Re: Nieuwe aanwinst => Peugeot 405 Mi16 1988
Geplaatst: 06 okt 2020, 19:18
Zit nog steeds op de cilinderkop te wachten dus met de motor kan ik nog steeds niet verder.
Maar toch nog een kleine update.
De gelaste delen die lekker in de tectyl gezet zijn heb ik nu ingesmeerd met carrosserie kit. Daarna dat weer lekker in de tectyl gezet. Roesten zal het nu niet meer (hopelijk ).
Het ziet er nu uit of dat het vanuit de fabriek is gedaan. Dat scheelt weer commentaar bij een eventuele APK steekproef. Heb gelijk het achterste gedeelte van de bodemplaat, voor de brandstoftank, ook gelijk in de tectyl gezet incl de brandstofleidingen aan de linkerkant. Aan de rechterkant de remleidingen goed opgeschuurd en ook in de tectyl gezet.
Bij 1 van de benzine injectors was het nozzle kapje gescheurd en klikte niet meer vast. Dit is gevaarlijk. Als dit loskomt zit het tussen de inlaatkleppen. Dus via de bekende Chinese website een revisie setje gekocht voor een paar euro's.
Hierbij zitten ook gelijk de inwendige filters. Deze ook gelijk maar vervangen.
Hopelijk bij de volgende update meer nieuws van de cilinderkop.
En nog voor de liefhebbers de toekomstige klassiekers in wording
Jeroen
Maar toch nog een kleine update.
De gelaste delen die lekker in de tectyl gezet zijn heb ik nu ingesmeerd met carrosserie kit. Daarna dat weer lekker in de tectyl gezet. Roesten zal het nu niet meer (hopelijk ).
Het ziet er nu uit of dat het vanuit de fabriek is gedaan. Dat scheelt weer commentaar bij een eventuele APK steekproef. Heb gelijk het achterste gedeelte van de bodemplaat, voor de brandstoftank, ook gelijk in de tectyl gezet incl de brandstofleidingen aan de linkerkant. Aan de rechterkant de remleidingen goed opgeschuurd en ook in de tectyl gezet.
Bij 1 van de benzine injectors was het nozzle kapje gescheurd en klikte niet meer vast. Dit is gevaarlijk. Als dit loskomt zit het tussen de inlaatkleppen. Dus via de bekende Chinese website een revisie setje gekocht voor een paar euro's.
Hierbij zitten ook gelijk de inwendige filters. Deze ook gelijk maar vervangen.
Hopelijk bij de volgende update meer nieuws van de cilinderkop.
En nog voor de liefhebbers de toekomstige klassiekers in wording
Jeroen