Ophangrubber einddemper uitlaat

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ophangrubber einddemper uitlaat

Berichtdoor BertPleizier » 05 feb 2018, 15:44

Ik heb een tijd terug een nieuwe achterdemper gemonteerd welke ik besteld had bij de dealer, samen met nieuwe ophangrubbers.

De nieuwe rubbers waren identiek aan de oude, maar de einddemper hangt net 1 cm te hoog, waardoor de demper tegen het trekhaakframe komt en de eindpijp tegen de bumperrand (waar de uitsparing zit). De demper is van Bosal dus ik vermoed dat het geen originele voorraad geweest is. Hierdoor zijn de ophanghaken waarschijnlijk net iets korter, waardoor de demper hoger hangt.

Weet iemand een webshopje of zo waar je ophangrubbers kunt kopen in verschillende maten? Anders moet ik de haken laten "verlassen" bij een bedrijfje op de hoek.
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56

Re: Ophangrubber einddemper uitlaat

Berichtdoor EH Autoservice » 05 feb 2018, 19:54

BertPleizier schreef:Ik heb een tijd terug een nieuwe achterdemper gemonteerd welke ik besteld had bij de dealer, samen met nieuwe ophangrubbers.

De nieuwe rubbers waren identiek aan de oude, maar de einddemper hangt net 1 cm te hoog, waardoor de demper tegen het trekhaakframe komt en de eindpijp tegen de bumperrand (waar de uitsparing zit). De demper is van Bosal dus ik vermoed dat het geen originele voorraad geweest is. Hierdoor zijn de ophanghaken waarschijnlijk net iets korter, waardoor de demper hoger hangt.

Weet iemand een webshopje of zo waar je ophangrubbers kunt kopen in verschillende maten? Anders moet ik de haken laten "verlassen" bij een bedrijfje op de hoek.
Verlassen ?
Gewoon e en verbuigen , standaard bij de combinatie 205 en Bosal .. . .

Verstuurd vanaf mijn Z Pro met Tapatalk
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Ophangrubber einddemper uitlaat

Berichtdoor BertPleizier » 06 feb 2018, 15:19

Gisteravond nog even snel de 2 ophangrubbers ingespoten met WD40 en vanmorgen de einddemper losgeschroefd. De rubbers gingen er na een nachtje met WD40 zo van af. Metalen pijp om de 2 beugels gestoken en ze iets omhoog gebogen. Einddemper weer gemonteerd en als ik de uitlaat nu heen en weer beweeg hoor ik niks. Dat was gisteren wel anders.

Bij de volgende rit wordt duidelijk of het geholpen heeft. Thanks Edgar voor de gratis oplossing.
BertPleizier
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56


Keer terug naar 405

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten