 sv 3.0 v6

BerichtGeplaatst: 03 jul 2008, 10:22
door Martijn
Nu alweer in de verkoop? Zonde, het is zo'n mooie auto! (zie marktplaats)

BerichtGeplaatst: 03 jul 2008, 22:11
door Fritschy 605
Ja ik zag hem ook al staan, zonde! Waarom doe je hem nu al weg?

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 15:46
door Jeroen van der Werf
Waarschijnlijk is hij bang geworden van de torenhoge reparatierekeningen die in het verschiet liggen :shock: !! Áls je dan een 3.0 sv 24v koopt, dan wel eentje zónder mankementen!! (en ik kan het weten als voormalig peugeotmedewerker....)

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 16:20
door Fritschy 605
Jeroen van der Werf schreef:Waarschijnlijk is hij bang geworden van de torenhoge reparatierekeningen die in het verschiet liggen :shock: !! Áls je dan een 3.0 sv 24v koopt, dan wel eentje zónder mankementen!! (en ik kan het weten als voormalig peugeotmedewerker....)


Hahaha, met een beetje moeite valt dat wel mee hoor. En hij heeft de SV niet de 24 klepper.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 17:36
door Martijn
Jeroen van der Werf schreef:Waarschijnlijk is hij bang geworden van de torenhoge reparatierekeningen die in het verschiet liggen :shock: !! Áls je dan een 3.0 sv 24v koopt, dan wel eentje zónder mankementen!! (en ik kan het weten als voormalig peugeotmedewerker....)


Mwoah... ik heb er ruim 200.000 km in een 605 SV 3.0 opzitten en okee, soms, heel soms ging er iets mis, maar ik heb zeker niet duur gereden. Preventief onderhoud is heel belangrijk bij zo'n wagen. Ik zou deze dan ook zo kopen, als ie niet duur is!

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 22:52
door ZEN
Ach, als je perse een 605 wilt hebben, ik weet nog een 2 liter.

Kleurcode MORM...

BerichtGeplaatst: 08 jul 2008, 09:32
door Arthur
Ik heb de auto een beetje impulsief gekocht, en heb inderdaad iets te makkelijk over het onderhoud gedacht. Bij de Peugeot-dealer hier hebben ze (zeker in deze vakantieperiode) niet echt zin om me te helpen, en "mijn" reguliere garage heeft er niet genoeg verstand van. Vooral de stuurbekrachtiging is een bron van ergernis tijdens het inparkeren.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 23:26
door Wanzl
Arthur schreef:Ik heb de auto een beetje impulsief gekocht, en heb inderdaad iets te makkelijk over het onderhoud gedacht. Bij de Peugeot-dealer hier hebben ze (zeker in deze vakantieperiode) niet echt zin om me te helpen, en "mijn" reguliere garage heeft er niet genoeg verstand van. Vooral de stuurbekrachtiging is een bron van ergernis tijdens het inparkeren.


Zelfde probleem gehad met m'n 405 Mi16. Inderdaad heel irritant met inparkeren. Vooral als je de bekrachtiging wat zwaarder moet werken (dus inparkeren of bij langzaam rijden snel draaien). Nog gevaarlijk ook. Komt soms erg onverwacht. Ik heb veel geprobeert maar tevergeefs. Inmiddels is ie weer verkocht.
Stuurbekrachtigingssysteem van de 605 zal wel enige vergelijking vertonen met de 405?

BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 14:28
door Fritschy 605
Ik moet zeggen dat ik het ook heel soms heb, maar dat ik geen problemen heb met 4 man in de auto en dan inparkeren.......ben ook geen klein mannetje gelukkig, maar gevaarlijk zou ik het niet willen noemen.
Over de vergelijking 605/405 heb ik geen uitsluitsel. Wel weet ik dit:

-Bij het wat warmer worden van mijn motor geeft de stuurinrichting het vaak op. (voor een tijdje).
-De hoofdmonteur bij peug. hengelo zegt dat het een beveiliging is, deze zorgt ervoor dat het op de snelweg niet naar heel licht sturen veranderd. En als je een weerstand vervangt het meestal opgelost is. (dit laat ik dan ook in april doen (apk)).

BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 19:40
door Wanzl
Fritschy 605 schreef:Ik moet zeggen dat ik het ook heel soms heb, maar dat ik geen problemen heb met 4 man in de auto en dan inparkeren.......ben ook geen klein mannetje gelukkig, maar gevaarlijk zou ik het niet willen noemen.

Als je een wat snellere bocht tussen 2 paaltjes ofzo wilt doorrijden en je geeft je stuur een hengst naar links en je bekrachtiging faalt verwacht je dat niet en kan dat weleens resulteren in een schadegevalletje. Was bij mij een paar keer bijna zover. :o

BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 20:55
door Harrie
DUS: weerstandje laten vernieuwen en heerlijk blijven genieten van die geweldige limousine !
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 22:16
door Fritschy 605
Harrie schreef:DUS: weerstandje laten vernieuwen en heerlijk blijven genieten van die geweldige limousine !
grt, Harrie


Yep mijn SV24 gaat niet snel weg hoor! Wat een heerlijke auto is het toch elke keer weer..... Vooral heerlijk stil.

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011, 21:36
door KR1275
Je moet een flinke dosis mazzel hebben met deze uitvoering. Ik heb de uitvoering van Citroën gehad. Technisch vrijwel gelijk. Het kan jaaaaaren goed gaan (tot 2 ton is er vaak niet veel loos), maar als het eenmaal begint, dan loop je er helemaal op leeg. Rekeningen van enkele duizenden euro's per jaar zijn dan geen uitzondering. Als je handig bent, kunt je zo'n excentriek model overwegen, maar als je dat niet bent en alles aan een garage moet overlaten, dan is de lol er snel af. De ellende is dat je nergens bij kan en dat een schroefje aandraaien je al zo 300 euro kost. Hoe fijn zo'n 605 of XM ook rijdt, en hoe verleidelijk het mooie (lederen) interieur er ook uitziet, je moet 100 keer nadenken, voor je daadwerkelijk overgaat tot aankoop.

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011, 21:54
door Harrie
helaas... ( dit is een oud topic )..
Fritschy heeft de 605SV24 voor slooppremie ingeruild op een f. Ka.
ik ben meteen achter die 605 aangegeaan, was de volgende dag al spoorloos verdwenen.. :cry:
grr, Harrie
Fritschy 605 schreef:
Harrie schreef:DUS: weerstandje laten vernieuwen en heerlijk blijven genieten van die geweldige limousine !
grt, Harrie

Yep mijn SV24 gaat niet snel weg hoor! Wat een heerlijke auto is het toch elke keer weer..... Vooral heerlijk stil.